چین

چین با اشاره به سرقت اطلاعات کاربران از سوی مقامات آمریکایی این کشور را بزرگترین تهدید برای امنیت سایبری دنیا خواند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) از جامعه بین الملل خواست تا به صورت یکپارچه با تلاش های آمریکا برای به خطر انداختن امنیت سایبری و زیر سوال بردن قوانین بین الملل مقابله کنند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین با استناد به گزارشات منتشر شده در آمریکا مبنی بر سرقت اطلاعات از سوی دولت آمریکا از سراسر مردم در آمریکا تحت عنوان حفاظت از امنیت سایبری گفت که امریکا بزرگترین تهدید برای امنیت سایبری دنیاست.

اظهارات وانگ پس از آن منتشر شد که تام برت، معاون مایکروسافت در جلسه استماع کنگره در ۳۰ ژوئن گفته بود که در ۵ سال گذشته نهادهای اجرایی آمریکا ۲۴۰۰ تا ۳۵۰۰ سفارش به این شرکت ارائه کرده و خواستار دسترسی به داده های کاربران بدون نظارت دادگاه های آمریکا شده اند.

وانگ در پاسخ به سوالی درباره شهادت معاون مایکروسافت گفت که زمان نشان داده که این آمریکاست که با فشار به شرکتها خواستار باز کردن دربهای پشتی و دسترسی غیرقانونی به داده های کاربران است.

وی با بیان اینکه " آمریکا بزرگترین تهدید برای امنیت سایبری دنیاست" افزود که آمریکا مدتهاست از قدرت تکنولوژیکی خود برای چاسوسی از مردم آمریکا و نقاط دیگر دنیا استفاده کرده و هرنوع داده ای را به سرقت برده و هرنوع حریم خصوصی را نقض می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس