چراغپور: نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم؛ کره و امارات هم مدعی هستند

سرمربی اسبق تیم ملی ایران، گفت: علاوه بر تیم ملی کشورمان، کره جنوبی و امارات هم مدعی صعود به جام‌جهانی از گروه اول هستند.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در خصوص همگروهی ایران با تیم‌های سوریه، عراق، کره‌جنوبی، لبنان و امارات، اظهار داشت: شاید این گروه نسبت به به گروه دیگر کمی در ظاهر آسان باشد اما به هیچ وجه نباید سایر تیم‌ها را دست کم گرفت. نمی‌توان تنها با نگاه به اسامی تیم‌ها آنها را قضاوت کرد.

وی افزود: ما بازی اول را باید برابر سوریه قرار بگیریم اما این دیدار ممکن است آنقدر انرژی از ما بگیرد که برای دیدار چهار روز بعد با عراق دچار مشکل شویم. باید خودمان را از همان دیدارهای ابتدایی عیار سنجی کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران اضافه کرد: یکی از خصوصیت گروه ایران این است که شاید برخی تیم‌ها برای تیم دیگری بازی کنند. آنها می‌خواهند یک تیم از فوتبال کشورهای عربی به جام جهانی راه پیدا کند و همین موضوع ممکن است برای تیم‌های حاضر در گروه ما کار را سخت کند. باید هوشیار باشیم و به خوبی برای این مسابقات حساس آماده شویم.

چراغپور اضافه کرد: به نظرم سرمربی تیم ملی باید از الان کارش را برای آن دیدارها آغاز کند. کادر فنی از الان باید دفتر استراتژی خود برای آن مسابقات را تهیه و راجب نحوه بازی، برنامه‌ها و حتی تعویض‌ها از الان برنامه ریزی کند. باید بدانیم که مقابل چه تیمی چگونه بازی کنیم و برنامه یک، دو و سه را برای هر بازی داشته باشیم. باید برنامه ریزی کنیم که از چه بازیکنانی در ترکیب تیم استفاده شود تا در صورت لزوم اجرای برنامه دوم یا سوم در زمین، کمترین بازیکن در این تغییرات قربانی شود.

وی با اشاره به لزوم داشتن تیم دوم خوب روی نیمکت اضافه کرد: در مسابقات مقدماتی دیدم که در تعویض‌ها بازیکنان روی خلاقیت فردی خودشان بازی را پیش می بردند. ما باید این برنامه را داشته باشیم که این بازیکنان طبق الگوی تیم کار را پیش ببرند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: ما از نظر تولید استعداد فوتبالی در آسیا حرف اول را می زنیم و استعدادهای فوتبال ایران در آسیا حرف اول را می‌زنند. امیدوارم بتوانیم با استفاده درست از این نفرات بهترین نمایش را داشته باشیم.

چراغپور در مورد اینکه چه تیم‌هایی از گروه ایران مدعی صعود هستند، اضافه کرد: به غیر از ایران، تیم‌های کره جنوبی و امارات را در این گروه مدعی می‌دانم. عراق از نظر بدنی تیمی نیست که بتواند در سطح یک مدعی ظاهر شود. اما در مجموع فوتبال قابل پیش بینی نیست.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه اول رقابت‌های نهایی انتخابی جام جهانی، با تیم‌های کره جنوبی، لبنان، سوریه، عراق و امارات همگروه است.

دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از یازدهم شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود و تا نهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    امارات عددی نیست
    • ناشناس IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 1
      ازان ترس که های هوی دارد از آن بترس که سربه تو دارد
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      2 0
      از آن نترس که بی شرفن.
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 0
      از آن نترس که های وهوی دارد : از آن بترس که شرف وجدان ندارد
  • US ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    فقط آماتورها تصور میکنند چیزی به نام گروه یا حریف آسان وجود دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس