خط لوله

تی‌سی انرژی، اپراتور و سازنده خط لوله کی‌استون کانادا به دنبال دریافت غرامتی ۱۵ میلیارد دلاری از دولت بایدن است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، تی‌سی انرژی، اپراتور و سازنده خط لوله کی‌استون کانادا به دنبال دریافت غرامتی ۱۵ میلیارد دلاری از دولت بایدن است.

طبق بیانیه این شرکت دولت آمریکا با تصمیم برای لغو ۹ میلیارد دلاری‌ای که می‌توانست روزانه ۸۳۰ هزار بشکه نفت خام کانادا را به آمریکا منتقل کند، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی را نقض کرده است.

تی‌سی انرژی استدلال می‌کند که با لغو مجوز احداث این پروژه تقاضای خرید نفت خام سنگین در آمریکا از بین نرفته است بلکه این کشور به نفت خام کشورهای خاورمیانه وابسته‌تر شده است.

تی‌سی انرژی مدعی شد که این اقدام دولت بایدن باعث از بین رفتن مشاغل در هر دو کشور شده است.

مخالفان آمریکایی این طرح هم می‌گویند: این انشعاب خط لوله کی‌استون لازم نبوده است چرا که خط لوله کافی برای انتقال نفت خام کانادا به آمریکا وجود دارد. دولت اوباما به علت همین عدم ضرورت این پروژه را لغو کرده بود اما ترامپ دوباره آن را احیا کرد.

مقامات آمریکایی در ماه ژانویه توصیه کرده بودند که تی‌سی انرژی برای دریافت خسارت به دادگاه شکایت نکند و حتی این مشکل را از طریق معاهده نفتا هم پیگیری نکند بلکه در عوض با فروش تجهیزات به کار رفته  آن بخشی از ضرر و زیان خود را جبران کند.

با توجه به روند افزایشی تولید نفت کانادا و رشد تقاضای این نفت از سوی پالایشگاه‌های آمریکایی، ممکن است ضروری ندانستن این خط لوله جدید امر چندان معقولی نباشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    دقیقا درست هست آمریکا نفت خام سنگین بیشتر از خاورمیانه و عربستان وارد میکند در صورتی که می‌توانست با این خط لوله از کانادا نیاز خودش را با هزینه کمتر برطرف کند. در صورتی که هدف آمریکا واقعا مشخص نیست و احتمالا هدفش جایزه دادن به عواملی از خارج آمریکا هست که حملات سایبری به آمریکا انجام دادند و بر انتخابات آمریکا تأثیر گذاشتند هست!
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    اونهام دادن، از گاوچرون دزد مگه کسی میتونه پول بگیره؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس