کد خبر 1239733
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
افزایش شمار کشته شدگان مجتمع مسکونی میامی در آمریکا به 16 تن

رسانه‌ها از افزایش شمار کشته شدگان فرو ریختن یک مجتع مسکونی در شهر میامی در آمریکا به شانزده تن خبر دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس آمار جدید منتشر شده در چهارشنبه شب به وقت تهران دستکم ۱۶ نفر در نتیجه ریزش ساختمان مسکونی در روزهای گذشته نزدیک  شهر «میامی» در فلوریدا کشته شدند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» با بیرون کشیده شدن چهار جسد دیگر از زیر آوار این ساختمان، که پنجشنبه گذشته فرو ریخت، شمار کشته شدگان به ۱۶  تن رسید رسید. اگرچه نزدیک به یک هفته است که هیچ بازمانده‌ای توسط تیم‌های امدادی در زیر آوار پیدا نشده است، اما هنوز اعضای خانواده ۱۴۷ ساکن این آپارتمان  از وضعیت بستگان خود بی‌اطلاع هستند.

«جیمی پاترونیس» از مقام‌های فلوریدا این حادثه را سومین خرابی ساختمان بزرگ در تاریخ ایالات متحده ، پس از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر به مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱  که منجر به کشته شدن حدود ۳۰۰۰ نفر منجر شد و بمبگذاری در شهر اوکلاهما در سال ۲۰۰۵  که منجر به کشته شدن حداقل ۱۶۸ نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد، خواند.

بر اساس گزارش‌ها، این ساختمان در حال تخریب بود و یک مهندس سازه در سال ۲۰۱۸ هشدار داده بود که آسیب‌های عمده‌ای در این ساختمان وجود دارد.

افزایش شمار کشته‌شدگان مجتمع مسکونی میامی

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز  دوشنبه اعلام کرد که سازمان مدیریت اضطراری فدرال، پرسنل و کارشناسان علوم ساختمانی را برای کمک به عملیات جستجو و نجات به منطقه اعزام کرده  و همچنین «اف بی آی» نیز افرادی را برای کمک به عملیات جستجو و نجات بازماندگان به محل حادثه اعزام کرده است.

از آنجا که در پی ریزش ساختمان فوق، سؤالاتی درباره سهل‌انگاری مدیران ساختمان به وجود آورده و زنجیره‌ای از رخدادهای پشت پرده این فاجعه هنوز تأیید نشده است، ساکی همچنین تصریح کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از تحقیقات در خصوص علت ریزش ساختمان فوق حمایت می‌کند.

عمق فاجعه ریزش ساختمان در میامی تا حدی بود که  رئیس جمهور آمریکا چندی پیش با اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا، شرایط را برای کمک سازمان مدیریت بحران فدرال به دولت ایالتی فراهم آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس