معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند - کراپ‌شده

شهروندان کانادایی در اعتراض به کشف گورهای جمعی کودکان بومی این کشور، مجسمه دو ملکه انگلیس را در روز ملی کانادا سرنگون کردند.

به گزارش مشرق، معترضان کانادایی روز پنجشنبه مجسمه‌های «ویکتوریا» ملکه پیشین و «الیزابت دوم» ملکه فعلی انگلیس را سرنگون کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، درپی کشف سه گور جمعی کودکان بومی کانادایی، معترضان خشمگین در شهر «وینیپِگ» همزمان با روز ملی کانادا مجسمه این دو ملکه را پایین کشیدند.

این اعتراضات که «لغو روز کانادا» نام گرفت، علاوه بر وینیپگ، در چند شهر دیگر کانادا از جمله تورونتو و اُتاوا نیز برگزار شد و معترضان شعار «نسل‌کشی افتخار نیست» سر دادند.

سخنگوی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس ضمن ابراز خشم و محکوم کردن این رویداد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به‌دنبال این کشف‌های غم‌انگیز، فکر ما با جامعه بومی کانادا است و به طور دقیق این مسائل را دنبال می‌کنیم و با دولت کانادا درخصوص مسائل بومیان در ارتباط هستیم».

رسانه‌های کانادایی در هفته‌های گذشته ۳ بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به ۱۰۰۰ کودکان بومی کانادا بوده‌اند خبر داده‌اند.

در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.

این در حالی است که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا به‌جای عذرخواهی از طرف دولت فدرال این کشور از بومیانی که فرزندانشان قربانی جنایت نژادپرستانه مدارس دولتی شبانه‌روزی در سال‌های گذشته شده بودند، تقصیر را گردن واتیکان انداخت.

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 27
    یه مشت مهاجر جهان سومی. بدترین محکومیت واسه اینا اینه که کانادا برشون گردونه کشورهای داغون خودشون
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      11 5
      افکار شما جهان سومیه که نمیدونی قتل عام چیه
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      8 4
      حالت خوبه؟ اونایی که بهشون میگی مهاجر جهان سومی بومی های کانادا هستن که توسط انگلیس نسل کشی شدند. اسکلیسم و گاگیسم سیاسی تا چه حد اخه
    • SE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 4
      ایرانیان سینه چاک ملکه انگلیس که آرزوی بوسیدن مستراح های کانادا را دارند.
    • سروش IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      2 0
      منظورت اینه که بومیان سرزمین های شمالی مهاجرین رو بیرون کنند تا به انگلستان مکانی که وحشیگری رو از اونجا آموختند و به جهان دست نخورده بومیان تحمیل کردند به سرزمین اصلی خودشون برگردند؟؟؟؟؟؟
  • عباس مرادیان IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 1
    انان دشمنان بشدیت و بومیان هستند انها بویی از انسانیت نبورده اند و انوقت سایر ملل را به نقض حقوق بشر متهم کنند
  • مهدی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    این ادم شعور وجدان نداره این چه ربطی به جهان سومی دار در قرن 2ع7 و18 و19 مهاجران انگلیسی رفتند کانادا مردم انجارا کشتند
  • سیامک DE ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    نژاد سفید اروپایی بطور عمدی و باهوشانه نهادهای به اصطلاح حقوق بشری را تاسیس کرد تا جنایات بشری خودش را پشت این چنین نهادهایی پنهان کنند و کسی در جهان به جنایات های میلیونی آنان در سراسر جهان مشکوک نشود و بویی از آن نبرنند.در آینده در استرالیا و افریقا نیز شاهد کشف چنین گورهای بومی های آن کشورها نیز خواهیم بود.مگر میشود نژاد سفید اروپایی کشوری را اشغال کرده بوده باشد و میلیونها بومی ها و مردمان آن سرزمین ها را قتل عام نکرده بوده باشد
  • آدریان دریا IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 1
    بهمن کلباسی: کسی باور میکنه این مجسمه ملکه باشه؟ معلومه که نه. اما بازم وضعیت آزادی در کانادا رو ببینیند که هم بومیان رو قتل عام میکنن و هم اجازه میدن یک تیکه سنگ رو پایین بکشن. دست و جیغ و هورا برا بی بی سی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس