کد خبر 1239973
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
مدیر مالی سازمان ترامپ تسلیم مقامات قضایی شد

مدیر مالی سازمان متعلق به رئیس جمهور سابق آمریکا که با اتهامات مالیاتی مواجه است، خود را تسلیم مقامات قضایی نیویورک کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی عصر پنجشنبه گزارش دادند که «آلن ویسلبرگ» مدیر مالی سازمان ترامپ وارد دادگاه منطقه منهتن نیویورک شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، ویسلبرگ صبح پنجشنبه به وقت محلی خود را تسلیم دفتر دادستانی منطقه منهتن کرده است و قرار است ساعاتی بعد در جلسه دادگاه اتهامات علیه وی قرائت شوند.

با اینکه اتهامات دقیق علیه مدیر مالی سازمان متعلق به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا مشخص نیست اما محور اصلی آن‌ها را تخلفات مالیاتی تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تصمیم ترامپ برای ریاست جمهوری چیست؟

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، سخنگوی سازمان ترامپ اتهامات علیه ویسلبرگ را محکوم کرده و آن را تلاشی «سیاسی» برای لطمه زدن به رئیس جمهور سابق آمریکا دانستند.

پیش‌تر نیز دادستانی منهتن از ویسلبرگ خواسته بود با مراجع قانونی همکاری کند اما وکلای او مانع از این اقدام شده بودند.

«جنیفر ویسلبرگ» عروس سابق خانواده مدیر مالی سازمان ترامپ که قرار است یکی از شهود اصلی علیه او در دادگاه باشد، چندی پیش، چند جعبه اسناد و مدارک مربوط به سازمان ترامپ را به مراجع قانونی تحویل داده بود.

بیستم فروردین امسال، بازرسان وزارت دادگستری آمریکا، به سه کارتن سند و یک لپ‌تاپ از سازمان ترامپ، متعلق به رئیس جمهور سابق آمریکا دست یافتند.

جنیفر ویسلبرگ درباره همکاری با دادستانی منهتن برای دستیابی به این اسناد به روزنامه «واشنگتن پست» گفت: «اطلاعات من درباره این اسناد می‌تواند جریان‌های مالی مستقیم بانک‌ها و افراد مختلف را به سازمان ترامپ مرتبط کند».

پیش‌تر نیز شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت دفتر دادستانی نیویورک سوابق مالیاتی ترامپ را از تاریخ ژانویه ۲۰۱۱ تا آگوست ۲۰۱۹ به دست آورده‌ است. این در حالی است که ترامپ تلاش می‌کرد از طریق دیوان عالی آمریکا دستیابی به این اسناد را غیرممکن کند.

این دادستانی اکنون در حال بررسی چند جنبه مختلف از فعالیت‌های مالی و تجاری ترامپ است. از سوی دیگر رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند دفتر دادستانی منهتن تحقیقات درباره پرونده‌های ترامپ را تشدید کرده و به طور ویژه بر روی یکی از شرکت‌های املاک ترامپ در نیویورک تمرکز کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس