آلن دلون امانوئل مکرون

سیلی که امانوئل مکرون چند هفته پیش از یک تماشاچی خورد، بخوبی نشان می دهد که او در شأن این جایگاه نیست.کی رئیس جمهوری چهل ساله داشته‌ایم؟ کی رئیس جمهور چهل پست داشته است؟

به گزارش مشرق، آلن دلون یکی از شناخته شده ترین چهره‌های سینمای فرانسه و جهان محسوب می‌شود، هنرپیشه ای که در طول حدود شش دهه فعالیت هنری با بسیاری از برجسته ترین کارگردانان جهان کار کرد و میراثی قابل توجه و ماندگار را در سینمای پلیسی و جنایی در عرصه بازیگری به یادگار گذاشته است. حالا این هنرپیشه نامدار و پیشکسوت فرانسوی پس از مدت ها برای اولین بار مقابل دوربین تلویزیون ظاهر شده و با یکی از رسانه های این کشور گفتگویی انجام داد که در تاریخ یکم جولای به صورت کامل پخش خواهد شد.

در تاریخ ۱ جولای، تلویزیون «TV5 Monde» فرانسه مصاحبه ای اختصاصی و فیلمبرداری شده با آلن دلون را پخش خواهد کرد. در طول این مصاحبه بیش از یک ساعته که توسط سیریل ویگوئر، مجری برنامه انجام شده، این بازیگر ۸۵ ساله با اعتماد به نفس، خصوصاً در مورد سیاست به انتقاد پرداخته است.بخش‌هایی از متن این مصاحبه منتشر شده و او از انتقاد از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه کوتاهی نکرده است. از نظر آلن دلون، «امانوئل مکرون» در سطح یک رئیس جمهور نیست!چهارشنبه، ۲۳ ژوئن، بخش خبری «Point» چکیده‌ای از این گفتگو با این چهره منحصر به فرد را منتشر کرد. آلن دلون در این مصاحبه به امانوئل مکرون و کمبود تجربه او در سیاست حمله کرد.

آلن دلون: سیلی چند هفته پیش نشان داد مکرون در شان رئیس جمهوری نیست

آلن دلون زمانیکه امانوئل مکرون هنوز داغدار سیلی‌ای بود که در سفرش به «دروم» خورده بود، سیلی دیگری از انتقاد بر صورت او زد و گفت: سیلی که امانوئل مکرون چند هفته پیش از یک تماشاچی خورد، بخوبی نشان می دهد که او در شأن این جایگاه نیست.کی رئیس جمهوری چهل ساله داشته‌ایم؟ کی رئیس جمهور چهل پست داشته است؟ ریاست جمهوری در چهل سالگی دشوار است! آیا اگر ژنرال دوگل بود بازهم این برخورد با او می‌شد؟آلن دلون در حالی انتقادات شدیدش را متوجه مکرون می‌کرد که برعکس در میان صحبت‌هایش به تعریف و تمجید از «آنگلا مرکل» پرداخت که همین نگاه متضاد وی انتقادات نزدیک به توهینش به رئیس جمهور فرانسه را جلوه‌گرتر و پررنگ‌تر می‌کرد. او در مورد صدر اعظم آلمان گفت: من احترام بسیار زیادی برای خانم مرکل قائل هستم. زنی به موفقیت او که بیست سال است دارد آلمان را به بهترین شکل ممکن اداره می‌کند، بسیار خارق‌العاده است!

آلن دلون: سیلی چند هفته پیش نشان داد مکرون در شان رئیس جمهوری نیست

دلون همچنین به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ اشاره کرد و در مورد خانم «والری پیکرس» گفت: او تنها زنی است که برای ریاست جمهوری قبول دارم. این هنرپیشه محبوب دوران طلایی سینمای فرانسه همچنین صراحتا اعلام کرد که برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری به کدام نامزد نباید رای بدهد و گفت که به «مارین لوپن» رای نمی‌دهد.والری پیکرس از سال ۲۰۱۵ ریاست ناحیه ایل دو فرانس را برعهده دارد. از سال گذشته زمزمه هایی برای نامزدی او در انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری کشور فرانسه به گوش می رسد.

آلن دلون که آخرین فیلم بلندی که بازی کرده به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد در این گفتگو همچنین در مورد فعالیت هنری‌اش صحبت کرد و در این خصوص گفت که در چند فیلم کمدی هم با «میشل دنیسوت» و «کارینه آنجلی» بازی کرده و فعلا قصد بازنشستگی از بازی را ندارد تا حداقل یک فیلم بلند شاخص دیگر بازی کند.دو سال گذشته برای خانواده آلن دلون دوران سختی بود. این هنرپیشه نامدار فرانسه و جهان در ژوئن ۲۰۱۹ دچار سکته مغزی شد و در بیمارستانی در پاریس تحت عمل جراحی قرار گرفت. این دو سال برای مداوای وی و بازگشت به شرایط عادی بر او و خانواده‌اش سخت گذشت طوریکه پسرش «آلن فابیان دلون» می گوید: ساعت دو صبح خانواده روی زمین نشسته و گریه می کردند. من او را ندیده بودم! هرگز فکر نمی کردم بتوانم روزی دوباره ببینمش.


اما پس از دو سال مراقبت آلن دلون دوباره سرپا شده با همان خلق و خو و بی پروایی و زبان تند و تیز. در مصاحبه «مواجه آلن دلون با جهان»  که اول جولای پخش خواهد شد او می‌گوید که آماده بازگشت است.آلَن فابیَن موریس مارسِل دُلون (دُلُن) زادهٔ ۸ نوامبر ۱۹۳۵ بازیگر فرانسوی است. او در طول زندگی حرفه‌ای خود با کارگردانانی همچون لوکینو ویسکونتی، ژان-لوک گدار، ژان-پیر ملویل، میکل‌آنجلو آنتونیونی و لویی مال کار کرده‌ و جوایزی مانند نخل طلا از جشنواره کن و چندین مرتبه جایزه سزار را دریافت کرده‌ است.

آلن دلون: سیلی چند هفته پیش نشان داد مکرون در شان رئیس جمهوری نیست

او در دهکده‌ای به نام «سو» (به فرانسوی: Sceaux) در حوالی پاریس به دنیا آمد. او در ارتش در یگان تفنگداران دریایی به‌عنوان چترباز به خدمت ادامه داد و در سال ۱۹۵۴ در جنگ هند و چین حضور داشت.آلَن در ۱۹۵۶ از خدمت در ارتش ترخیص شد و به‌عنوان باربر و سپس به‌عنوان پیش‌خدمت در کافه‌های مختلف پاریس به کار پرداخت. او درآمد ثابتی نداشت و مستقل از خانواده‌اش زندگی می‌کرد. طی همین مدت، با بسیاری از بازیگران که در کافه‌های محل کارش رفت‌وآمد داشتند آشنا شد. یکی از آن بازیگران، ژان-کلود بریالی بود. کسانی که دربارهٔ زندگی او تحقیق کرده‌اند، می‌گویند که او با دنیای زیرزمینیِ جنایتکاران در ارتباط بوده و مدتی هم با آن‌ها زندگی می‌کرد. این دو دوست، یعنی دُلون و بریالی، در سال ۱۹۵۷ تصمیم گرفتند با هم به جشنوارهٔ فیلم کن بروند.

آلن دلون: سیلی چند هفته پیش نشان داد مکرون در شان رئیس جمهوری نیست

این تصمیم، زندگی آلن را برای همیشه تغییر داد. آلن، که یک آدم معمولی بود و هیچ‌گونه تجربهٔ بازیگری نداشت و آن شب هم با یک دست لباس کرایه‌ای به جشنواره رفته بود، پس از بازگشت از جشنواره به یک فوق‌ ستاره تبدیل شد. چهرهٔ فوق‌العاده جذاب او در آن مجلس کاملاً سرآمدِ همگان بود و در آنجا بود که کارگردانان مختلف به سراغ او آمدند و بیشتر در نقش دزد یا آدمکش اجیر شده بازی می‌کرد.در دههٔ ۱۹۷۰، علاوه بر بازی در فیلم، دومین کمپانی تولید فیلم خود را تأسیس کرد و به جمع‌آوری ثروت پرداخت. او حالا دیگر یکی از ثروتمندان جهان بود و فیلم‌هایی که تهیه می‌کرد با آرم AD بودند.

دلون در سال ۱۳۵۵ خورشیدی به تهران سفر کرد. در دنیای دوبله، دلون در ایران با صدای خسرو خسروشاهی شناخته شده‌است و تنها صدایی است که در سینماها با استقبال روبه‌رو شده‌ است. البته در سال‌های دور، کاووس دوستدار، منوچهر زمانی، محمود قنبری و ژرژ پطرسی نیز به‌جای او صحبت کرده‌اند که در دوبلهٔ مجدد بعضی از آن آثار، خسروشاهی به جای دلون حرف زده‌ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 3
    به نظر من آن شخصی که به مکرون سیلی زد ، یک قهرمان ملی است . یک سیلی از طرف تمام ملت فرانسه برای تمام خطاهای مکرون در حق ملتش
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    آخ آخ ، آقای آلن دلون چه صدای باحالی دارد.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 1
    در شان جهان هم نیست که این پادو با "کشور مشکل دارش" ادای ناپلئون بناپارت رو دربیاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس