به‌زودی اولین صفحه سوخت سیلیساید در ایران ساخته می شود

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی گفت: برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در رآکتور تهران، ۹ روز قبل به اطلاع آژانس رسید.

به گزارش مشرق به نقل از صداوسیما، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، گفت: برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در رآکتور تهران، ۹ روز قبل به اطلاع آژانس رسید و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شد.

کاظم غریب آبادی افزود: سوخت سیلیساید، نوعی مدرن از سوخت هسته‌ای است که فناوری آن صرفاً در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورهاست.

وی با اشاره به اینکه فعالیت تحقیق و توسعه در این خصوص با اورانیوم طبیعی حدود سه ماه قبل شروع شده بود، گفت: در فرایند جدید، یک صفحه سوخت جدید با استفاده از اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد تولید می‌شود.

نماینده دائم ایران بیان داشت: این اقدام که کیفیت و کمیت تولید رادیوداروها را به طور قابل توجهی ارتقا خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری هسته‌ای تبدیل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    20 3
    هی افتتاح و شکوفایی نتیجه اش کی به ثمر مینشینه؟
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      5 7
      بعد از جراحی سرطان اصلاحات، و الا هر روز باید منتظر خرابکاری و ترور و غیره باشیم. به نظرم نظام دیگه تعارف رو کنار بذاره. چیزهایی عیان شده که دیگه مدارا بیش از این به صلاح نیست. برخورد قاطع با برخی یقه سفیدها لازم و ضروری هست.
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 7
      نتیجه اش که بتن شد رفت! یادت نیست؟ محض رضای کدخدا هسته ای رو ترکوندن.
  • بختیاری IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 4
    در زمان خروج ترامپ وحشی از برجام بجای سوک سوک کردن های ۲ماه این اقدامات محکم وجدی بدون توئیتر بازی ولبخند انجام میشد قطعا تاثیر بیشتری داشت و احتمال دست یافتن به گلابی های افسانه ای بیشتر میشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس