کد خبر 1239067
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
دلار

دو نفر از مقامات بانک مرکزی آمریکا نسبت به لزوم ایجاد ارز مجازی دلاری ابراز تردید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دو نفر از مقامات ارشد بانک مرکزی فدرال آمریکا شب گذشته نسبت به لزوم عرضه ارز مجازی دلاری یا دلار مجازی ابراز تردید کردند.

آنها معتقدند از آنجا که بسیاری از تراکنش‌های دلاری در شرایط کنونی به صورت مجازی انجام می‌شود، شاید نیازی به خلق دلار مجازی نباشد.

این دو اظهارنظر که در دو محل متفاوت انجام شد نشان می‌دهد که احتمالا سیاست‌گذاران آمریکایی در موضوع ایجاد دلار مجازی با اختلافات نظر جدی در بررسی پتانسیل هزینه‌ها، پشتیبانی و مزایای آن روبرو خواهند شد.

رندال کورالس، معاون نظارت رئیس کل بانک مرکزی آمریکا گفت: هر گونه پیشنهاد برای ایجاد ارز مجازی توسط بانک مرکزی این کشور باید موانع بسیاری را طی کرده و وی باید قانع شود که مزایای ایجاد این ارز مجازی از مخاطرات آن بیشتر خواهد بود.

وی گفت که دلار در شرایط کنونی به میزان زیادی دیجیتالی شده و بعید است که ایجاد یک ارز مجازی بتواند به کاهش هزینه‌ها یا بهبود فضای مالی منجر شود.

توماس بارکین، ریس کل بانک مرکزی ایالت ریچموند هم با ابراز تردید مشابه در سخنان خود در آتلانتا گفت: ما هم‌اکنون یک ارز دیجیتال در کشورمان داریم و اسمش هم دلار است.

وی گفت: بسیاری از تراکنش‌های مالی در آمریکا هم اکنون به صورت مجازی انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس