کد خبر 1238378
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
ده میلیون نفر کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت‌: در صورت تامین بدنه کارت ملی هوشمند در کمتر از ۵ ماه فرآیند صدور آن پایان می‌یابد.

به گزارش مشرق، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، در مورد آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند گفت: تا پایان هفته گذشته تعداد ۵۱ میلیون و صد و چهل وپنج هزار و هشتصد و چهل کارت ملی صادر شده است.

بیشتر بخوانید:

صدور کارت‌های هوشمند ملی به کجا رسید؟

ابوترابی در مورد تعداد افراد در انتظار صدور کارت ملی هوشمند گفت:در حدود ده میلیون نفر کارت هوشمند خود را دریافت نکرده اند که در صورت تامین بدنه کارت ملی کمتر از ۵ ماه با ظرفیت ماهانه ۲ و نیم میلون کارت  آن ها نیز صادر خواهد شد.

وی در مورد تاریخ پایان فرآیند صدور کارت ملی هوشمند گفت: ما ماهانه توان تولید دو نیم میلون صدور کارت را داریم، اما مساله مهم تامین بدنه است که اگر این مهم محقق شود ثبت احوال می‌تواند در کمتر از ۵ ماه کارت ملی هوشمند افراد باقی مانده را نیز صادر کند.

سخنگوی سازمان ثبت احول در مورد صدور شناشنامه در روزهای انتخابات گفت: به ترتیب شناسنامه‌های صادر شده در روز ۲۷ خرداد ماه ۱۶۸۲ تعویضی و ۲۵۹۹ المثنی بوده است. همچنین در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه تعداد ۴۰۷ تعویضی و تعداد ۸۷۶ المثنی برای هموطنان صادر شده است.

وی پیش از این در گفت‌وگو با میزان با بیان این نکته که سازمان ثبت احوال متولی صدور کارت ملی است، گفت: تامین بدنه و تولید تراشه به عهده ثبت احوال نیست، کارت ملی هوشمند تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است و چاپخانه‌ها دولتی متولی تولید آن است که در صورت تامین اعتبارات و تامین مواد اولیه  و در نهایت تولید آن روند صدور کارت ملی هوشمند نیز از سوی سازمان ثبت احوال کشور تسریع خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    18 0
    برای تامین بدنه کارت ملی نیاز به مدیران با جنم هستش !!! شما ها که از پشت میزتون می خواهید همه کارها را جلو ببرید نتیجه اش میشه همین اوضاع از کشور چین همه جور جنسی داره وارد ایران میشه همین حالا با وجود تحریم ها چطور یه بدنه کارت ملی نمی توانید وارد کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لاقل تبدیل به چند قسمت کوچک کنیدش از مبادی مختلف وارد کنید اون هم نمیشه ؟؟؟ یا یه شرکت کاغذی در یکی از کشورهای همسایه درست کنید و بعد سفارش دهید و بصورت زمینی و یا دریایی به ایران منتقل کنید !!!! اینها تنها چند راه از هزاران راه بود که گفتم ولی برای کسی که بخواد کاری بکنه
  • ترابی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    11 0
    پنجاه و یک میلیون و یکصد و چهل و پنج هزار کارت ملی صادر شده . حدود ده میلیون نفر کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند. (هنوز صادر نشده) جمعیت ایران چند میلیون نفر هست ؟ مثل اینکه یه بیست میلیون نفری رو که کارت ملی هوشمند دریافت نکردن را از قلم انداختید.
    • سینا IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      5 0
      به افراد زیر 15 سال کارت ملی صادر نمی شود
  • حسين IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    14 0
    مسئله جالبتر اينكه هنوز مشكل كارت هوشمند حل نشده، مردم را وارد يك مشكل ديگر كرده اند؛ تعويض شناسنامه هوشمند! براى ثبت نام كارت مراجعه كرده بودم كه به من گفتند شناسنامه شما قديمى شده و بايد اول آن تعويض شود تا بعد به سراغ كارت هوشمند برويم! و اين در حالى است كه شناسنامه ٣٠ ساله است! اين مشكل به همراه مشكل عدم صحت اثر انگشت و يا از بين رفتن آن در برخى از افراد در اثر بيمارى و ... هم به مشكلات مردم با اين سازمان موفق(!) افزوده است و رسانه ها هم نه علاقه اى به شنيدن اين موارد دارند و نه عزمى براى حل آن!
  • US ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    8 1
    کارت ملی اگر نمیتوانید بسازید موشک و واکسن کرونا را چگونه می سازید ؟ کدامیک مشکل تر است ؟
  • علیرضا برومند IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    سلام ماشاالله برای دور زدن همه تحریم‌های موجود انسانهای شریف، مومن، متعهد،ولایتمدار، مخلص، دلسوز مردم زیاد داریم لطفاً چند نفری رو مسئول این کار قرار بدید من مطمئنم عزیزانی که کارت نگرفتن مثل من حقیر حاضرن آجر دنیوی اگر نیازی هم شد اخروی شون تهیه کنن، به همون اعتقادی که دارین بخدا گرفتار این کارت شدیم هر روز داریم کلی نذر ونیاز میکنیم که این کارت هویت ملی ما زودتر صادر بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس