کد خبر 1241167
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
اکبر زمانیان

یک مقام مسئول گفت: کک آنقدر با اهمیت و استراتژیک است که رئیس‌جمهور قبلی آمریکا، مستقیما فروش و هرگونه ارائه خدمات در این زمینه به ایران را در سال ۱۳۹۸ تحریم کرد.

به گزارش مشرق، اکبر زمانیان معاون صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران بیان کرد: کک سوزنی یک ماده اولیه است که در صنایع فولاد سازی برای تولید الکترود استفاده می‌شود. این ماده آنقدر با اهمیت و استراتژیک است که رئیس‌جمهور قبلی آمریکا، مستقیما فروش و هرگونه ارائه خدمات در این زمینه به ایران را در سال ۱۳۹۸ تحریم کرد.

او افزود: این مسئله می‌تواند مشکلات اساسی را برای ما در صنایع فولاد سازی به وجود آورد که همین مسئله سبب شد تا دفتر مقام معظم رهبری برای هماهنگی میان وزارت نفت به عنوان تولیدکننده و وزارت صمت به عنوان مصرف کننده اقدام کند.

زمانیان اضافه کرد: با توجه به اینکه در پژوهشگاه صنعت نفت از چندین سال قبل، دستیابی به دانش فنی این محصول در حال پیگیری بود، قرار بر این شد تا بر مبنای دانش بومی، طراحی و احداث کارخانه‌های تولیدی کک اسفنجی برای صنایع آلومینیوم سازی و کک سوزنی برای صنایع فولادی شروع شود.

او تصریح کرد: همزمان کار دانشی این مسئله تکمیل شد و با انجام مطالعات گسترده، آزمایشگاهی و پایلوتی و اینکه نمونه‌های مختلف خوراک‌های موجود در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور را گرفتیم، از نظر دستگاهی، آزمایشگاهی و پایلوتی تست کردیم، توانستیم بهترین خوراک را انتخاب کنیم.

او تاکید کرد: از بهترین خوراک، نمونه ککی را آماده کردیم و برای شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی فرستادیم که تایید شد محصول تولیدی مشخصات در مورد نیاز صنایع آلومینیوم سازی و فولادسازی را دارد.

او گفت: این مشخصات برای فعالان آلومینیوم و فولاد نیز ارسال شده و آن‌ها هم بر این مطلب صحه گذاشتند. اکنون با تفاهم نامه همکاری که بین وزارت نفت و وزارت صمت به امضا رسیده، کار برای اینکه با دانش فنی پژوهشگاه در داخل کشور تولید شود، شروع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی GB ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    26 0
    درود بر شما ... پاینده باشین
  • شاهین IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    درود بیکران بر صنعت نفت عزیز که نبض اقتصاد کشور دردستان این عزیزان واقع شده و خود افتخار بزرگی برای ایران به ارمغاناوردند
  • عبدالله IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    اَلإسلامُ یَعلو و لا یُعلا علَیه
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    این بیانیه یونسکو راجع به دانش بنیان ها که دیشب در گفتگوی ویژه شبکه خبر بحثش بود . اگر امکانش هست . منتشر سازید . تا ببینیم چی هست که یکهو در باره این مهم نظرشان را جلب نموده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس