ثبات «سرمربی» قدرت‌های والیبال جهان/ فقط معجزه می‌تواند کمک کند!

تیم ملی والیبال ایران که مدعی قرار گرفتن در بین چهار تیم المپیک ۲۰۲۰ است درحالی برای این رویداد بزرگ آماده می‌شود که برخلاف رقبایش در سالهای اخیر ثباتی در مدیریت و کادر فنی نداشته است.

به گزارش مشرق، بازی‌های المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان است که هر چهار سال یک بار، برترین ورزشکاران جهان را گرد هم می‌آورد. تیم ملی والیبال ایران پس از ۵۲ سال برای نخستین بار جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرد. نسل طلایی والیبال ایران در نخستین تجربه عنوان پنجمی بازی‌های المپیک را کسب کرد. در المپیک ریو برزیل قهرمان شد، ایتالیا در جایگاه دوم قرار گرفت و آمریکا در مکان سوم ایستاد.

پرونده المپیک ۲۰۱۶ ریو بسته شد و قدرت‌های جهانی بدون معطلی، برگ جدیدی برای حضور در المپیک توکیو را باز کردند چرا که سکو المپیک با برنامه و ثبات به دست می‌آید. کاری که تیم‌های قدرتمند جهان والیبال انجام می‌دهند.

تیم ملی والیبال ایران نیز با هدف و آرمان قرارگیری در جمع چهار تیم و کسب سکو المپیک توکیو کارش را دنبال می‌کند. اما بین عمل و اجرای برنامه‌ی آماده سازی تیم ملی والیبال ایران با تیم‌های صاحب عنوان تفاوت بسیار است که در ادامه شرحی از آماده سازی و دلیل موفقیت مدال آوران المپیک را بیان خواهیم کرد.

ثبات «سرمربی» قدرت‌های والیبال جهان/ فقط معجزه می‌تواند کمک کند!

استارت قهرمان المپیک ریو از ۲۰۱۷ برای توکیو
برزیل، صدرنشین رنکینگ جهانی با سه مدال طلا و ۳ نقره المپیک پر افتخارترین تیم والیبال جهان شناخته شده است. «دال زوتو» که تجربه حضور در سه دوره المپیک به عنوان بازیکن را دارد و مدال نقره المپیک ۱۹۸۴ را همراه با برزیل کسب کرده است در المپیک ۲۰۱۶ به عنوان مدیر تیم ملی در فدراسیون برزیل حضور داشت و عنوان قهرمانی المپیک ریو را به دست آورد.

در پایان المپیک ریو، دال زوتو به عنوان سرمربی برزیل معرفی شد. او در سال ۲۰۱۷ پیش از آغاز مسابقات جام قهرمانان بزرگ در نشست خبری گفت: این مسابقه نخستین رقابت مهم برزیل پس از المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو است. برخی از بازیکنان المپیکی را همراه خود داریم. اما در دوره جدید المپیک، برزیل با کادر فنی جدید و بازیکنان جوان وارد مسابقات می‌شود.

وی با بیان اینکه به عنوان سرمربی همیشه به دنبال بهترین راه حل هستم تا آینده بهتری را با بازیکنان برزیل رقم بزنم، گفت: باید تاکید کنم که شرکت در این مسابقات فرصت خوبی است تا بتوانیم اهداف خود را دنبال کنیم. با چالش جدید، دوره جدید و نسل جدیدی از والیبال روبرو هستیم. هدف بعدی برزیل حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و باید این مسیر را از همین مسابقات با قدرت آغاز کنیم.

دال زوتو بلافاصله پس از المپیک ریو از تغییر نسل و هدف برزیل در المپیک توکیو سخن گفت! برزیل در سال ۲۰۱۹ قهرمان جام جهانی شد و در سال ۲۰۲۱ نیز با شکست لهستان، قهرمان سومین دوره مسابقات لیگ ملت‌ها شد و آماده کسب چهارمین طلای المپیک در توکیو است.

ثبات «سرمربی» قدرت‌های والیبال جهان/ فقط معجزه می‌تواند کمک کند!

گام محکم قهرمان جهان برای دومین طلای المپیک
لهستان، تیمی که بعد از برزیل در جایگاه دوم رنکینگ جهانی قرار گرفت و در سال ۱۹۷۶ طلای المپیک مونترال را در پرونده دارد. ویتال هینن از سال ۲۰۱۸ هدایت این تیم را برعهده گرفت، در سال ۲۰۱۸ از عنوان قهرمانی جهان لهستان دفاع و با شکست برزیل (قهرمان المپیک ریو) سومین عنوان قهرمانی جهان برای لهستان را به ارمغان آورد. لهستان تیم قدرتمندی در اختیار دارد و به پشتوانه قهرمانی جهان آماده کسب دومین طلای المپیک است.

انگیزه بالای تزارها
روسیه که از سال ۲۰۱۹ توماس ساملوو هدایتش را بر عهده گرفت با یک طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن (البته بدون در نظر گرفتن مدال‌های طلا اتحادیه جماهیر شوروی در المپیک) در جایگاه سوم رده بندی جهانی قرار دارد. همراه با ساملوو قهرمان لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۱۹ شد و در مرحله نخست کسب سهمیه المپیک با شکست ایران جواز حضور مستقیم در المپیک را به دست آورد. روسیه در چند سال گذشته در لیگ ملت‌ها بازیکنان جوانی را ساخت تا در کنار با تجربه‌ها تمام توان خود را در المپیک به کار گیرند.

ستاره‌ای به نام انگاپت
تیم ملی فرانسه، چهارمین تیم رده بندی جهانی از سال ۲۰۱۲ زیر نظر لوران تیلیه فعالیت می‌کند. تیمی منسجم که با تکیه به انگاپت ستاره این روزهای دنیای والیبال عنوان سومی لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ را به دست آورد.

گام آمریکا برای کسب چهارمین طلا
تیم ملی آمریکا با سه مدال طلای المپیک و یک برنز دیگر تیم عنوان دار المپیک جایگاه پنجم رده بندی جهانی را در اختیار دارد. جان اسپروو از سال ۲۰۱۳ سرمربی تیم ملی آمریکاست و یک سال پس از حضورش تیم را قهرمان لیگ جهانی کرد. آمریکا نیز یکی از تیم‌هایی است ثابت در کادرفنی را به خوبی حفظ کرده است. این تیم که همیشه در المپیک زهر دار بوده است برای چهارمین طلای خود رقابت سختی با برزیل خواهد داشت.

بررسی پنج تیم بالای رنکینگ جهانی و عنوان دارهای المپیک نشان می‌دهد ثبات در سیستم یکی از دلایل موفقیت آنها بوده است و همانطور که دال زوتو در سال ۲۰۱۷ عنوان داشت پس از پایان المپیک برنامه‌ریزی و تغییرات برای چهار سال آینده آغاز می‌شود.

ثبات «سرمربی» قدرت‌های والیبال جهان/ فقط معجزه می‌تواند کمک کند!

دوری دو ساله از مسابقات و بدون سرمربی!
اما تیم ملی والیبال ایران پس از المپیک ۲۰۱۶ چه کرد؟ ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد و مدال برنز قاره‌ای در سال ۲۰۱۷ در سطح جهان برای نخستین بار به دست آمد. والیبال ایران پس از المپیک ریو بارها درگیر انتخابات ریاست فدراسیون شد و چندین سرپرست به خود دید. در دو سال اخیر نیز در هیچ مسابقه تدارکاتی شرکت نداشت و در آستانه یک سال تا المپیک ۲۰۲۱ سرمربی از سمتش برکنار و دو ماه تا شروع لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ الکنو با سیستم متفاوت از والیبال ایران هدایت تیم را بر عهده گرفت.

والیبال ایران برعکس رقبای قدرتمند و صاحب مدال در المپیک، بدون برنامه آرمان کسب سکو المپیک توکیو را دارد. اتفاقی که اگر رخ دهد چیزی شبیه به معجزه خواهد بود. والیبال ایران استعدادهای خوبی در اختیار دارد که به دلیل عدم ثبات مدیریت و برنامه ریزی بلند مدت کار سختی در المپیک توکیو خواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران در المپیک ریو با دو پیروزی مقابل تیم‌های مصر و کوبا و ۳ شکست برابر تیم‌های آرژانتین، لهستان و روسیه راهی مرحله حذفی شد و در یک چهارم نهایی با شکست سه بر صفر مقابل ایتالیا به عنوان پنجمی رسید. برزیل با شکست ایتالیا قهرمان شد و آمریکا با شکست روسیه سوم شد.

حال تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی المپیک توکیو با تیم‌های لهستان، ژاپن، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا رقابت خواهد داشت که چهار تیم از این مرحله صعود می کنند و به یک چهارم نهایی راه خواهند یافت.

در گروه دوم نیز تیم‌های برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس رقابت خواهند داشت. چهار تیم صعود کننده از گروه دوم با چهار تیم صعود کننده گروه اول برای صعود به نیمه نهایی رقابت سختی در پیش دارند.

یعنی تیم ملی والیبال ایران که دو سال از مسابقات دور بود و لیگ ملت‌ها حکم دیدارهای تدارکاتی را برای او داشت در المپیک توکیو برای کسب سکو باید با حریفانی رقابت کند که سال هاست با کادر فنی با ثبات تمرین داشته اند. از تیم ژاپن و کانادا نیز نباید غافل شد که این دو تیم قطعاً حریفانی سرسخت برای ایران در مرحله گروهی خواهند بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شقایق IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 3
    بد بد است
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      12 1
      ما مرد روزهای سخت هستیم. عادت کرده ایم که در روزهای سخت پیروز از میدان خارج شویم.به لطف الهی
  • ... IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    12 4
    با همه این ها نا امید نیستیم
  • رضا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    9 0
    با این شرایط(نداشتن ثبات مدیریت و.....)تنها فاکتوری که از همه مهمتر میتواند برای موفقیت تیم کاربرد بسیار موثری داشته باشد ایجاد حس حماسی است به نحوی دریچه ای بروی ذهن بازیکنان هنگام مسابقه ایجاد شود که تصور کننددر میدان جنگ واقعی هستند و برای دفاع از میهن مبارزه میکنند.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 3
    والیبال ایران که اولین بار نفر چهارم شد، بی‌شک با تلاش پیگیرانه و تیز هوشی بازیکنان و مربی می‌تواند از سکوی چهارم نیز بالاتر برود، هر چند که در مسابقات قبلی تنها چند قدم مانده بود که در سکوهای قبلی قرار بگیرد که برزیلی ها و داورها به نفع حریف گرفتند، و نمی‌ گذارن به هر ترفندی شده ایران نایب قهرمان و بعد قهرمان شود، این تابوها باید شکسته شود. قد بلندیهای حریف را می‌توان با جا خالی بطور متناوب و تنوع آبشارها، و دفاع روی تور و هماهنگی دفاع عقب زمین، رقبا را متحیر و گیج کرد تا روحیه خود را ببازند. به امید پیروزی فرزندان ایران والیبالیست با هوش.
    • یک ایرانی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      2 2
      استاد چطوری به نفع بقیه گرفتن وقتی که همه چی ویدئو چک میشد . لطفاً توضیح بده
  • حسن IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 10
    جهان سوم رو چه به ادعاهای جهانی
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      5 1
      خیلی وقته همه چی عوض شده . دیگه اون جهان اولی ها هم جهان اولی نیستند
    • علی سینا IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      3 0
      واقعا که برایت متاسفم که انقدر ارق ملیت پایینه وقتی مردم خودمان اینطوری باشن دیکه از خارجیا چه انتظاری میره
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      1 0
      بمیر بابا... هرچی می شه زارت می گید جهان سوم!
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      5 1
      پس امریکا و کانادا و امثالهم که از دیدگاهتان جهان برتر و اول ه تو فوتبال و والیبال هم باید اول باشه اخه چی میگی /بعدا یعنی برزیل جهان اولی ه که والیبالش خوبه؟؟؟ خدااااااااااااااآاااا چ ربطی داره گوگولی ما کلا کشورمون ۴۰ ساله از اب و گل دراومده و تازه خوبامونو زدن کشتن ۴۸ کشور ۸سال باهامون جنگیدن ولی یه وجب خاک ندادیم و هنوزم مال ین صحبت ها نیستن تو بهت بگن ۴ تا ادم پشت در خونتون وایسادن بزننت خونتودو دستی تقدیم می کنی نه یه متر و دو متر
    • چک برگشتی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      1 0
      تا قیام قیامت خیال سروری جهان در هر مورد با میراث شیخ اسماعیل از برکات نفس متبرکه اعلا حاصل می‌شود
    • امیر IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      1 2
      با تفکر امثال شما جهان سومی هستیم
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 3
    کولاکوویچ مربی موفقی بود وقتی با بی فکری یه مربی موفق رو کنار بذارند عاقبتش همین میشه
  • سعید IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 2
    با توجه به عملکرد ضعیف در جام ملت ها به نظر میرسد آخرین المپیکی باشد که والیبال ما به آن پا میگذارد وتیم های آسیایی جای ایران راخواهند گرفت
  • حسام US ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 6
    الکنو و عبادی پور را حذف کنید تا از داشتن والیبال خوب لذت ببرید مافیا را حذف کنید تا لذت ببرید.
  • آفاق احمدی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    خدا کمکمون کنه
  • mojtaba SE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 1
    معجزه اتفاق افتاده از سالها پیش که ایران عضو ثابت 8 تیم برتر دنیا است..کسی که اینهمه لیاقت رو نبینه ,همان بهتر که در جهل مرکب ابد و دهر بماند..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    ما می توانیم اگر بخواهیم
  • اسما زارعی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    ببین این چیزا به جهان اول و سوم ربطی نداره به نظرم به حرفی که میزنین فکر کنین واقعا همه بازیکنا از جون و دل مایه میزارن این در حقشون بی انصافیه. یکم واقع گرا باشید آره ایران تو لیگ ملت ها افت داشت اون هم به خاطر این بود که روحیه رو باختن اما حواستون باشه که همین تیم های بزرگ رو تو خاک خودشون یا تو ارومیه زدیم و از پسشون در اومدیم⁦❤️⁩🌺
  • رضادونلو IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 2
    آقا باید قبول کنیم که توان ما همین قدر بیشتر نیست نباید. هم ادعا کنیم که اول بشیم همین که جزءچند تیم برتر جهان هستیم خدا رو شکر .
  • حسن IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 1
    اگر واقعا خواهان تشکیل تیم ورزشی خوب هستیم که افتخار آفرینی کنند در میدان‌های جهانی، به اعتقاد من عین زمان قبل از انقلاب، باید بریم دنبال استعدادهای خاص! موافق باشگاه و انتخاب از باشگاه خیلی نیستم، اگرچه فلسفه باشگاه در کل برای ورزش و بویژه بازی‌ها و تورنمت های داخلی، عالی هست اما استعداد یابی یک بحث دیگه ایست! این صحبت و سخن من هم بیشتر با مربیان هست و سرمایه گذاران و بویژه کسانی که خودشان تجربه ورزش حرفه ای دارند و هم قصد سرمایه گذاری بر روی تشکیل یک تیم حرفه ای و خوب! تشکیل تیم حرفه ای والیبال، دقت و توجه خاص لازم دارد بر روی قد، هوش، ارگونومیکس، قدرت متناسب بدنی، چالاکی، و چیزهای دیگه که من نمی‌دانم.... بنظر من انتخاب بازیکن والیبال با این معیارهایی که گفته شد باید صورت بگیرد، سپس اینها زیر نظر مربیان حرفه ای تمرین و کار کنند و در نهایت برترین ها و بهترینها البته برای مسابقات مد نظر انتخاب شوند. الان آنچه که ما می‌بینیم افرادی هستند که در باشکاها بازی کرده اند تقریبا همه، و اینها هرکدام ضعف و ایراد دارن و طبیعتا ایده آل نیستند.وقتی شما با این سبک انتخابی کار کنید، کارهای بعدیتاندخیلی راحت می‌شود و سرمایه نان را هم روی مهره ناقص، نگذاشته اید. البته یه عیب بزرگ بازیکنان باشگاهی هم این هست که اینها ظاهرا خیلی روی نقاط ضعف بازیکنان و تیم ها متمرکز نمیشن چرا که اکثر این بازیکنان فقط انگار روی یک جنبه از بازی و آنهم جنبه سنتی یعنی آبشار زدن تمرین می‌کنند. لذا ورزش حرفه ای برعکس بیشترین تمرکزش روی نقاط ضعف هست که در والیبال ما عموما سرویس و توپ گیری و همینطور دفاع هست. شما ناچارید در والیبال در انتخابتان از بلند قدها بیشتر بهره بگیرید چراکه در قبال بلندقامتان اروپایی و برزیلی هرچه قدر هم فنی باشید کم میارید و این موضوع راهکار دیگه ای ندارد. من فقط در ایران ورزش‌های انفرادی بنطرم ساختار رقابتی درستی دارند همچون کشتی، کاراته، تکواندو غیرو... در ورزش‌های جمعی، عموما شیوه رقابت سلسله مراتبی و رفابتی تک به تک نیست و به همین علت خیلی از این افرادی که به تیم های ملی راه میابند، بهترین نیستند و تنها آنهایی هستند که با از طریق باشگاه ها انتخاب شده اند و یا حتی از طریق رابطه و در هر صورت، محدودیت انتخاب در میان بوده است.
  • محمدعلی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    اگر خوب بازی کنند نتیجه خواهند گرفت
  • سیامک و FR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    درد والیبال ما ۴ تا است اگر درمان شود جزو ۴ تیم اول جهانیم. ۱- وقتی کسی میپره تا آبشار بزنه همه منتظر امتیاز آبشار نباشند و ۱۰۰٪ منتظر باشند توپ دفاع میشه و باید آماده ۹۹٪ که نه ۱۰۰٪ منتظر برگشت باشند. تا توپ گیری کنند. ۲- هر موقع ۲ و یا ۳ نفر ما رفتند دفاع حتما یک نفر خارج میدان آماده توپ گیری باشه. ۳- تمام سرویس ها پر قدرت و ابشاری و هر روز سرعت آنرا بیشتر کنند و کسی که نمی تواند چنین سرویسی بزند از تیم کنار رود. ۴- مهمترین کار ورزش کمر است. بازیکنان ما ۱۰ درجه بیشتر کمرشان خم نمی شود. باید نرمش کنند تا پیشانی اشان به زانو برسد. آنوقت توپ گیری را درست انجام می دهند.
  • حبیب IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 1
    تاوقتی عبادی پور هس .تیم همینه.وقتی آلکنو نمیدونه کدوم بازیکنو تعویض کنه تیم همین میشه. خداروشکر ژاپن هم الان برای برزیل شدا دیگ نمیتونیم حتی ژاپن روهم ببریم
  • امین IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    اگر دقت کنید تو بازی‌های جام ملت ها چند وقت پیش ما چند نقطه ضعف بزرگ داریم. اول خیلی خطا تو سرویس داشتیم برزیل و لهستان و... تیمهایی نیستن سرویس ساده مقابلشون زد هر سرویس ساده مساوی یک امتیاز به تیم حریف وما دیدیم که اکثر سرویس‌های سادمون رو دریافت کننده اول به راحتی به پاسور رسوند و پاسور بهترین گزینه رو انتخاب کرد وخیلی راحت امتیاز دادیم. حتی سرویس‌های سادمون هم به تور می‌خوردونداشتن تداوم در زدن سرویس های پرشی قدرتی اگر اولی رو خوب زدن دومی نهایت سومی دیگه یا اوت بود یا تو طور واین یه نقطه ضعفه. دوم تیم های قدر آنقدر سرویس‌های پرشی قدرتی تداوم دار میزدن که یه بارگی یک یا دو امتیاز مستقیم سرویس میگرفتن. یا دریافت کنندگان قدرتی ما نمیتونستن یه توپ سالم به پاسور برسونن وبیشترین ضربه هم ما از عدم دریافت اول داشتیم. سوم ما خیلی کم از توپهای برگشتی استفاده کردیم وقدر توپهای برگشتی رو ندونستیم. وچهارمین نکته مهم خطاهای فردی بود مثل خطای تور پای سرویس زننده روی خط و... ومهمترین نکته که خیلی کلیدی هست حفظ فاصله امتیاز از همون اول بازی وقتی ما 6یا 7تا اختلاف امتیاز از اوایل بازی داریم هم جبرانش سخت میشه هم بارها ثابت شده تیم ما خیلی زود روحیش رو از دست میده. واخری باید مهاجمین ما باید ازدستهای مدافع حریف امتیاز بگیرن و پوشش وجاگیری خوب بعد از برخورد توپ به دست مدافعان حریف وبرگشت. واینها احتیاج به زمان وتمرین حد اقل سه الی شش ماهه داره. به نظر من که دستی در مربیگری والیبال دارم بعید میدونم ما حتی جزو 6تیم اول باشیم. وامید وارم این درس عبرتی بشه تا ما ریشه ای بر خورد کنیم. مثل برنامه ریزی چهار ساله با یک مربی. بازی‌های تدارکاتی. امید وارم دست اندرکاران تیم والیبال بعد از پایان مسابقات المپیک پیش ورو فارغ از هر نتیجه ای برا چهار سال آینده خودمون رو آماده کنیم. وبه روزهای خوبمون برگردیم. با وجود بازیکنان جوان و عالی مثل کاظمی. بردیا سعادت. اسفندیار. میثم صالحی.
  • US ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    این بی ثباتی ها همیشه تو ایران وجود داشته ولی بازم بچه هامون تونستن بین بهترینا باشن پس بهتره ب جای این حرفا فقط بهشون امید بدیم و هیچ کس رو بخاطر یک بار رو فرم نبودن تخریب نکنیم هممون خوب میدونیم ک هر زمان ک شکست خوردیم بخاطر روحیه خودمون بوده . کاش مردم ی مقدار هم از والیبالیستامون حمایت کنن
  • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    عبادی پور و معروف و موسوی باید از تیم حذف بشن تا تیم نتیجه بگیره
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    یعنی الان همه کشورهای جهان اول (به قول دوست عزیز) تو ورزش اولن؟؟؟!!!!ای خیداااااا همین که به عنوان جهان سومی😐جزو چند تیم برتر دنیاییم خودش یعنی پیشرفت
  • مهدی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    درود بر بچه های تیم ملی والیبال ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس