کد خبر 1240422
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
جزئیات طرح ذوب‌آهن برای راه‌اندازی VAR/ «فولادشهر» تجهیز می‌شود؟

باشگاه ذوب آهن با دو شرکت فرانسوی و چکی برای راه اندازی تکنولوژی کمک داور ویدئویی رایزنی کرده است اما هنوز فدراسیون فوتبال به درخواست آنها پاسخی نداده است.

به گزارش مشرق، مدیران و مربیان باشگاه ذوب آهن معتقدند اشتباهات داوری در این فصل به این تیم ضربه زیادی زده است. این موضوع بعد از بازی اخیر ذوب آهن با تراکتور که با یک گل به سود تراکتور به پایان رسید، شدت بیشتری گرفت.

گل تراکتور در این بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و ذوبی ها معتقد بودند این پنالتی حاصل اشتباه داور بوده است.

حتی مجتبی فریدونی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن روز گذشته در مصاحبه‌ای، از فدراسیون فوتبال به شدت انتقاد کرد و گفت: «تیم ما هفتاد، هشتاد میلیارد تومان هزینه می‌کند و به خاطر اشتباه داوری باید برود دسته یک. نه خودشان VAR می‌آورند نه می‌گذارند خودمان بیاوریم‌. آقای عزیزی خادم با تلویزیون صحبت کرده و گفته است تحریم‌ها نگذاشتند کمک داور ویدئویی بیاوریم. کدام یک از قطعات VAR مشمول تحریم است؟ آیا هارد است، آیا دوربین است؟ به ما اجازه دهند ما در عرض یک ماه اینها را وارد می‌کنیم.»

پیگیری‌ها نشان می‌دهد ذوبی ها با دو شرکت از کشورهای جمهوری چک و فرانسه رایزنی کرده‌اند. این شرکت‌ها مبلغی در حدود ۲۶۰ هزار یورو (حدود ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) برای راه اندازی سیستم VAR در ورزشگاه فولادشهر اصفهان پیشنهاد داده‌اند که البته بعضی از آپشن های آنها با هم تفاوت دارد.

باشگاه ذوب آهن این پیشنهاد را با خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم در میان گذاشته است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده. شاید همین مسئله هم باعث اعتراض مدیرعامل باشگاه ذوب آهن شده است.

شهاب الدین عزیزی خادم دو شب پیش در یک برنامه تلویزیونی از موانع راه اندازی VAR در ایران صحبت و تاکید کرد که فدراسیون فوتبال پیش از دوران ریاست او، با یک شرکت داخلی که برنده مناقصه شده باید کار پیاده کردن کمک داور ویدئویی را پیش ببرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 2
    چرا به شرکت های ایرانی سفارش ندادند؟ مدیرا بایستی برکنار شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس