سوگند کتائب سید الشهداء عراق برای انتقام از آمریکا؛ مقاومت دیگر هیچ وساطتی را نمی‌پذیرد

دبیرکل کتائب سید الشهداء عراق اعلام کرد که ضمن احترام به کلیه رهبران سیاسی علاقه‌مند به مقاومت، دیگر مقاومت نمی‌تواند تجاوز اخیر آمریکا علیه الحشدالشعبی را بی‌پاسخ بگذارد.

به گزارش مشرق، «ابو آلاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» در عراق طی پستی در توئیتر بار دیگر به حمله اخیر آمریکا به مواضع الحشدالشعبی در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه واکنش نشان داد و از سوگند مقاومت عراق برای انتقام خون نیروهایش خبر داد.

وی با اشاره به تشییع پیکرهای شهدای حمله سه روز پیش آمریکا به پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی، شب گذشته در صفحه خود در توئیتر نوشت: «از عزاداران و تشییع‌کنندگان تشکر می‌کنم. ما سوگند یاد کردیم که انتقام عزیزانمان را بگیریم، پس چشمتان روشن».

سوگند کتائب سید الشهداء عراق برای انتقام از آمریکا؛ مقاومت دیگر هیچ وساطتی را نمی‌پذیرد

وی در ادامه با اشاره به این‌که آرامش از اشغالگران در عراق گرفته خواهد شد، نوشت: «با کمال احترام به رهبران سیاسی علاقه‌مند به مقاومت، باید اعلام کنیم که دیگر، از این پس، هیچ وساطتی را نخواهیم پذیرفت. ما هستیم که زمان و مکان پاسخ را تعیین می‌کنیم. پاسخی که دل مؤمنان را التیام خواهد بخشید و اشغالگر را اگر هنوز چشمی در سرش مانده باشد، خوشحال نمی‌کند».

بامداد روز دوشنبه پیش، منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.  پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

گروه مقاومت کتائب سید الشهداء نیز در همان روز طی بیانیه‌ای اعلان کرد: « از این پس جنگ ما با اشغالگر آمریکایی نامحدود خواهد بود و اولین گام این جنگ، هدف گرفتن پرنده‌های متخاصم آنان در آسمان عراق عزیز ماست».

 ابو آلاء الولائی دبیرکل این گروه مقاومت نیز طی بیانیه‌ای جداگانه گفت: «نبرد سیف القدس [در غزه]، پیروزی رئیسی، رژه الحشدالشعبی، ایستادگی حوثی‌ها و مردم بحرین، خشم و غیض اشغالگران آمریکایی را برانگیخته است و آن‌ها از این رو به بمباران الحشد الشعبی در مرزها روی آوردند، چرا که محور مقاومت را یک میدان واحد می‌دانند».

«ابو آلاء الولائی» تأکید کرد که گروههای مقاومت در عراق بازتاب نظر و وجود شهید قاسم سلیمانی هستند و پاسخ به تجاوزات مکرر آمریکایی‌ها را بر خود واجب می‌دانند و شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و عماد مغنیه مسیر روشنی را ترسیم کرده‌اند که برای مدت‌ها برای گروههای مقاومت کافی است.

به گفته او گروههای مقاومت بیش از یک بار به دولت عراق فرصت داده‌اند تا از راه دیپلماسی نیروهای خارجی را از عراق اخراج کرده و به مصوبه پارلمان عمل کند و سه مرتبه پیشنهاد توقف حملات را تاکنون پذیرفته است، اما تجاوز اخیر مریکا، تمامی معادلات را به هم ریخت.

وی تاکید کرد گروههای مقاومت به زودی پاسخ سخت به این حمله نشان خواهند داد و اگر آمریکایی‌ها دوباره اقدامی کنند، پاسخ بعدی سخت‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیروزه IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    کدام دیپلماسی امریکایها معنی دیپلماسی را نمی دانند اگر می دانستند که به نیروی مردمی عراق حمله نمی کردند انه فقط زبان زور را میفهمند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    زنده باشی، حتما به تغیبر ساختار پایگاههای مرزی هم توجه کنید، طوری آنها را بزنید که بازدارنده باشد، اینکه کاروان تدارکاتی یانکی ها مورد حمله قرار بگیرد بدون کشته، دیگه بازدارنده نیست. موازنه تلفات را حاکم کنید. خداوند پشت و پناهتان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس