غیرنظامیان

دو قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌ای به وزیر دفاع این کشور از عدم انتشار تعداد واقعی قربانیان غیرنظامی حملات آمریکا و امتناع از پرداخت غرامت به خانواده‌های آن‌ها انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، «الیزابت وارن» سناتور دموکرات و «رو خانا» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت دفاع درخواست کردند آمار سالانه واقعی قربانیان غیرنظامی عملیات‌های نظامی این کشور منتشر شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «تی‌آرتی»، این دو قانون‌گذار در نامه‌ای به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا خواستار بازنگری جدی در آمار اعلام شده درخصوص تلفات غیرنظامی در نقاط مختلف جهان شدند.

ماه گذشته میلادی، پنتاگون در گزارشی مدعی شد، عملیات‌های انجام شده توسط نیروهای نظامی این کشور، به کشته شدن تنها بیست و سه غیرنظامی و مجروح شدن ده تن دیگر منجر شده است.

با این حال، وارن و خانا در نامه خود متذکر شدند: «گزارش‌های موثق ناظران تلفات غیرنظامی و گزارش سازمان ملل نشان می‌دهند که احتمالاً آمار واقعی، پنج برابر آمار اعلام شده باشد».

در گزارش نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل آمده است، سربازان آمریکایی در کشورهای مختلف ۱۰۲ غیرنظامی را کشته‌اند اما در همین آمار نیز موارد متعددی از قلم افتاده‌اند.

وارن و خانا در نامه خود آورده‌اند: «به عنوان قدم اول، از شما می‌خواهیم این مسئله را بررسی کنید که چرا این اختلاف‌ها در شمار تلفات غیرنظامی همچنان ادامه دارد و در گام‌های بعدی تضمین دهید که ارتش آمریکا در تحقیقات درباره آمار تلفات غیرنظامی، ارزش بیشتری برای منابع اطلاعاتی خارجی قائل می‌شود و فقط به منابع داخلی اکتفا نمی‌کند و ارزیابی‌های طرف ثالث را نیز در نظر می‌گیرد».

همچنین در این نامه، از عدم پرداخت سه میلیون دلار غرامت تخصیص داده شده برای خانواده‌های قربانیان انتقاد شده است.

در گزارش پنتاگون ادعا شده که در عملیات‌های مختلف سال گذشته نیروهای آمریکایی در خاک افغانستان بیست نفر جان خود را از دست داده‌اند. اما آژانس امور افغانسان در سازمان ملل می‌گوید نیروهای آمریکایی دستکم ۸۹ نفر را کشته و ۳۱ تن را زخمی کرده‌اند.

در یک مورد دیگر، وزارت دفاع آمریکا مدعی شده تنها یک نفر در سومالی توسط نیروهای آمریکایی کشته شده است. این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از این است که آن‌ها دستکم جان هفت غیرنظامی را در این کشور گرفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    آش چقدر شور شده که نماینده کنگره هم فهمید. در ضمن این دعوا اصلا حقوق بشری نیست. بلکه سر بودجه پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان برای خریدن آبروی رفته آمریکا است. پنتاگون پول غرامت را می گرفت و به جای پرداخت آن به قربانیان، با کم کردن آمار پول را تو جیبش می گذاشت. و کنگره ناظر بر صرف بودجه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس