کد خبر 1241507
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
قدرت سرایت ویروس هندی بسیار بالا است/۱۷۸ نفر در بخش های ویژه فارس

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: امروز با یک سیر فزاینده بیماری مواجه هستیم عامل بیماری حاضر گونه هندی است و قدرت سرایت پذیری بسیار بالای آن تفاوت جدی با گونه های قبلی است.

به گزارش مشرق، دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۸۱ هزار و ۸۶۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۸۱ هزار و ۱۳۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۶۷۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۲۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۹ هزار و ۵۵۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:

هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۴۷۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی همچنین از بهبودی ۲۷۰ هزار و ۶۸۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن شش هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۸۴۰ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد: ما در حال حاضر با یک سیر فزاینده بیماری مواجه هستیم عامل بیماری در زمان حاضر گونه هندی است و یک تفاوت جدی با گونه‌های قبلی دارد که آن هم قدرت سرایت پذیری بسیار بالای آن است.

او افزود: این قدرت سرایت پذیری بالا به عنوان یک تهدید علیه سلامت افراد محسوب می‌شود بنابراین هر فردی موظف است برای حفظ جان خود و اطرافیان شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس