نقاشی: اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات دو دسته می‌شوند؛ مردم‌گرا و برج عاج نشین - کراپ‌شده

عضور حزب اتحاد ملت گفت: مسئله در جریان اصلاح‌طلب در حال حاضر تمایز بین این دو نوع نگاه است. سیاستمداران مردم‌گرا و سیاستمداران برج عاج نشین که صف بندی متفاوتی را شکل خواهند داد.

به گزارش مشرق، حسین نقاشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پاسخ به این سوال که جریان اصلاحات بعد از سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دچار چه تغییر و تحولاتی خواهد شد، گفت: به نظر می‌رسد ما تغییر و تحولاتی در صف‌بندی داخلی جریان اصلاحات خواهیم داشت و مبتنی بر نگاه به جامعه و چگونگی نگاه به جامعه تفاوت ها مشخص خواهد شد. در یک سو سیاستمداران مردم‌گرا خواهند بود؛ در این رویکرد این فقط سیاستمداران نیستند که با طرح خط مشی‌ها، شعارها و ایده‌های خود، مردم را به یک عمل سیاسی دعوت می‌کنند بلکه متقابلا سیاستمداران مردم‌گرا ندای مطالبات بدنه خود را می شنوند و بر اساس این مطالبات جهت‌های خود را تنظیم می کنند. در واقع با یک رویکرد برج عاج‌نشینانه با پایگاه رای خود برخورد نمی‌کنند.

وی افزود: در طرف مقابل، افراد، احزاب و گروه‌هایی در جریان اصلاحات هستند که گمان می‌کنند به عنوان سیاستمدار مردم را باید به یک مسیر خاص هدایت کنند. یا از آن‌ها چیزی بخواهند و وقتی هم مردم اقبال نشان ندادند به جای تصحیح اشتباهات خود، مردم را مورد سرزنش و شماتت قرار دهند. و هر اتفاقی را ناشی از عدم حضور مردم در انتخابات تحلیل کنند.

نقاشی تصریح کرد: در صورتی که این ما به عنوان سیاستمداران هستیم که با پذیرش خطاها و شکست‌ها  و عدم پیشرد پروژه اصلاحات باید از مردم عذرخواهی کنیم. و با ارائه دلایل شکست‌ها و پاسخ دادن به مردم در مورد این عدم موفقیت، بتوانیم خود را به مردم نزدیک کنیم و مردم احساس کنند سیاستمداری از جنش خودشان و خواهان تغییر با آن ها وارد گفت‌وگو شده و می خواهد مسیر اصلاحات را باز کند وگرنه اگر قرار باشد که  با نگاه برج عاج‌نشینانه و از بالا با مردم و پایگاه رای خود صحبت کنیم به نظرم می رسد که تغییر ملموسی در نوع نگاه مردم اتفاق نخواهد افتاد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: مردم و پایگاه رای جریان اصلاحات هم عقد اخوتی با کسی نبسته‌اند بلکه به دنبال تحقق مطالبات خود هستند و اگر روزی کسی بتوانند مطالبات مردم را محقق کند مردم به او اقبال نشان خواهند داد. اصولا مسئله در جریان اصلاح‌طلب در حال حاضر تمایز بین این دو نوع نگاه است. سیاستمداران مردم‌گرا و سیاستمداران برج عاج نشین که صف بندی متفاوتی را شکل خواهند داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    6 1
    اصلاح طلبان دودسته میشن:برج عاج نشینان وبرج عاج نشینانی که ادای مردم گرایی رودرمیارن.هدف دومی بدتره چون هدفش فریب مجددمردمه
    • مهدی درخشانی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 6
      شما دیگه خیلی بدبینی. انگار اصلاح طلبا نوکر شیطانن
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      4 2
      این بدبینی نیست تجربس.مشکلاتمون ازشیطنتشون هست امانه به اندازه سازشکاریشون
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 2
    و بعضی ها هم مثل احمدی‌نژادعلنا از تحریم انتخابات حرف میزنن..
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    ببین چه به سرشون اومده که یاد مردم افتادن!
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    مردم گرا همون پوپولیست نیست؟
  • لشگر IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    درج نام این پلید در سایت مشرق مایه شرمساری است . اصلاح طلب خوب وجود ندارد ، مگه میشه خائن خوب داشت ؟ ریشه اصلاح طلبان در حزب توده و فدایان است .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس