کد خبر 1241380
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کاهش قیمت نفت در پی اختلاف اعضای اوپک پلاس

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که بازار منتظر مذاکرات حساس اعضای اوپک پلاس پس از اختلافات درباره سیاست تولید نفت بود، کاهش پیدا کرد.

به گزارش مشرق، بهای معاملات نفت برنت ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۵ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت آمریکا با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۴ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته یک سنت کاهش داشت اما نفت آمریکا ۱.۵ درصد رشد کرد که ششمین رشد هفتگی متوالی این شاخص بود.

اوپک پلاس روز جمعه به افزایش تولید دو میلیون بشکه در روز از اوت تا دسامبر سال ۲۰۲۱ و تمدید پیمان فعلی محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۲ رای داد اما اعتراض امارات متحده عربی مانع از تصویب توافق شد.

این یک اختلاف علنی کم سابقه میان اعضای این گروه محسوب می شود که منافع ملی متفاوتی دارند و این اختلاف بر سیاست اوپک پلاس تاثیر می گذارد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی گفتند: جدیدترین تحولات ریسکی برای اتحاد اوپک پلاس به شمار می رود که پس از فروپاشی تقاضا در اوج بحران کووید ۱۹، همبستگی بزرگی نشان داده و بازار را به توازن بازگردانده بود. فروپاشی این اتحاد به سقوط قیمتهای نفت منجر خواهد شد.

وزیر انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه در برابر مخالفت امارات متحده عربی با پیشنهاد اوپک پلاس، خواستار سازش و عقلانیت برای حفظ اتحاد گروه در مذاکرات روز دوشنبه شد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان به شبکه تلویزیونی العربیه گفت: باید به وضعیت فعلی بازار رسیدگی شود و در عین حال توانایی واکنش به تحولات آتی حفظ شود. وی همچنین به ابهامات در خصوص روند همه گیری و تولید ایران و ونزوئلا اشاره کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا، شرکتهای انرژی شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی را هفته گذشته افزایش دادند. گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته منتهی به دوم ژوئیه، پنج حلقه افزایش یافت و به ۴۷۵ حلقه رسید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس