کد خبر 1237438
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کمبود پزشک به معضل "پیری جمعیت" اضافه می‌شود/خروج ۵۰ هزار پزشک تا ۱۵ سال آینده از چرخه خدمت

نماینده مردم سیستان و بلوچستان، از نبود حتی یک فوق تخصص ریه در این منطقه از کشور گلایه کرد.

به گزارش مشرق، محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان در بحث کرونا در وضعیت قرمز است و در روزهای گذشته بیشترین آمار فوتی را از زمان شیوع بیماری داشتیم و به رغم تلاش کادر درمان روزانه تا ۱۶ نفر در اثر ابتلاء به این بیماری فوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای مهاجرت پزشکی مردم سیستان و بلوچستان به پاکستان

وی با اشاره به اینکه مرکز شیوع بیماری‌های تنفسی در کشور، منطقه سیستان است، افزود: با وجود آنکه مراکز درمانی تخصصی، از جمله بیمارستان سل در این منطقه تأسیس شده است، حتی یک فوق تخصص ریه در حوزه سیستان وجود ندارد.

سرگزی ادامه داد: به واسطه بادهای ۱۲۰ روزه بسیاری از مردم منطقه سیستان مبتلا به بیماری‌های تفسی هستند، اما این مردم دسترسی به متخصص بیماری‌های تنفسی ندارند. لذا شهروندان یا باید به استان‌های دیگر سفر کنند یا به پزشکانی با تخصص‌های دیگر مراجعه کنند. این سفرها خود عامل شیوع بیشتر در نقاط دیگر کشور می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌های درمانی و سفر به دیگر استان‌ها، گفت: به واسطه ضعف اقتصادی و معیشتی مردم این منطقه از کشور، مراجعه به پزشک و یا سفر به استان‌های دیگر برای بسیاری از ساکنین منطقه ممکن نیست.

نماینده مردم سیستان عنوان کرد: حوزه سیستان خود دارای بیمارستان علوم پزشکی است، اما توجه وزارت بهداشت و خصوصاً معاونت درمان و آموزش وزارتخانه به بحث تأمین پزشک این ناحیه نبوده و نیست.

سرگزی افزود: وزارت بهداشت باید به صورت ویژه در مسئله شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان ورود کند. تهیه تجهیزات اولیه جلوگیری از شیوع کرونا، مانند ماسک و محلول ضدعفونی کننده، به دلایل تنگناهای معیشتی برای مردم میسر نیست.

نماینده مردم سیستان با اشاره به کمک‌های گسترده دستگاه‌های مختلف در جهت کنترل شیوع این بیماری، ادامه داد: این استان نیازمند حمایت‌های بیشتر و مضاعف از این این نهادها است.

وی در خصوص اقدامات لازم از سوی وزارت بهداشت گفت: اعزام پزشک، خصوصاً متخصص عفونی و ریه، قطعاً کمک کننده خواهد بود. اختصاص لوازم بهداشتی اولیه و دستگاه‌های تنفسی، مانند ونتیلاتور و…، به استان سیستان و بلوچستان قطعاً کمک حال مردم منطقه خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس