ترامپ

یک مقام محلی ایالت آلابامای آمریکا گفت، تجمع رئیس جمهور سابق این کشور و هوادارانش در روز استقلال آمریکا، به‌خاطر نگرانی‌های سیاسی لغو شد.

به گزارش مشرق، گردهمایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و هوادارانش به مناسبت سالگرد استقلال آمریکا که قرار بود در ایالت آلابامای این کشور برگزار شود، به‌خاطر نگرانی‌های سیاسی لغو شد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «بیل تانِل» مدیر کمیسیون مجموعه پارک یادبود ملی انتخاب شده برای این گردهمایی گفت حزب جمهوری‌خواه با آن‌ها تماس گرفته و درخصوص تبدیل این رویداد ملی به «رویداد سیاسی حزبی» ابراز نگرانی کردند.

او در این‌باره گفت: «پس از اعلام درخواست، با حزب جمهوری‌خواه تماس گرفته شد، سپس آن‌ها با ما تماس گرفته و مشخص شد قرار است به‌جای مراسمی میهن‌پرستانه برای آن روز، رویدادی سیاسی و حزبی برگزار شود».

تانل افزود، «ریک سانتورم» نامزد انتخاباتی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۲ نیز از این مجموعه برای کمپین انتخاباتی خود استفاده کرد که موجب شد کمیسیون مربوطه از برگزاری مراسم حزبی متعاقب در این مجموعه خودداری کند.

هیل نوشت، علاوه بر این، «استیو مارشال» دادستان کل ایالت آلاباما نیز، در نامه‌ای تأکید کرده بود که این پارک «برای همه احزاب سیاسی و نامزدها، به صورت برابر قابل دسترس است».

ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد و شکایاتی را در اکثر ایالات آمریکا مطرح کرد که همگی رد شدند. هواداران ترامپ روز تأیید آرای رقیب دموکرات او در جلسه مشترک کنگره آمریکا به این ساختمان حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این، شماری از هواداران ترامپ معتقدند او باید هرچه زودتر به ریاست جمهوری آمریکا بازگردد که موجب نگرانی بسیاری از سیاست‌مداران هردو حزب اصلی این کشور شده است.

 به رغم گذشت بیش از پنج ماه از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، ۵۶ درصد از جمهوری‌خواهان در یک نظرسنجی که ۲۴ و ۲۵ ژوئن (۳ و ۴ تیرماه) انجام شده است، گفته‌اند که او با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دونالد ترامپ را شکست داد.

بسیاری از طرفداران ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» که پیش از اولین راهپیمایی تبلیغاتی وی در «اوهایو» که روز شنبه انجام شد، گفتند که کاملاً انتظار دارند وی تا قبل از پایان تابستان به قدرت بازگردد و در عین حال درباره احتمال خشونت سیاسی در آمریکا در صورت عدم تحقق این مسئله هشدار دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس