ترکیه

وزیر خارجه ترکیه طی سخنانی گفت که آنکارا به همکاری با روسیه و سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تداوم آرامش و افزایش کمک رسانی به سوریه از طریق مرز با ترکیه ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در جریان دیدار امروز خود با همتای روسی خود، «سرگئی لاوروف» گفت که آنکارا در حال رایزنی با روسیه و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تسهیل عملیات کمک رسانی به سوریه از طریق مرز ترکیه و در راستای فرو نشاندن آتش جنگ داخلی در این کشور است.

بر اساس این گزارش، لاوروف که این سخنان را در جریان برگزاری نشست خبری مشترک خود با لاوروف مطرح می‌کرد، گفت: برای (پیشبرد) روند سیاسی در سوریه و تداوم آرامش در میدان به همکاری با روسیه ادامه خواهیم داد.

وی همچنین در خصوص مساله لیبی نیز تاکید کرد: وحدت سیاسی و همچنین تمامیت ارضی (در لیبی)، اولویتی است که همه بر سر آن توافق داریم.

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مناقشه قره باغ افزود: خواسته ما سازش طرفین و تداوم حضور هم ارمنی‌ها و هم آذربایجانی‌ها به عنوان همسایگان خوب در این سرزمین در کنار یکدیگر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس