روسیه به تحریم های جدید آمریکا واکنش نشان داد

سفارت روسیه در واشنگتن طی بیانیه ای در واکنش به تحریم های جدید آمریکا اعلام کرد که این اقدام تلاشی عمدی برای محدود کردن شرکت های روسی است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد که تحریم های اخیر واشنگتن علیه شرکت های روسی در تقابل با گفتگوهای صورت گرفته در نشست ژنو (در دیدار پوتین و بایدن) است که خواستار عادی سازی روابط دو جانبه هستند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا چند شرکت‌ ایرانی را در لیست سیاه خود قرار داد

سفارت روسیه در آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد: این حرکت، قدم تقابل جویانه دیگری به عنوان بخشی از تلاش های عمدی واشنگتن برای محدود کردن دسترسی شرکت های داخلی (روسیه) به فناوری های دقیق و پیشرفته خارجی است. این اقدام به طور اساسی در تضاد با صحبت های مقامات آمریکا، شامل صحبت هایشان در ژنو، است که نیاز به عادی سازی کامل روابط دو جانبه را مطرح کرده بودند.

دولت آمریکا نام ۳۴ شرکت را در فهرست سیاه تحریم های خود قرار داد. در این فهرست، نام بیش از ۱۰ شرکت چینی نیز به چشم می خورد که به بهانه های حقوق بشری به این لیست اضافه شده اند. نام ۶ شرکت روسی نیز در این فهرست به بهانه فراهم کردن تجهیزات الکترونیکی با کاربرد نظامی وجود دارد.

سفارت روسیه همچنین ادامه داد: طرف آمریکایی هیچ گونه جزئیاتی از اینکه چه موارد قانونی از سوی شرکت های روسی نقض شده است، ارائه نکرده است.

پیشتر وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده بود که این شرکت‌ها در کشورهای مختلف همچون چین، ایران، روسیه و شماری کشورهای دیگر مستقر هستند.

به ادعای وزارت بازرگانی آمریکا، از میان ۳۴ شخص حقیقی و حقوقی که به فهرست سیاه همکاری‌های اقتصادی افزوده شدند ۸ شخص حقیقی و حقوقی به علت تسهیل صادرات اقلام آمریکایی به ایران، در این فهرست قرار گرفتند.

همچنین ۶ شرکت دیگر هم به دلیل همکاری با برنامه‌های نظامی روسیه به این فهرست اضافه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    چه واکنش سهمگینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس