کد خبر 124200
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷

متخصصان می گویند کپک های خانگی می توانند سبب بروز آلرژی و مشکلات تنفسی شوند و حتی ممکن است کشنده باشند . کپک و قرار گرفتن در معرض آن باعث ناراحتی تنفسی، چشم، ناراحتی های پوستی و آلرژی می شود.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق،  از کپک زدن مواد غذایی خود در یخچال نگرانید؟ بهترین راهکارها برای پیشگیری از کپک زدن مواد غذایی مختلف را می توانید در اینجا بخوانید که این خود یک صرفه جویی نیز در نگهداری مواد غذایی به حساب می آید. 

* برای جلوگیری از کپک زدن انواع مربا بهتر است هنگام سرو کردن یا هم زدن از قاشق چوبی تمیز استفاده کنید. در صورتی که در منزل مربا تهیه می کنید بهتر است قبل از بستن در مربا یک ورق آلومینیوم روی شیشه بکشید و سپس در آن را ببندید تا با ورود هوا مربای شما کپک نزند. در ضمن مربا باید کاملا خنک شود و بعد در یخچال گذاشته شود.

*برای پیشگیری از کپک زدن پنیز باید مراقب باشید که آن را هر بار با چاقوی تمیز استیل یا با نخ دندان تمیز قطعه قطعه کنید. برای نگهداری پنیر بهتر است کمی آب بجوشانید و در ظرف مورد نظر بریزید تا خنک شود و پنیرها را بعد از تکه تکه کردن در آن بگذارید و در ظرف را ببندید و در یخچال بگذارید. اگر پنیز بی نمک دوست ندارید می توانید مقدار کمی نمک به آب جوشیده اضافه کنید.

اگر پنیرتان کپک زده است باید بخش کپک زده و مقداری از بخش سالم آن را که در حاشیه کپک قرار دارد از آن جدا کنید.



* برای جلوگیری از کپک زدن سرکه و آبغوره باید از آن ها در ظرفی مراقبت کنید که هوا نداشته باشد؛ بنابراین آن ها را در ظرفی بریزید که اندازه آنها باشد و فضای خالی در آن وجو نداشته باشد.

*در صورتی که خودتان رب گوجه فرنگی تهیه می کنید بهتر است پس از کشیدن آن درون ظرف روی رب را با یک لایه نازک از روغن بپوشانید تا هوا وارد آن نشود.

* برای جلوگیری از کپک زدن میوه ها در جامیوه ای یخچال یک اسفنح خشک درون جامیوه ای بگذارید تا رطوبت را به خود جذب کند. اگه میوه ها را داخل دستمالی نخی بپیچید نیز از کپک زدن آن جلوگیری می کند. میوه هایی که خیلی رسیده باشند را در کنار میوه های دیگر قرار ندهید.
معمولاً میوه ها را میشوییم و داخل یخچال می گذاریم اما به شما پیشنهاد می کنیم خیار را نشسته در پارچه ای نخی بپیچید و داخل یخچال بگذارید. 

*نان را هیچوقت در سفره نپیچید، بهتر است نان را در نایلون تمیزی در فریزر بگذارید تا از کپک زدن آن جلوگیری کنید. برای هر بار استفاده می توانید به اندازه مورد نیاز از فریزر در بیاورید و بعد از گرم کردن میل بفرمایید.

*دو نکته پایانی برای جلوگیری از تشکیل کپک:

1- هر ظرفی که در یخچال میگذارید بهتر است در آن را گذاشته یا با نایلون روی آن را خوب بپوشانید. این کار هم جلوگیری از کپک زدن غذا می کند هم غذای شما بوی یخچال را نمی گیرد و هم یخچال بوی انواع غذاها را به خود نمی گیرد.

2- همیشه به اندازه نیاز خرید کنید تا هم میوه و غذای تازه میل کنید هم از اسراف و دور ریختن پول و وقت و مواد غذایی جلوگیری کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس