رئیسی نمایه

روسای جمهور اتیوپی، سریلانکا و غنا در پیام های جداگانه، پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

به گزارش مشرق، روسای جمهور اتیوپی، سریلانکا و غنا در پیام های جداگانه به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفتند.

تبریک رئیس جمهور اتیوپی

بر اساس، اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی، خانم «سهله ورک زوده» رئیس جمهور اتیوپی با ارسال پیامی، از سوی خود، مردم و دولت اتیوپی، پیروزی رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی و مردم ایران تبریک و تهنیت گفت.

رئیس جمهور اتیوپی در این پیام با آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب در ایفای مسئولیت جدید،   ابراز اطمینان کرده که روابط ممتاز موجود بین دو کشور در دوران  ریاست جمهوری رئیس جمهور منتخب مستحکم تر خواهد شد.

پیام رئیس جمهور سریلانکا

براساس اعلام سفارت سریلانکا در تهران، «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا هم با ارسال پیامی ضمن تبریک به رئیسی تاکید کرده است: روحیه انقلابی و عزم مردم ایران الهام بخش مسیر سیاسی این ملت در بین تمامی چالش ها است.

رئیس جمهور سریلانکا در پیام خود افزوده است: انتخاب به جای جنابعالی، بر حسن اعتمادی که شما در طی دوران حرفه سیاسی برجسته خود کسب کرده اید، صحه می گذارد و تجربه در دست داشتن سکان قوه قضاییه، شما را در ادای این تکلیف خطیر رهنمون خواهد شد.

رئیس جمهور سریلانکا، ایران و سریلانکا را دوستان صمیمی، همدل و دارای علایق مشترک در حوزه های متعدد مهم منطقه ای و جهانی خوانده و افزوده است: وقت  آن رسیده که در کنار  یکدیگر تلاش  کنیم که مودت و دوستی موجود در راستای منافع دو ملت در سالهای آتی مستحکم تر شود.

تبریک رئیس جمهور غنا

براساس اعلام سفارت غنا در جمهوری اسلامی ایران، «نانا اددو دانکوا اکوفو اددو» رئیس جمهور غنا هم در پیامی پیروزی رئیسی در این انتخابات را تبریک گفت.

نانا اددو دانکوا اکوفو اددو همچنین در این پیام عنوان کرده است: مردم خوب ایران با اعتماد به توانایی های رهبری جنابعالی، شما را به سمت عالی ریاست جمهوری انتخاب کرده اند و من اطمینان دارم که دولت شما مسیر توسعه را به سود مردم ایران دنبال خواهد کرد.

رئیس جمهور غنا در این پیام برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرده و بر همکاری با دولت جدید ایران برای پیشبرد روابط موجود و همکاری در جهت منافع مردم دو کشور تاکید کرده است.

روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    آخ جون بالاخره رییس جمهور کشورقدرتمندوابرقدرت اتیوپی به ایران تبریک گفت .ایران عاقبت خیرشد
  • 088526 IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 1
    داره براشون جا میفته که باید ایران انقلابی را بااااید قبول کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس