وزیر خارجه افغانستان: می‌توانیم با طالبان به صلح برسیم

وزیر خارجه افغانستان با تاکید بر اینکه طالبان نیز از مردم این کشور هستند تاکید کرد که دولت می‌تواند با آن‌ها به صلح برسد.

به گزارش مشرق، درحالی که مذاکرات بین‌الافغانی دوحه در بن‌بست است و سقوط سریالی شهرستان‌های افغانستان نیز ادامه دارد، «حنیف اتمر» وزیر خارجه این کشور اظهار داشت که دولت می‌تواند با طالبان به صلح برسد.

بیشتر بخوانید:

این جنگ نیابتی آمریکا در افغانستان است

اتمر به «صدای آمریکا» گفت: «ما می‌گوییم که طالبان افغان هستند و دولت افغانستان می‌تواند با آن‌ها صلح کند؛ اما آن عده از تروریست‌های خارجی که اکنون با کمک طالبان در افغانستان می‌جنگند، افغان نیستند و برای صلح با آنان هیچگونه زمینه،‌ قانون و چارچوب سیاسی نداریم، آن‌ها باید از افغانستان اخراج شوند».

وزیر خارجه افغانستان افزود که برای صلح در این کشور اجماع سیاسی وجود دارد و کشورهای خارجی نباید بیش از این در پی بهانه‌جویی باشند.

وی تصریح کرد: می‌خواهم به کشورهای خارجی بگویم که اکنون بهانه‌جویی نکنید که امکان تامین صلح در افغانستان صلح نیست.

اتمر خاطرنشان کرد: هر زمانی که جلو جنگ گرفته شود، همان روز در افغانستان صلح تامین می‌شود.

وزیر خارجه افغانستان چندی قبل به «الشرق الاوسط» گفته بود: اکنون طالبان باید به مردم افغانستان و جامعه جهانی ثابت کند که در حال اجرای وعده‌ها و تعهداتی هستند که امضا نموده‌اند.

وی اظهارداشت که برگزاری مذاکرات به تنهایی برای غلبه بر دشواری‌های موجود در مسیر دستیابی به صلح کافی نیست و باید حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از روند صلح انجام شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس