رسانه ها

یک رسانه اسرائیلی به نقل از منابع آگاه سعودی خبر داد، گام‌های مهمی در راستای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط عربستان سعودی و عادی سازی روابط با آن برداشته خواهد شد.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی دبکا فایل در گزارشی به نقل از منابع سعودی خبر داد: گام‌های مهمی در راستای به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط سعودی‌ها برداشته شده است و به زودی شاهد برقراری روابط ریاض با اسرائیل خواهیم بود.

به نوشته این پایگاه اطلاع رسانی نزدیک به محافل اطلاعاتی اسرائیل، لیست برخی از کارشناسان اسرائیلی که قرار است از این پس در شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های سعودی حضور داشته باشند هم تهیه شده است و برخی از آنها به طور بالفعل در حال حضور در برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی سعودی هستند.

به اعتقاد دبکا فایل وقتی روزنامه ای متعلق به خانواده حاکم بر عربستان گزارش مفصلی از سفر یائیر لاپید به امارات متحده عربی تهیه می‌کند، و در انتشار تصاویر مربوط به این رخداد تلاش می‌شود تا عکس لاپید با پرچم اسرائیل درج شود، در واقع چیزی جز برداشته شدن گام دیگری از سوی عربستان سعودی برای برسمیت شناختن اسرائیل نیست.

این رسانه تاکید دارد وقتی روزنامه الشرق الاوسط چنین گزارشی را منتشر می‌کند به این معنی است که این گام در حال برداشته شدن است و به زودی شاهد امضای سلسله توافقنامه‌های اقتصادی بین دو طرف خواهیم بود.

دبکا به نقل از منابع بلند پایه آگاه در ریاض خبر داد: این اقدامات تنها با موافقت شخص محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که مرد همه کاره این کشور است، در حال انجام است.

منابع مذکور که خواستند نامشان فاش نشود به رسانه اسرائیلی گفتند: تلویزیون عربستان سعودی به شکلی کاملا نامحسوس کار میزبانی از کارشناسان اسرائیلی را در برنامه‌های مربوط به خاورمیانه آغاز کرده و در حال حاضر به جای نام بردن از هویت اسرائیلی آنها ترجیح می‌دهد واژه کارشناسی از قدس را برای آنها به کار بگیرد.

رسانه‌های عربستان به ویژه تلویزیون این کشور نه تنها اجازه انتقال افکار و نظرات این کارشناسان اسرائیلی را به مخاطبان سعودی و عربی می‌دهند بلکه از مدتی پیش دیگر در مقابل نام قدس، واژه اشغالی را هم برداشته اند.

این رسانه عبری زبان یاد آور شد، به اعتقاد کارشناسان عرب ولیعهد عربستان به دنبال خلاصی از چارچوب‌ها و محدودیت‌های تعهد به مسئله فلسطین است تا بتواند از بن بست عدم برقراری روابط با اسرائیل خارج شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس