کد خبر 1238405
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۷|کاهش اونس طلا به ۱۷۷۹ دلار

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۷۷۹ دلار و ۲۵ سنت رسید.

به گزارش مشرق، به دنبال تقویت دلار و ارسال سیگنال های ضد و نقیض از سوی فدرال رزرو در مورد انقباضی شدن سیاست پولی به رغم آمارهای نه چندان افزایشی از نرخ تورم،قیمت طلا روز دوشنبه به پایین ترین رقم یک هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۷۷۹ دلار و ۲۵ سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از ۲۱ ژوئن یعنی ۱۷۷۰ دلار و ۳۶ سنت رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۷۸۰ دلار رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت گفت: «از یک سو بانک مرکزی آمریکا باید به فکر عادی سازی سیاست پولی خود باشد، اما از سوی دیگر بسیاری از مقام های فدرال رزرو می گویند افزایش تورم موقتی است و ما نباید فعلا سیاست پولی را انقباضی کنیم. این مواضع سبب شده تا بازار سیگنال واضحی از چشم انداز سیاست پولی آمریکا دریافت نکند.»

روز جمعه پس از آنکه آمارها نشان داد شاخص قیمت هزینه مصارف شخصی در آمریکا پایین تر از حد انتظار بوده، قیمت طلا شاهد رشد ۰.۸ درصدی بود.

نیل ناشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت، انتظار ندارد آمارهای اخیر رشد از نرخ تورم مدت زیادی تداوم داشته باشد. شاخص ارزش دلار از رقم های پایین ثبت شده در روز جمعه فاصله گرفته و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سرمایه گذاران همچنین از نزدیک مذاکرات مربوط به بسته مالی زیرساخت های دولت آمریکا را رصد می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس