قاسم جعفری زندگی زیباست

مجموعه تلویزیونی «زندگی زیباست» این روزها به کارگردانی «قاسم جعفری» کارگردان مطرح دهه های ۷۰ و ۸۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

به گزارش مشرق،در نیمه دوم دهه هفتاد و نیمه نخست دهه هشتاد، سریال های متفاوت و پرمخاطبی روی آنتن تلویزیون رفت که از جمله آنها می توان به گل من گلی، کاشانه، راه سوم، همسفر، خط قرمز، شب آفتابی، مسافری از هند،کمکم کن، غریبانه و از نفس افتاده اشاره کرد. اما ویژگی مشترک همه این سریال ها، کارگردان بود. در حقیقت کارگردانی همه این سریال های متفاوت را «قاسم جعفری» برعهده داشت که طی سالهای اخیر از تلویزیون فاصله گرفته بود.

حالا سریال «زندگی زیباست» با نام قبلی «مجردها» و «ع.ش.ق» چندروزی است که روی آنتن شبکه دو سیما می رود. این سریال به تهیه کنندگی علی حجازی مهر تولید شده و کارگردانی آن را هم قاسم جعفری برعهده داشته است.

سریال «زندگی زیباست» به کارگردانی قاسم جعفری و تهیه‌کنندگی علی حجازی‌مهر که از شنبه ۱۲ تیر ماه روانه آنتن شبکه دو سیما شده اثریست ملودرام که در لایه‌های زیرین آن طنزی شیرین به چشم می‌خورد. این فضای ملودرام آمیخته با طنزی پر نشاط در کنار داستان سریال که حول محور زندگی پنج جوان و روایت زندگی آنها به ویژه آشنایی و ازدواج‌شان می‌گردد نشان از۴۰ شب پرمخاطب برای شبکه دوسیما دارد. درباره این سریال با علی حجازی‌مهر تهیه‌کننده آن پیرامون تولید این اثر، نگارش آن و ... صحبت کرده‌ایم.

بازگشت بی سروصدای کارگردان «خط قرمز» به تلویزیون

علی حجازی‌مهر تهیه‌کننده «زندگی زیباست» درباره داستان این سریال و فضای جوان‌پسندانه آن اظهار داشت: قصه سریال درباره مسائل و مشکلات روزمره جوانان به ویژه موضوع ازدواج است. روایت ازدواج پنج جوان به همراه خانواده‌های‌شان که در مسیر وصلت‌شان با  خانواده‌های دیگر آشنا می‌شوند، سریالی به نسبت پربازیگر و با لوکیشن‌های زیاد می‌طلبید. برای روایت قصه این سریال به استان‌های مختلف از جمله مشهد، مازندران و چابهار سفر کرده‌ایم، سریال با توجه به تعدد خانواده‌ها لوکیشن گسترده‌ای داشت.

وی درباره ترکیب بازیگران سریال «زندگی زیباست» که تلفیقی از بازیگران پیشکسوت در کنار چهره‌های کمتر دیده شده است، بیان داشت:  وقتی که بحث ازدواج و خانواده پیش می‌آید ما نیاز به دو دسته بازیگر خواهیم داشت. بنابراین بزرگترهای خانواده که در این مورد به سراغ پیشکسوتان و چهره‌های آشنا برای مخاطب رفتیم و در بخش جوانان این سریال چهره‌های جوانی معرفی می‌شوند که در حوزه نمایش و تئاتر تجربه دارند اما کمتر در تلویزیون دیده شده‌اند.

تهیه‌کننده «زندگی زیباست» درباره چگونگی پخش این سریال از آنتن شبکه دو اظهار داشت: مشکلاتی فنی وجود داشت که باید رفع می‌شد. از طرفی بعد از اینکه برای پخش سریال اعلام آمادگی کردیم باید جدول پخش برنامه‌های شبکه (کنداکتور) نیز فضای مناسبی را برای این سریال پیدا می‌کرد. پس از اینکه تمامی این شرایط مهیا شد به ما خبر دادند و ما هم به سرعت کار را به پخش رساندیم و مقرر شد از همان شب شنبه ۱۲ تیرماه «زندگی زیباست» در کنداکتور قرار بگیرد و روانه آنتن شود.

وی ادامه داد: این سریال در ۴۰ قسمت هر شب (شنبه تا جمعه) از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و تا محرم نیز پخش آن ادامه دارد. مجوز ساخت این سریال ۳۰ قسمت بود. اما به دلیل اقتضائات قصه و جانمایی در کنداکتور، در ۴۰ قسمت آماده و روانه آنتن می شود.
نگارش طرح ملودرامی که با طنز آمیخته شد

حجازی‌مهر درباره نگارش این سریال توضیح داد: طرحی به نام «مجردها» در گروه فیلم و سریال شبکه دو تصویب شده بود و حامد افضلی نویسنده خوب کشورمان نیز ۲۰ قسمت از این ملودرام را نگاشته بودند. در ادامه تصمیم گرفته شد با تغییراتی در قصه، سریال فضایی شادتر پیدا کند، این مساله باعث شد شکل کار عوض شود. بنابراین نیاز بود تا از ابتدا شروع به نگارش کار کنیم که این مساله با ازدواج نویسنده سریال و شرایط ویژه ایشان همراه شد، آقای افضلی نیز در چند قسمت ابتدایی همراه ما بودند اما به دلیل گرفتاری‌هایی که داشتند و محدودیت زمانی ما به دلیل آغاز فصل سرما و سرعتی که باید به کار نگارش‌مان می‌دادیم، شرایط ایجاب کرد تا از پریسا شمس دیگر نویسنده خوب کشورمان در تیم تولید این سریال استفاده کنیم.

بازگشت بی سروصدای کارگردان «خط قرمز» به تلویزیون

حجازی‌مهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به مجموعه «خط قرمز» ساخته قاسم جعفری و تعدد استان‌هایی که سریال در آنها فیلمبرداری شده، آیا «زندگی زیباست» هم درونمایه سفر دارد، گفت: خیر شرایط قصه ایجاب می کرد که در استان‌های مختلفی فیلمبرداری کنیم اما اینکه سریال ژانر جاده‌ای باشد، اینگونه نیست.

این تهیه کننده همچنین افزود: اولین همکاری من با قاسم جعفری در این سریال شکل گرفت. تولید «زندگی زیباست» هم ۸ ماه به طول انجامید اما تدوین این کار به دلیل اقتضائات قصه مقداری زمان‌بر شد. اما نتیجه آن با توجه به بازخورد مخاطبان خدا را شکر خوب بوده است و امیدواریم با استقبال خوب مخاطبان خستگی تیم تولید برطرف شود.

حجازی‌مهر پیرامون پیش‌بینی خود از استقبال مخاطب نیز بیان داشت: از آنجایی که سریال فضایی جوان‌پسندانه دارد و ضمن اشاره به دغدغه های روز خانواده ها طنزی شیرین نیز در لایه های زیرین آن یافت می‌شود پیش‌بینی می‌کنم این سریال با استقبال خوبی از سوی مخاطب روبرو شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس