کد خبر 1242727
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
فائزه هاشمی

روزنامه شرق در گزارشی سفارشی به بررسی زندگی خصوصی دختر هاشمی پرداخته و می نویسد:فائزه هاشمی آقازاده نیست!

به گزارش مشرق، روزنامه شرق روایتی با عنوان «زندگی به سبک فائزه» از یک مهمانی و دیدار به دور از فضای سیاسی در خانه فائزه هاشمی منتشر کرده است.

 متن کامل گزارش شرق را در ادامه خواهید خواند:

دیدار با چهره‌های سیاسی در فضایی خارج از مناسبات رسمی، جذابیت خودش را دارد. اینکه مردم زندگی عادی آدم‌هایی را ببینند که فقط شایعاتی درباره‌شان شنیده‌اند یا تنها در فضای خشک سیاست و در مقابل دوربین‌هایی به نمایش گذاشته شده‌اند که قرار بوده در آن دوربین‌ها از وقایع صرفا سیاسی صحبت کنند یا به تحلیل آینده‌ای پیچیده در خاورمیانه بپردازند.

فائزه هاشمی، در تمام این سال‌ها تلاش کرده است تا وامدار پدرش نباشد، هرچند زندگی در کنار اکبر هاشمی‌رفسنجانی و فرزند او بودن را مهم‌ترین افتخار زندگی‌اش می‌داند، اما تلاش می‌کند گرایش‌های سیاسی‌اش به نام خودش تمام شود، حتی اگر این گرایش‌ها تمام خانواده را تحت‌الشعاع خودش قرار دهد.

صبح یک روز جمعه، در اولین روزهای تابستان میهمان خانه فائزه هاشمی شدیم تا در فضایی دورتر از سیاست از زندگی شخصی‌اش بگوییم و بدانیم. او مانند خواهران و برادران و مادرش پس از مرگ پدر از جماران به کوچه‌ای در بالاترین نقطه از خیابان پاسداران مهاجرت کرده است. کوچه‌ای که بیشتر اقوام هاشمی‌رفسنجانی در آن ساکن هستند و خواهران و برادران اطراف مادر را گرفته‌اند.

فائزه هاشمی تلاش می‌کند خودش باشد، نحوه پوشش و حتی چادر سرکردنش شبیه به کسی نیست. در گفتن نظراتش صریح‌اللهجه است. شاید بشود گفت او مصلحت‌اندیش نیست. در روز ملاقات ما با فائزه، جامعه از ردصلاحیت گسترده کاندیداهای انتخاباتی بهت‌زده بود، بااین‌حال فائزه هاشمی می‌گفت اصلا شوکه نشده و انتظار چنین حرکتی را از مدت‌ها پیش می‌کشیده. هرچند تلاش شد که این گفت‌وگو فارغ از سیاست باشد، اما سیاست از زندگی خانواده هاشمی جدا نیست.

او درباره حواشی خانواده گفت. از شایعه جدایی از همسرش تا داشتن اتوبان‌هایی در کانادا. از فرزندانش که از فضای سیاست گریزان شده‌اند و زندگی خودش که خواسته و ناخواسته به سیاست گره خورده. از گرانی گفت و از ژن‌های خوب. در بین کار ناهار درست کرد، برنج دم کرد و به مادرش در طبقه پایین سر زد. اجازه داد در خانه‌اش سرک بکشیم و درباره ثروت انبوهی که به آنها نسبت داده می‌شود سؤال کنیم. فائزه هرچه در ذهنش گشت نقطه بزرگی برای اشتباهاتش پیدا نکرد، احساساتی نمی‌شد. همان اول ماجرا به فیلم‌بردار و ما گفت که حاضر نیست در خانه‌اش تور بگذارد و درباره وسایلش توضیح دهد. همان‌طور که هندوانه‌ها را در ظرف می‌چید گفت: از این اداها خوشم نمیاد. خودتون از هرچی می‌خواین فیلم بگیرید. اما تو اتاقم نرید چون به‌هم‌ریخته است.

او تلاش کرد چیزی را از دوربین پنهان نکند. سعی کرد در خانه‌اش شبیه چارچوب‌های دوربین مصاحبه‌ها نباشد. هندوانه و بخشی از میوه‌ها را از خانه مادرش آورد و همان اول ماجرا گفت تدارک برای تنها دو نفر دیده و برای همین مجبور است برای آوردن میوه بیشتر به خانه مادرش برود. این هم دلیلش قطعا صرفه‌جویی نبود، اما نشان می‌داد که از چیزی که هست فرار نمی‌کند. زندگی‌اش چیز پنهانی ندارد. وقتی به شوخی گفتیم چرا در خانه‌ات یخچال سایدبای‌ساید نداری؟‌ خندید و گفت: حالا درش رو باز کنید می‌فهمید که چقدر هم هیچی نخریدم با اینکه مهمون داشتم.

‌خط قرمزهایش مشخص است و می‌گوید دوست ندارد نازک‌نارنجی باشد. از آقازاده‌بودن بدش نمی‌آید و می‌گوید زمانی آقازاده‌بودن افتخار بود و من هم به آن افتخار می‌کنم اما حالا معنای آقازاده‌بودن تغییر کرده، شاید برای همین باشد که چندان مردم از معنای آقازاده خوششان نمی‌آید. فائزه از موسیقی‌های مورد علاقه‌اش می‌گوید. دوست ندارد روشنفکر به نظر بیاید. بدون خجالت‌های مرسوم می‌گوید با صدای شجریان ارتباط برقرار نکرده و چندان طرفدار موسیقی سنتی نیست. در ماشینش بیشتر موسیقی پاپ گوش می‌دهد. او در این روزها اولویت‌هایش کاملا مشخص است و زنان در صدر برنامه‌هایش قرار دارند.

‌اینها بخشی از روایت میهمانی در خانه زنی است که در پایان هفته برای مادرش ناهار پلو متبک پخته بود و بوی غذایش در ساختمان پیچیده بود. درباره کارهایش و رفتارهایش اظهار پشیمانی نکرد، از دعوای رسانه‌ای با برادر ارشدش محسن دلخور نبود. هیچ‌جای این گفت‌وگوی تصویری منقلب نشد، جز لحظات آخری که درباره پدر حرف می‌زد. آنجا برای اولین بار فائزه گریه کرد. همان وقت‌ که لباس‌های پدرش را که یادگار نگه داشته بود نشانمان می‌داد و درباره دغدغه‌های پدرش صحبت می‌کرد، دیگر گریه امانش نداد. همان وقتی که پرسیدم پدر را بغل می‌کردید و فائزه گفت نه من و نه پدرم زیاد اهل این واکنش‌ها نبودیم، می‌شد منقلب‌شدنش را حس کرد، هرچند به قول خودش اهل هق‌هق‌کردن نیست، اما چشم‌های خیس و لب‌های لرزانش نشان می‌داد هنوز مرگ اکبر هاشمی‌رفسنجانی را باور نکرده است.

هوادار ترامپ: دوست ندارم نازک نارنجی باشم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    3 0
    نازک نارنجی دوست نداره باشه
    • شاکی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      10 2
      شما ها و امثال شما که یک عمر دست تون برای خرج کردن و پول در اوردن توی جیب مردم و بیت المال بوده . منبعد دیگه حرف نزنید
    • شاکی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      7 4
      صحبت کردن و مصاحبه کردن جهت خودنمایی و پز دادن مصداق حرف مفت زدن است
    • پری IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      3 2
      این کلا دوس داره مثل مردا رفتار کنه
  • مادربچه هاو معلم مدرسه IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    9 3
    یه آلترناتیو واسه مریم قجرعضدانلو وباتخفیف معصومه علي نژاده، این وکیل مدافع صهیونیستهای بهایی نام
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      1 0
      تاسف می خورم برای اون بچه هایی که تو مادذرشی و برای اون کودکانی که تو معلمشی. کسی که اینقدر بی نزاکته در حرف زدن و راحت تهمت می بنده معلومه چی از زیر دستش تربیت میشه.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    8 26
    تو الان پای فاعزه رو ببین که چطوری بازه بعد اونو با عکس چادری مقایسه کن.به نظر شما آیا حجاب این خانم و چادر پوشیدنش از روی اخلاق و تدینه یا از روی ریا و تظاهر.این جماعت غرب زده اعتقادی به دین و اسلام ندارن و حکومت اسلامی رو ناقص و دارای نقص میدونن و الانم دولت غرب زده ای سر کاره که مشکلات کشور و معیشت رو به رویکرد اسلامی مبارزه با ظالم ربط میده در حالی که خودش لباس روحانیت به تن داره.این افراد با لباس تقوا و دیانت و تدین به میدان میان ولی در پشت این ظاهر افرادی شیطان صفت و خاعن و ترسو و نوکر غرب و دم تکان دهنده برای استعمار هستن.این خانم و اون پدرش همشون نمایندگان استعمار در ایران هستن و تفاوتشون با بقیه مخالفان نظام اسلامی اینه که در ایران حضور دارن و لباس دیانت و تقوا به تن دارن.
  • عباسی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    5 1
    ما بعد از ۴۲ سال فهمیدیم که بابای این خانم کلا بر خلاف جریان آب شنا میکرده !!! حالا این دیگه چه صنمی هست که مدام تیتز روزنامه ها وسایت ها و... میکنین!! چرا مردم رو حرص میدید
  • حسين DE ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    4 2
    اينكه همش يك گزارش تبليغاتى بود…………..
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    12 2
    از اون مادر و پدر همین دختر درمیآد . انتظار متفاوتی نمیشه داشت. در ضمن میگن از سه چیز باید دوری کرد سگ درنده، دیوار شکسته، زن .....!!
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      1 9
      تمامی افکار یک اصولگرا
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      7 1
      خوبه اقلا اصولگراها فکر میتونن بکنن، اصلاحطلبها که کلأ تعطیییییل!!! خخخخخخ
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    7 1
    این زنیکه خیلی کثیفه شما چی می دونید از این فرد.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    10 1
    خب اگه دلش برای باباش تنگ شده... الهی زودتر به باباش برسه
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    6 1
    منم اگه وضع مالیم اینجوری بود نازک نارنجی که هیچ پوست کلفتو هر رنگی که شما بگید میبودم
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    6 1
    این خانواده که ملت ایران را به فقر و بدبختی کشاندند و هنوز طلبکار ملت هست باید پول های ملت رو که. با رانت اطلاعاتی و رانت مدیریتی بالا کشیدند بدهند.
  • DE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    4 0
    معلومه طرفدار زنانی مثل خودشه که توی خونه خیلی بزرگ و ماشین گرون قیمت سوار میشن و غم روزگار ندارند و با خیال راحت پاپ گوش میدن! نازک نارنجی هم ابدا نیست! این بیشتر بدرد تئاتر وسینما و میخوره تا سیاست! البته بخش فکاهی! شرق یک گزارش بدلی ساخته و بخورد خواننده هاش میده پس فیلمی که گرفتید کو؟
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    5 0
    مثل ترامپ خول و چله
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    شلوار رو یک قالیباف زبردست بافته.
  • روشن IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    ایشان که با افتخار دم از دوستی با بهاییان میزنند بروید نظر علماء را راجب ارتباط با بهاییان بخوانید و ببینید ارزش دارد از ایشان خبر بگذارید!
  • DE ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    کِی قراره به ثروت این خانواده رسیدگی بشه؟ تا کی قراره دست در قدرت داشته باشن؟ چرا اصلا سیرمونی ندارن اینها؟ چطور ممکنه کل ایل و تبار و فامیلهای اینها که در یک روستای کوچک ناشناخته در سیرجان بودن الان در بهترین نقطه پایتخت زندگی کنن؟ تا به کی باید باج به خانواده این فرد داده باشه؟
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    دختری با کفشهای نارنجی
  • IN ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    چه ماشینی... حجابش کو؟! خجالت بکش، حرمت لباس پدرت رو نگه دار با این حجابت
  • سید فروزان CH ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    اخی ، کلی اشک ریختیم برای حامی منافقین و بهاییان و سلطنت طلبان ، ساده زیستی ایشان زمانی که یک پایش لندن و پاریس بود و از مشهورترین فروشگاهها خرید میکرد باید میدیدیم یعنی این روزنامه زنجیرهای سعی کرده یک تصویر فرشته وار از این منافق ارائه نماید ، حتما مصاحبه بعدی هم با مهدی بابا ، مظلوم بی گناه خواهد بود
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    خانم فائزه، دختر بابا، اولا در هیچ یک از انتخابات صد در صد شرکت نمیکردن که حالا بگیم ۵۱ درصد شرکت نکردن... بیست درصد از دفعه قبل شرکت نکردن چون خیلیا بخاطر کرونا نیومدن، خیلیا بهشون تعرفه ندادین، اون همه آزار دادین تا مردم نیان. اون همه تبلیغ .... بنظر بهتره روش تحلیل یاد بگیری... البته به نفعته که اینجوری هوار بکشی
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    لعنت ابدی خدا بر این دختر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس