کد خبر 1240700
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
اوپک

منابع آگاه گفتند اوپک پلاس توافق کردند حتی اگر امارات همچنان با تمدید توافق مخالفت کند، از ماه آگوست نفت بیشتری به بازار روانه کنند در حالی که در اوپک پلاس بدون اجماع اعضا هیچ توافقی اجرا نمی‌شود.

به گزارش مشرق، منابع آگاه به رویترز گفتند اوپک پلاس دیروز توافق کردند حتی اگر امارات همچنان با تمدید توافق مخالفت کند، از ماه آگوست نفت بیشتری به بازار روانه و دوره توافق کاهش تولید را تمدید کنند.

تمامی توافق های اوپک پلاس به تصویب و اجماع همگی اعضا نیاز دارد. این اتفاق نادر روز جمعه بدان معناست که امارات هنوز می تواند برنامه اوپک پلاس را از بین ببرد. هنوز مشخص نیست که این طرح جدید انجام خواهد شد یا نه.

مذاکرات میان اعضای اوپک پلاس پس از اینکه در نشست روز پنج شنبه به نتیجه نرسید، در روز جمعه ادامه یافت.

بر اساس توافق جدید، اوپک نفت بیشتر از آگوست ۲۰۲۱ به بازار روانه می کند و دوره توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۲۲ تمدید می شود. در ابتدا قرار بود آوریل ۲۰۲۲ تاریخ انقضای این قرارداد باشد.

این منابع گفتند امارات گفته است با افزایش تولید موافقت می کند اما با تمدید قرارداد به شرطی موافقت می کند که پایه سهمیه این کشور افزایش یابد. پایه سهمیه، سطح تولیدی است که بر اساس آن کاهش تولید هر کشور محاسبه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس