کد خبر 1241412
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
دلیل عدم معرفی ۲ پرچمدار کاروان ایران در المپیک چیست؟/ بی خبری کمیته المپیک از تصمیم مهم در توکیو

با وجود درخواست کمیته بین‌المللی المپیک برای معرفی ۲ پرچمدار، کاروان کشورمان فقط یک پرچمدار انتخاب کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از ۲۰ روز به المپیک توکیو زمان باقیمانده، کشورهای مختلف پرچمداران خود را برای این دوره در فواصل مختلف زمانی معرفی می‌کنند.

اگرچه بازی‌های توکیو به خاطر شرایط کرونا وضعیتی متفاوت با دوره‌های قبل دارد و حتی اعلام شده مراسم رژه کاروان با محدودیت برگزار می‌شود اما نکته قابل تامل اینجاست که کمیته بین‌المللی المپیک در راستای برابری جنسیتی از کشورها خواسته تا دو پرچمدار زن و مرد برای المپیک توکیو معرفی کنند.

بر همین اساس امروز ژاپن به عنوان میزبان المپیک، یک بازیکن بسکتبال و یک کشتی‌گیر زن را به عنوان پرچمدار معرفی کرده است. کیودونیوز در خبری با اشاره به معرفی پرچمداران ژاپن نوشت: "کمیته بین‌المللی المپیک از همه کشورها و شرکت‌کنندگان خواسته تا به منظور برابری جنسیتی دو پرچمدار معرفی کنند."

پیش از این روسیه (والیبالیست مرد و شمشیرباز زن)، جمهوری دومینیکن (والیبالیست زن و بوکسور مرد)، قزاقستان (بوکسور مرد و دوومیدانی کار زن)، کرواسی (دوومیدانی کار زن و تیرانداز مرد)، نیوزیلند (راگبی باز زن و روئینگ‌سوار مرد) و ... پرچمداران خود را معرفی کرده بودند.

دلیل عدم معرفی ۲ پرچمدار کاروان المپیک چیست؟

کاروان کشورمان نیز بعد از بررسی گزینه‌ های متعدد صمد نیکخواه بهرامی بازیکن تیم ملی بسکتبال را به عنوان پرچمدار المپیک توکیو معرفی کرد اما در این مدت هیچ بحثی در خصوص معرفی پرچمدار دیگر صورت نگرفته است.

برای پیگیری این موضوع صحبتی با کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک داشتیم اما اعلام کرد در خصوص معرفی ۲ پرچمدار چیزی به کمیته ملی المپیک کشورمان اعلام نشده است.

نکته‌ای که در اینجا ابهام دارد اینکه تمامی کشورهایی که تاکنون پرچمدار خود را معرفی کرده‌اند، در خبرهای خود گفته‌اند این انتخاب برای نخستین بار و با درخواست کمیته بین‌المللی المپیک صورت گرفته اما اینکه چطور این موضوع به ایران اعلام نشده، جای سوال دارد. آیا مسئولان کمیته ملی المپیک با معرفی پرچمداران کشورهای مختلف این سوال برایشان ایجاد نشد که چطور موضوع معرفی ۲ پرچمدار به ایران ابلاغ نشده؟ اکنون تکلیف به چه شکل است و باید انتظار داشت تصمیم جدیدی گرفته شود؟ اینها سوالاتی است که کمیته ملی المپیک بایستی به آن پاسخ دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس