کد خبر 1237761
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
واکسن

مسئولین بهداشتی عراق نسبت به ورود عراق به موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا هشدار داده و اعلام کردند، این موج نشات گرفته از شیوع ویروس جهش یافته دلتا خواهد بود.

به گزارش مشرق، السیاسه نیوز با اعلام این خبر افزود: کمیته بحران پارلمان عراق هم با توجه به این امر از مردم خواست تا هر چه سریعتر برای دریافت واکسن به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

با این حال رسانه‌های عراقی خبر می‌دهند مردم عراق چندان اعتمادی به واکسن‌های موجود در عراق که اکثرا واکسن‌های آمریکایی فایزر هستند، ندارند.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت بهداشت عراق با وجود آن که این کشور ۱۵ میلیون دز واکسن کرونا را از شرکت فایزر خریداری کرده است اما تعداد افرادی که در کشور حاضر به واکسن زدن شدند به ۸۵۰ هزار نفر هم نمی‌رسد امری که به معنای اعتماد کمتر از ۳ درصد از جمعیت ۴۰ میلیونی عراق به این واکسن است.

به نوشته رسانه‌های عراقی، مردم به این واکسن اعتماد ندارند و حتی برخی از پزشکان نیز حاضر به دریافت این واکسن نشده اند و آن را نا امن می‌دانند.

همین امر باعث شده است تا مردم عادی نیز تمایلی به این کار از خود نشان ندهند.

سالم عباس یکی از شهروندان عراقی در این رابطه می‌گوید، وزارت بهداشت عراق در حالی از ما می‌خواهد که واکسن بزنیم که بسیاری از کارمندان و پرسنلش حاضر به دریافت این واکسن نشده اند.

به نوشته این رسانه‌ها گرچه دولت عراق طی دستور العملی حضور کارمندانی که حاضر به دریافت واکسن نشده اند و ورود ارباب رجوع بدون در اختیار داشتن کارت دریافت واکسن را به ادارات ممنوع اعلام کرده اما هیچ کس به این دستور العمل توجهی نداشته و ادارات مملو از کارمندان و ارباب رجوعی است که بی اعتنا به واکسن فایزر همچنان به کار خود مشغول هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    9 1
    مردم عراق با جان و دل منتظر واکسن برکت هستند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس