موشک

چین در حال برنامه ریزی برای مقابله با سیارک های در راه زمین به کمک ۲۳ موشک لانگ مارچ ۵ است.

به گزارش مشرق به نقل از اس سی ام پی، بر اساس مطالعه‌ای که دولت چین آن را پشتیبانی می‌کند برنامه فضایی چین می‌تواند روزی زمین را با استفاده از موشک‌های بزرگ، در برابر سیارک‌های عظیمی که قادر به نابودی کل شهرها هستند، نجات دهد.

اکنون یک مطالعه جدید که با بودجه دولت چین انجام می‌شود، می‌گوید چین می‌تواند ۲۳ موشک Long March ۵ (CZ-۵) را، با وزن تقریبا ۹۰۰ تن پرتاب کند تا اشیا سنگی و سیارک‌های منظومه شمسی را منهدم کند. بعضی از سیارک‌ها به اندازه سنگریزه کوچک هستند، اما عرض برخی دیگر صدها کیلومتر است. یک سیارک با پهنای حدود ۵۰۰ متر (۱۶۴۰ فوت) می‌تواند میلیون‌ها نفر را بکشد.

آمادگی برای انهدام سیارک بنو

اگرچه احتمال برخورد یک سیارک با زمین در حال حاضر کم است، اما یک سیارک به نام بنو وجود دارد که ممکن است در حدود یک قرن دیگر به زمین برخورد کند. محقق لی مینگتائو و همکارانش در مرکز ملی علوم فضایی پکن مأموریت یافته اند بفهمند که چگونه چین می‌تواند وارد عمل شود و سعی کند اطمینان حاصل کند که انسان‌ها راه دایناسورها را پیش نمی‌برند. عرض سیارکی که منجر به انقراض آن‌ها شد حدود ۱۰ کیلومتر (۶ مایل) بود.

پرتاب ۲۳ موشک چینی برای مقابله با سیارک‌های در راه زمین

سیارک بنو در گروه B سیارک‌ها دسته بندی می‌شود که به این معنا است که دارای مقادیر زیادی کربن به همراه سایر مواد آلی است و بیش از ۴.۵ میلیارد سال قبل شکل گرفته است. جالب است بدانید این سیارک می‌تواند حاوی مولکول‌هایی باشد که در آغاز تشکیل زمین وجود داشتند و می‌تواند پایانی بر حیات در زمین نیز باشد.

ایالات متحده آمریکا نیز در حال برنامه‌ریزی ماموریت مشابهی به نام "HAMMER" است که طی آن ۴۰۰ تن موشک به سمت این سیارک پرتاب خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    18 1
    زمانش که رسید گنده تر از چین هم نمی تونه کاری کنه. بالاخره یه روز همه خواهیم مرد.
    • CA ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      4 1
      علت فرصت سوزی ها به خاطر توسعه برده داری لیبرالیسم هست چون چنان منابع زمین رو هدر داده که نوآوری های اساسی همه چندین دهه هست که از بین رفته وگرنه تاکنون میشد به کمک نوع آوری های کلیدی توسط افراد نو آور به فن آوری هایی رسید که از چنین فجایعی کاملا جلوگیری کرد ولی این جرثومه فساد و تباهی یعنی لیبرالیسم باعث تمامی بد بختی های زمین هست و بایستی از بین برود و سران اصلی آن اعدام گردند. در ضمن هیچ موشکی از هیچ نوعی و هیچ تعدادی نمیتونه جلوی برخورد رو بگیره هر چند احتمال برخورد خیلی نیست ولی این نوع جدید وارد شده از خارج از فضای منظومه شمسی یک سیارک به حساب می آید و حتی اگر با فاصله زیاد هم از کنار زمین عبور کند باز احتمالات خیلی زیاد خطرناکی برای زمین خواهد داشت. نابودی لیبرالیسم بایستی تضمین گردد تا نجات زمین تضمین شود.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    19 14
    چين با انتشار ويروس هاي مرگبار حيات بشر را تهديد نكند دفاع از كره زمين در برابر سياركها پيشكش
    • AT ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      8 3
      دستت رو میبوسم برای این کامنت
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      8 10
      امریکا با شیوع این ویروس در جهان باید بره سرشو بزاره بمیره با ماله کشاش!!!
    • علی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      1 1
      سلام اینکه می‌فرمایید احتمال برخوردنیست از بی دانشی شماست مگه قبلاً برخورد نکرده درهمین سالیان اخیر هم برخورد داشته البته به اندازه ی کوچک بوده ولی اگر روزی قراره برخوردی باشه کی قراره جلوشو بگیره اینجا زندگی آدمها مهمه چه ربطی به لیبرالی داره مگه همین الان دارو‌های مهم از همین کشورها وارد نمیشه مگه خود آقایون برا درمان نرفتن پس لطفاً نگین همه چیز این کشورها بده کافیه کمی اطلاعات داشته باشی تا بفهمی چه داروهای وارد میشه ومور د مصرف آقایان قرار میگیره
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    6 11
    خدارو شکر چین خیلی پیشرفت کرده وگرنه یانکی ها میخواستن بابت همین کار احتمالا شرط تغییر حکومت و یا تسلیم بی قید و شرط برای تمام کشورهای جهان بزارن!!!
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    8 3
    لطفا چین چنین محبتی در حق بشر نکنه و فضا رو هم به گند نکشه با موشکهای بنجل خطر سیارک رو بیشتر میکنه
  • دریا IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    7 3
    بی اذن خداوند هیچ اتفاقی نمی افتد اگر قرار شود که برخوردی بشه حتما و قطعا میشه وتلاش برای زنده موندن بی فایده است البته باید تلاش کرد و ایمان داشت
    • رسول IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      1 0
      از یه طرف میگید طلاش بی فایده است از یه طرف میگی البته تلاش باید کرد !؟
  • ناشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 2
    بسیارآفرین بسیارعالی
  • AU ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 2
    سلام.ایران حداقل باید 20 تا 30 سال پیش،در صنعت موشکی فضایی پیشرفت میکرد،تا امروز کمی کنترول داشته باشد.هرچند بازی شلیک به سیارک ها در حال حرکت به سمت زمین! بیشتر یک سرگرمی برای جذب سرمایه است،مثل همون برنامه مریخ ناسا، فیلم ها سینمایی که میسازن! تا هزینه ها خودشون رو در بیارن و عده ای زیادی رو مجبور کنن در این رشته درس بخون و امریکا رو کمک کنه! قدرت نظامی و کنترولش بر جهان بیشتر بشه.
    • سکووت IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      1 2
      برادر این ایران الان هست ب اذن الله رب العالمین کنترل دنیارادردست دارد نه آمریکای جنایتکار?آمریکا با کشتن بشریت نمیزارد جامعه امام زمانی شکل بپذیرد .و اسمش را گذاشته کنترل زمین جهت حیات نسل بشر ..متاسفانه امام زمانی نخواهد آمد تا زمانی ک دخالت میکنن درامر ظهور
  • کاظم IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 1
    سلام،وقتی کشوری که خدا رو قبول نداره بخواد سیاره ای رو نابود کنه چه توقعی دارید، اگر اونا خدارو قبول داشتن که این همه هزینه صرف ساخت موشک برا نابودی امر خدا نمیکردند،اخرالزمان پیش بینی شده است، قیامت پیش بینی شده است، حالا میگیم چین قبول نداره یانکی های مسیحی که تو کتاب اسمانیشون هست پس در نتیجه امریکا هم ژست خداپرستی داره
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 1
    تیز نگهداشتن نوک پیکان تکنولوژی برای پیشتازی در علم و صنعت و عقب نماندن از رقیبان شروری مثل آمریکا به بهانه هایی مانند تهدیدات فضایی هدف اصلی چینیها هست.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    امروز موشک می‌فرسته فضا فرداش با سرعت چندبرابر برمی گردن به زمین چین داره به خودمون حمله می کنه
  • علی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    اگه سیاره ک هم به زمین نخورده باشه اون موشک هایی که میزنن میشه شهاب سنگ و صددرصد از اون شهاب سنگ ها می خوره زمین و معلوم نیست کجا بخوره و کدوم کشور فقط به چینیها بگیم شما نیاد اینجا برای بیت کویین انگار که جون چندین ایرانی رو نجات دادین اگه کشی میگه حرف من بده بگه بده
  • Zoro IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 1
    سلام، دوستان اگر چین و آمریکا درخواست کنن حتما دوستان پاسدار با موشک نقطه زن شهاب 3 میزنن میندازنش.
  • اسماعیل IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 3
    زمین صافه برین تحقیق کنین
    • امیر IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      0 0
      از گروههای مزخرف تلگرامی ت که مرجع تحقیقات علمی ت هستن لفت بده عاقل میشی
  • مهدی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    چین وآمریکانابود خواهند شد
  • امیررضا IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    شما ها کلا خیالاتی هستین الان بحس این بود ک چین میخواست سیارک ها رو نابود کنه شاید میخواد گندی که زده رو جمع کنه یا میخواد بشریت رو نجات بده اگه همه مثل کشور ما با قرآن و صلوات میخواستن کره‌ی زمین رو نگه دارن همه خواهیم مرد خدا میگه از تو حرکت از من برکت شما وقتی نشستی داری میگی که آمریکا داره مردم رو میکشه تا آخرالزمان نشه چه استقلالی داری امام زمان بخواد ظهور کنه نیازی به انسان ها نداره و نخواهد داشت حالا ی کشور داره برای کل جهان کار میکنه مردم ما باز هم نمی فهمن بابا ما ایرانی ها چرا اینجوری ایم اخه یکم بفهمین همه چی با صلوات و الله و اکبر جلو نمیره باید ی کاری کرد شما ها هم اگه بخواین با همین خیالاتتون جلو برین جلو تون بجز مرگ نیس از شما هم کسی نظر نخواست اون داره کمک میکنه شما دارین مسخره میکنین و تخریب میکنین و غیبت میکنید شما مردم فقط باید بشینین و کارهایی که دولت ها انجام میده رو ببینین حالا خوبه کار بد داره نمیکنه ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس