کد خبر 1237711
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کرونای هندی

شیوع کرونا در نقاط مختلف جهان ازجمله جنوب شرق آسیا بار دیگر نگرانی مقامات این کشورها را به همراه داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت بهداشت هند امروز (شنبه) از ابتلای ۴۸۶۹۸ مورد جدید به کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. موج جدید کرونا در کشور هند که درحال حاضر یکی از مراکز شیوع خطرناکترین گونه جدید کروناست طی یک روز گذشته  باعث مرگ ۱۱۸۳ نفر شده است.

جنوب شرق آسیا نیز همچنان با این ویروس درگیر است و باوجود تدابیر شدید بهداشتی برخی از کشورها هنوز نگرانی از ابتلا به این ویروس بالاست. اندونزی امروز (شنبه) بیشترین آمار روزانه ابتلا به ویروس را ثبت کرد و با ۲۱۰۹۵ مورد ابتلای جدید به کرونا تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور به ۲۰۹۳۹۶۲ نفر رسیده است.

اندونزی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از این ویروس در جنوب شرق آسیا را در اختیار دارد. از بین مبتلایان به این ویروس در اندونزی  در یک روز گذشته ۳۵۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تایوان که یکی از مناطق با استاندارد بالای بهداشتی در جنوب شرق آسیا به شمار می رود اولین مورد ویروس کرونای دلتا را تایید کرد. انتشار این گزارش منجر به تشدید تدابیر کنترلی در جنوب این جزیره شد. تایوان باوجود تعداد نسبتا پایین و ثابت مبتلایان به کرونا در تلاش برای جلوگیری از ابتلای خوشه‌ای در این جزیره است.

 وزیر بهداشت تایوان با هشدار به مردم گفت: این ویروس اکنون وارد جامعه شده و ما برای مهار آن باید پیش فعالانه عمل کنیم. از روز یکشنبه دولت تدابیر کنترلی شدیدتری در مرزهای این جزیره در نظر خواهد گرفت و اتباع ۵ کشور ازجمله بریتانیا پس از ورود مجبور به رعایت قوانین قرنطینه هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس