نارضایتی نیمی از آمریکایی‌ها از عملکرد دولت بایدن درقبال جرم و جنایت - کراپ‌شده

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، نیمی از آمریکایی‌ها از عملکرد دولت در قبال میزان جرم و جنایت ناراضی هستند و نزدیک به شصت درصد، آن را مسئله‌ای بسیار جدی در کشورشان می‌دانند.

به گزارش مشرق، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت آمریکایی‌ها از عملکرد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور در قبال میزان جرم و جنایت ناراضی هستند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، نتایج نظرسنجی مشترک «اِی‌بی‌سی نیوز» و موسسه «لارجر ریسرچ اسوشیتس» نشان داد تنها ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد دولت در قبال میزان جرم و جنایتی که در این کشور رخ می‌دهد رضایت دارند.

این نظرسنجی نشان داد، ۴۸ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد دولت بایدن برای کاهش میزان جرم و جنایت در آمریکا ناراضی هستند.

در این میان، ۳۶ درصد عملکرد حزب جمهوری‌خواه و ۳۵ درصد عملکرد حزب دموکرات را در این زمینه موثرتر دانستند و یک پنجم شرکت‌کنندگان نیز گفتند به هیچ کدام از این دو حزب اعتمادی ندارند.

از سوی دیگر، ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که مسئله جرم و جنایت در آمریکا مسئله‌ای «بسیار جدی» یا «به‌شدت جدی» است و از دید ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان، این مسئله دارای جدیت متوسطی در آمریکا است.

از بین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ۷۵ درصد معتقدند که افزایش بودجه برای تأمین فرصت‌های اقتصادی اقشار کم درآمد راه حل مناسبی برای مقابله با میزان جرم و جنایت در آمریکا است و به‌طور جداگانه، ۴۶ درصد معتقدند که قوانین سفت‌وسخت‌تری برای حمل سلاح مورد نیاز است.

در حال حاضر میزان جرم و جنایت در آمریکا به بالاترین حد در چند دهه گذشته رسیده است. داده‌های مربوط به دفتر تحقیقات فدرال «اِف‌بی‌آی» نشان می‌دهد که آمار قتل در آمریکا با افزایشی ۲۵ درصدی، به بیش از بیست هزار مورد در سال رسیده است که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۵ محسوب می‌شود.

بر همین اساس، آمار قتل در شیکاگو نسبت به سال گذشته بیش از پنجاه درصد، در نیویورک حدود چهل درصد و در لس آنجلس حدود سی درصد افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس