کد خبر 1237552
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

جوشکاری یکی از کارهای دشواری است که اگر ایمنی در آن رعایت نشود میتواند آسیب های جبران ناپذیری به صورت و چشم شما بزند. انتخاب یک کلاه ماسک جوشکاری یا شیلد جوشکاری نیاز به دانشی در خصوص میزان آسیب ها و ویژگی های این کلاه ها دارد که در این مطلب مورد بررسی قرار داده شده است. 

چگونه کلاه ماسک جوشکاری مناسب انتخاب کنیم؟

کلاه ماسک ایمنی جوشکاری ، که معمولاً "شیلد جوشکاری" نامیده می شود ، یکی از مهمترین قطعات محافظت فردی است که باید یک جوشکار داشته باشد. شیلد جوشکاری مناسب از چشم و پوست نه تنها در برابر جرقه های شدید ، بلکه در برابر اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز که به طور بالقوه باعث آسیب دید می شوند ، محافظت می کند.

به عنوان یکی از بارزترین اجزا لباس ایمنی ، کلاه ماسک جوشکاری به افراد این فرصت را می دهد تا دست های خود را آزادانه در اختیار داشته باشند و مانند شیلدهای قدیمی جوشکاری نیاز به نگه داشتن ندارند.  ویژگی های محافظت کلاه ماسک جوشکاری - همراه با ملاحظات راحتی - مواردی هستند که جوشکارها هنگام انتخاب کلاه ایمنی مناسب برای نیازهای خود باید در نظر بگیرند. یک کلاه ایمنی جوشکاری باید سبک و متعادل باشد تا اطمینان حاصل شود که می تواند برای یک روز کار راحت بپوشید، ضمن اینکه از چشم و صورت آنها در برابر پاشیدگی و جرقه و اشعه های نور مضر محافظت می کند ، می توان آن را تنظیم کرد.

کلاه ایمنی های امروزی به طور قابل توجهی عملکردی حتی نسبت به 10 یا 15 سال پیش دارند. آنها برای تأمین نیازهای خاص جوشکار در هر شغلی طراحی شده اند. همه ، از جمله ارزان ترین ، باید از استانداردهای ایمنی سختگیرانه در سراسر جهان برخوردار باشند. در ایالات متحده ، این استاندارد ANSI Z87.1 و در کانادا CAN / CSA Z94.3 است. این استانداردها نگرانی هایی مانند نشت نور و شعله و مقاومت در برابر ضربه را برطرف می کنند. که در ایران تجهیزات ایمنی هترمن تولید کننده کلاه ماسک جوشکاری با این استانداردها می باشد.

برای جوشکارانی که تجربه کمتری دارند ، نگه داشتن تفنگ MIG ، مشعل TIG یا الکترود چسبنده برای شروع جوشکاری در مفصل پس از پایین آمدن کلاه ایمنی در محل ممکن است دشوار باشد. شروع قوس ضعیف می تواند منجر به نقص در جوشکاری شود ، چیزی که مشخصاً هر جوشکاری می خواهد از آن اجتناب کند.

انتخاب بهترین کلاه ماسک جوشکاری چگونه است؟

بنابراین مهمترین عواملی که باید هنگام انتخاب کلاه ماسک جوشکاری در نظر گرفته شود چیست؟ کیفیت؟ کنترل؟ ایمنی؟ سبک؟ تعدادی از ملاحظات انتخاب عمومی وجود دارد که به جوشکاران کمک می کند تا کلاه ایمنی را که به بهترین وجه نیاز آنها را برآورده کند انتخاب کنند ، همچنین می توانند کلاه ایمنی را پیدا کنند که بتواند در تمام طول روز از آن استفاده شود.

چگونه کلاه ماسک جوشکاری مناسب انتخاب کنیم؟

چه نوع محافظ چشم و صورت برای کار جوشکاری مناسب است؟

انواع مختلف از تجهیزات محافظت از چشم در کلاس CSA استاندارد Z94.3-15 "محافظ چشم و صورت" تقسیم می شود. هر کلاس برای استفاده خاصی طراحی شده است. محافظ چشم و صورت باید علائم مشخصی برای شناسایی تولید کننده و آنها داشته باشد. کلاس. طبقه بندی محافظ های معمول برای عملیات جوشکاری در زیر ذکر شده است:

· کلاس 2C - عینک های مستقیم / غیر تهویه با محافظت در برابر اشعه غیر یونیزه

· کلاسهای 3 و 4 - کلاه ایمنی و سپر دستی

· کلاس 6B - محافظ های صورت برای محافظت در برابر اشعه غیر یونیزه

· کلاس 7B - نمای تنفسی برای محافظت در برابر اشعه غیر یونیزه

عملیات زیر نیاز به محافظت کامل از صورت با استفاده از کلاه ایمنی جوشکاری یا محافظ دستی دارد:

· جوش قوس الکتریکی

· برش

· جوشکاری یا جوشکاری قوس پلاسما

· برش با قوس کربن هوا

برای برش ، جوشکاری یا لحیم کاری گاز ، شدت نور بسیار کمتر از فرآیندهای جوشکاری قوس ، برش یا اندازه گیری است. از لنزهای فیلتر سایه روشن می توان با عینک به جای کلاه ایمنی استفاده کرد.

در مورد محافظت از چشم چه چیز دیگری باید بدانید؟

· یک کلاه ایمنی محکم برای کمک به کاهش بازتاب نور در کلاه از طریق فضای بین پوسته و سر انتخاب کنید.

· از کلاه ایمنی درست استفاده کنید، از آن به عنوان محافظ دستی استفاده نکنید.

· از لنز سایه در برابر ضربه و تغییرات ناگهانی دما که می تواند باعث ترک خوردن آن شود ، محافظت کنید.

· برای محافظت از لنز سایه فیلتر از یک لنز کاور استفاده کنید. در صورت خراش یا مبهم شدن لنز ، آن را تعویض کنید.

· اگر کلاه ایمنی از واشر استفاده می کند ، به طور دوره ای تعویض کنید.

· لنز نگهدارنده شفاف را تعویض کنید تا از چشمان شما در برابر قطعات شکسته محافظت کند.

· به طور دوره ای لنزها را تمیز کنید.

· لنزهای حفره دار ، ترک خورده یا آسیب دیده را دور بریزید.

برای  شیلد جوشکاری از چه لنز سایه ای استفاده کنم؟

تمام لنزهای جوشکاری با کیفیت مناسب دارای صفحه ای هستند که 100 درصد از طول موج های مضر ماورا بنفش (UV) و مادون قرمز (IR) را فیلتر می کند و از چشم محافظت می کند. عدد سایه فقط مقدار تاریکی ارائه شده توسط آن لنز خاص را نشان می دهد و باید توسط اپراتورها به عنوان راهنما انتخاب شود که راحت ترین و در عین حال دید مناسب برای برنامه خاص را استفاده کند.

اجزای اصلی شیلد جوشکاری پوسته و لنز هستند. پوسته باید یک ماده مات باشد که اجازه عبور هیچ نوری را ندهد ، در حالی که لنز باید از نور عبور داده شده توسط آن محافظت کند تا از چشمان فرد استفاده کننده محافظت کند. پوسته و محافظ دستی باید در برابر حرارت مقاوم باشند و برای مقاومت در برابر ضربه ، خراش و پاشش بالقوه جوش ساخته شده باشند.

چگونه کلاه ماسک جوشکاری مناسب انتخاب کنیم؟

اگر مطمئن نیستید که برای برنامه خاص خود چه چیزی را انتخاب کنید ، تعداد سایه های لنز پیشنهادی وجود دارد که می توانید به عنوان راهنما استفاده کنید. اینها با آمپراژ در حال جوشکاری مطابقت دارند. همیشه سایه ای را انتخاب کنید که به شما امکان دهد واضح ترین گودال جوش را ببینید و بیشتر به توانایی جوشکاری شما کمک کند.

امکان تنظیم سایز مناسب با سر جوشکار

فراموش نکنید که برای اطمینان از تناسب راحت ، کلاه ماسک جوشکاری را روی آن امتحان کنید. تنظیم کنید که هدگیر به بالا ، پایین ، جلو و عقب تنظیم شود. بسیاری از مجموعه های هدگیر شامل تنظیم جلو / عقب برای تعیین فاصله کلاه ایمنی از صورت نیستند. این می تواند عاملی برای جوشکارانی باشد که دارای سر بزرگ یا به ویژه از ویژگی های صورت بزرگ هستند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که کلاه ایمنی می تواند به راحتی در اطراف سر محکم شود. کارگران باید کلاه ایمنی را امتحان کنند تا مشخص کنند آیا میزان سقوط و درجه شیب به آنها اجازه می دهد تا به صورت کنترل شده کار کنند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس