قالیباف: دوران جدید حکمرانی آغاز شده است/ حل مشکلات، توقع به‌حق مردم است/ سند تحول قضایی با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خدا را شاکریم که دوره جدیدی از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده است. ین فرصت، برای خدمت به مردم و حل مشکلات، بسیار کم‌نظیر است، این توقع به حق مردم از ماست.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۰) در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید قوه قضاییه، در سخنانی، اظهار کرد: سند تحول قوه قفضاییه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده که انشاء‌الله این سند در دوره جدید نیز پیگیری و اجرا خواهد شد و با شناختی که از آقای محسنی‌اژه‌ای نیز دارم، سند تحول قضایی با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: واقعیت تلخی است که امروز در کشور در شرایط سختی به سر می‌بریم و شرایط بر مردم و به خصوص محرومین و مستضعفین سخت‌تر است.

رئیس مجلس با بیان اینکه زندگی امروز به مردم، هم از بُعد مسائل اقتصادی و چه حوزه سرمایه‌گذاری دچار آسیب‌هایی شده است و این آسیب‌ها برای محرومی بیشتر است.

قالیباف با تأکید بر اینکه امروز در شرایطی خوبی در حوزه مسائل اجتماعی و سرمایه‌ اجتماعی که همان اعتماد مردم است، نیستیم، اظهار کرد: این واقعیت تلخی است که باید بپذیریم.

وی تأکید کرد: خدا را شاکریم که دوره جدیدی از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده و در آستانه شروع به کار در دوره جدیدی هستیم؛ این فرصت، برای خدمت به مردم و حل مشکلات، بسیار کم‌نظیر است، این توقع به حق مردم از ماست و هیچ بهانه‌ای مردم از ما نخواهند پذیرفت، این وظیفه برای حل مشکلات مردم و کشور بر دوش همه ماست.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: امروز هیچ بهانه‌ای برای عدم موفقیت نیست، ما همه ملزم به کارآمدی و پاسخگویی در مقابل مردم، رهبر معظم انقلاب و پیشگاه خدا و ما مکلف به اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه هستیم؛ ما کلفیم که با کارآمدی و پاسخگویی بتوانیم ثبات اقتصادی و امید و نشاط را در جامعه گسترش دهیم.

قالیباف با تأکید بر اینکه اساس ظرفیت‌های کشور در اختیار دولت و قوه مجریه است، افزود: این نکته روشن و مشخص است، اما دو قوه دیگر باید مسیر قوه مجریه را برای حل مشکلات کشور، تکمیل کنند، این فعالیت‌ها، نقش کلیدی در همدلی و هم‌افزایی برای این کارآمدی و پاسخ‌گویی دارند.

وی اضافه کرد: امروز آثار این همدلی و همکاری، نه تنها در حد سران سه قوه، بلکه باید تا آخر رده‌های سطوح مسئولیت، از جمله، بخشداری‌های و  فرماندازی‌ها دیده شود، باید با  ارتباط وثیق با مردم  و هوشمندسازی، در جهت کارآمدی و پاسخگویی اقدام کنیم.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه امروز حاشیه‌روی و حاسیه‌شازی برای حل مشکلات مردم گناه نابخشودنی است، گفت: این حاشیه‌سازی‌ها و حاشیه‌روی‌ها، کام مردم را تلخ خواهد کرد،  مردم این را از ما قبول نخواهند کرد.

قالیباف با بیان اینکه همکاری و همدلی بین سران قوا منافاتی با استقلال قوا ندارد، افزود: استقلال قوا براساس قانون اساسی، قانونی است، همه باید این را رعایت کنند؛ اختلف سلیقه امری طبیعی است، اما مهم این است که این اختلاف سلایق به خروجی یکپارچه برای حل مشکلات مردم منجر شود، ما باید به سنت‌های الهی باور و ایمان داشته باشیم و اهداف و نیت‌های‌مان برای خدا و مدرم باشد.

رئیس قوه مقننه کشور در پایان خاطرنشان کرد: جنس کارهای ما باید از جنس کارهای جهادی و پرتلاش باشد، باید هم خوب کار کنیم و هم کارِ خوب کنیم که اثربخشی آن را در جامعه ببینیم، مشروعیت واقعی ما مسئولان نظلام وابسته به نقش‌مان در زمینه عدالت و عدالت‌گستری است که امیدوارم در این مسیر حرکت کنیم، البته گام دوم انقلاب و جوانگرایی نیز با حرکت در همین مسیر محقق می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن زاده IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 3
    همه مردم همين را ميخواهند كه اقاى قاليباف اظهار نمودند اما با همه احترامى كه براى اين سيد جليل القدر اقاى رييسى قائل هستيم ، سليم و سالم بودن ، ديانت و تعهدى كه دارند ، خلق و خوى زيبا و .... شرح بيشترش ممكن با ريا كارى اشتتباه شود ، در حاليكه ايشان خوشبختانه خود فريبى و مردم فريبى روحانى را هم ندارند ، اقاى رئيسى براى بالابردن توان مديريتى و اجرايى خودشان به فردى مطلع بسيار قوى مثل دكتر قاضى زاده هاشمى احتياج مبرم دارند انهم در بالاترين جايگاه يعنى [ معاونت اول ] تصور نميرود شخصيت بهترى پيدا كنند.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 1
    واقعیت هارو بپذیریم با هم تعامل کنیم تا هم شما و هم مردم نفع ببرن
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    امروز هیچ بهانه‌ای برای عدم موفقیت نیست اینو یادتون باشه تا 6 ماه بعد
  • احمد IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    این بلارو سرما آوردن تا شما ازآب گل آلود ماهی بگیرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس