سورنا ستاری

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در ۴ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگشته اند که عمده آنها در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری در مراسم امضای قرارداد احداث شهرک فناوری در شهرهای جدید پردیس و پرند گفت: پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علم و فناوری منطقه است و ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پارک‌های فناوری صورت گرفته است.

وی گفت: پارک فناوری پردیس ۹۰ هکتار بود که ۲۸۰ هکتار دیگر به آن افزوده شد. ویژگی دیگر این پارک آن است که صنایع آلاینده در پردیس نداریم و این همان اقتصاد دانش بنیان است که آلودگی نداشته و تعریف جدیدی از صنعت را که آلودگی ندارد ارائه کرده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به بندر سون چون چین اشاره کرد و گفت: این شهر یک بندر ماهیگیری ضعیف بود ولی در عرض ۴۰ سال به یک شهر فناوری تبدیل شد.

ستاری با اشاره به امضای قرارداد دیگری مبنی بر ایجاد شهرک مسکونی- فناوری در پردیس گفت: با این برنامه‌ها در ۴ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگشته اند که عمده آنها در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 2
    بگین برگردن دیگه خبری نیست
  • علی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 1
    نخبه های ژن خوب و آغازاده؟!
    • DE ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      1 1
      خیلی از ایرانی های مقیم خارج از کشور از زمان شاه ایران رو ترک و درکل کشورهای دنیاپخش شدند. خیلی هاشون به ایران رفت و امد دارند و سرمایه و تکنولوژی به ایران منتقل می کنند. خدا رو شکر ! از نعمتاقازاده بودن محروم هستند واگر موفقیتی بدست اوردندنتیجه سعی و تلاش و عرق پیشانی خودشون بوده. لطفا از روی علم و دانش و واقعیت حرفی بزنید که جا داشته باشه.کلی گویی وپیش قضاوت درست نیست وکاری نکنید که روز قیامت برای افتراء بی جا جلو خدا شرمنده بشید. ترکیه از چند میلیون ترکیه ای که در آلمان زندگی میکنند بعنوان ستون اقتصادی موثردر خارج از کشورش کاملا حمایت می کنه. زیرا ایندسته یکی از مهترین عناصر راه اندازی صنعت توریسم وانتقال دهنده تکنولوژی صنعتی به ترکیه بودند. با کمک این ترکیه ای ها در آلمان کارخانه های زیادی در ترکیه تاسیس شده و پروژه خانه سازی با پس انداز ایندسته در ترکیه راه اندازی شده. ایندسته با حمایت مردم وحکومت اردوغان به این شکل به هموطنان در کاهش بیکاری کمک دست بودن. خیالتون رو راحت کنم. اینجا جای بخور و بخواب نیست که عده ایی فکر کنن جا موندن ،بلکه برای بقاء هر مهاجر باید چند برابر آلمانی ها با کوشش و استقامت زیاد تلاش کنه تا موفقیت کسب کنه. جالبه! اینجا یکدسته از آلمانی ها به ایرانی های موفق و کوشا حسودی شون میشه و چشم دیدن ترکیه ای ها رو ندارن! در ایران یکدسته به این هموطنان خارج از کشور حسادت بی دلیل می کنند که هر چند وقت این پیش داوری غلط شون به چشم میخوره. به این دسته پیش داور توصیه میکنم، پیج ماهواره های کثیف و الودتون روببندید و بجاش کتاب بخونید و دانش و علم تون روبالا ببرید و به دوستان و همسایه هاتون بعنوان ذکات علم این دانش رو منتقل کنیدتا واقعیت ها روشفاف تر و عمیق تر ببینید. بنده خودم هرسال ایران میام وتمام تلاش ام دراینهمه سالها این بوده علم ودانش ام وپس انداز زندگی ام رو با افتخار بعنوان ذکات علم انتقال دادم و پس اندازم رو درراه درست کردن چند شغل برای ایرانی های داخل کشورمصرف کردم. سودی نبوده حتی زیان هم داشته ولی از اینکار خوشحالم. شما هم راست می گید با کارجهادی و علمی برای خودتون ودیگران یک کار مفید انجام بدید تا خدا ازتون راضی باشه.
  • DE ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    یک پیشنهاد: 1.لطفایک سامانه انتقال دانش وتکنولوژی وایده های خلاق برای متخصصین خارج از کشور راه اندازی بفرمائید تا عضوش بشن ودانش معنوی و ابتکارات و ایده های خلاق خود روبا کمک این سایت به ایران منتقل کنن. 2. بسیاری از متخصصین ایرانی ممکنه بمدت چند ماه بیکار بشن تا یک کار جدید پیدا کنند. زمینه سفر موقت ایندسته روبرای کار وهمکاری جهادی لطفا برنامه ریزان داخلی فراهم بفرمائید تا ایندسته در ایام مختلف سال بتونن ثبت نام کرده و بیان به کشورشون بی منت وتکلف دربخش های تخصصی خدمات آموزشی ارائه بدن و تجارب شغلی شون رودر اختیار همکاران داخل کشور بذارن. بطور مثال خیلی از متخصصین خارج از کشور علاقه دارند توی دو سه ماهه که وقت آزاد دارند ، بیان ایران خدمات آموزشی تخصصی افتخاری ارائه بدن ودر بالا بردن کیفیت دانش کمک کنن. حداقل برای ایندسته یک بلیط رفت و برگشت درجه 2 ارزان ترین بلیط هواپیمایی هما لازمه فراهم بشه. 3. برای دسته ای که برای همیشه میخوان به ایران برگردند. در بین مردم و مسئولین فرهنگ سازی بشه تا اینقدر دفعی و منفی با ایندسته برخورد نشه. این هنرنیست ایندسته رو با عملیات دفعی بیشتر فراری داده بشن. یکبار بنده خودم بعنوان یک کارشناس ارشد رفتم سازمان فنی حرفه ایی درخیابان آزادی و با ذوق وشوق گفتم اومدم در زمینه آموزشی اگر دوست دارید در انتقال راهکارها بدون مزد ومواجب از راه دور یا نزدیک افتخاری خدمت کنم. یکی از اقایان مدیر ارشد با چنان بغض و دافعه ایی با بنده برخورد یخی کرد که از کرده خودم مثل سگ پشیمان شدم ،که اصلا چرا رفتم! این دافعه و توهین های کارشکنانه متاسفانه وجود داره. متاسفانه قبول کنیم در داخل اشکالاتی در جذب عاقلانه ایندسته هست! ابتدائی ترین کار دسته بندی عقلانی حداقلی وحداکثری جذب این ایرانی ها لازمه طبق تجربه بشکل علمی صورت بگیره و با اگاهی و شناسایی دقیق این نیروها شناسایی و بشکل معقول جذب بشن. در کنارش فرهنگ سازی درست انجام بشه. نه افراطی نه تفریطی باهاشون برخورد بشه . نه اینجورباشه که یکهو همه دروازها بدون شناسایی دقیق بی مهابا به روی همه شون باز بشه ومشکلاتی درست بشه.سره وناسره لازمه از هم جدا بشن.نه اینکه دوست و دشمن با یک چوب رانده بشن که این رویه هم عادلانه نیست و رفتار دفعی است!
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    اونا نخاله های جاسوس, بردن که بعد از اتمام ماموریت برگشتن وگرنه هیچ نخبه ای در این ویرانسرا دوام نمیاره
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    که عمده آنها در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند. نهایت شانسی که بیارن اینه که بیمه رد بشه و تا هفته اول یک تومن تو کارت داشته باشند
  • ایرانی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    ودراین زمان 300000 نخبه ازایران رفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس