رئیسی

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران گفت: هر کس در هر جایی که هست، باید این روابط ناسالم را سد کند، به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم این روابط ادامه پیدا کند.

به گزارش مشرق، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران در برنامه «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره تشکیل کابینه، گفت: گمانه زنی‌هایی که در رسانه‌ها می‌شود، دقیق نیست و من خواهش می‌کنم که دوستان به خودشان زحمت ندهند، اگر پیشنهادی دارند، حتماً ما را مطلع کنند.

وی افزود: ما سامانه‌ای ایجاد و شاخصه‌های را در آنجا اعلام می‌کنیم تا همه نخبگان، صاحبنظران، دغدغه‌مندان مردم، انقلاب، پیشنهادات و نظراتشان را ارائه دهند، ما به نظرات مردم احترام می‌گذاریم.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران تصریح کرد: گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی هر کس که پیشنهادی دارد، بدهد اما اینکه گمانه‌زنی کنند که آقای زید، عمر یا چه کسی، هم اینکه او اسمش مطرح شود و چیزی اتفاق نیافتد، بعداً موجب مشکل شود، به نظرم به جای این گمانه‌زنی‌ها، پیشنهاد درستی بدهند.

رئیسی در پاسخ به این سوال مجری که آیا شما اهل کار سفارشی هستید، گفت: اگر توصیه به حق است، کسی نامه‌ای می‌نویسد، یا کسی می‌گوید، توصیه به حق می‌کند و توصیه به حق این است که اینجا دارد حقی ضایع می‌شود، یا یک حقی داده نمی‌شود، اینجا توصیه به حق است.

وی تصریح کرد: تواصی به حق اشکال ندارد، اما اگر کسی بخواهد حقی را باطل کند، باطل را حق کند، ظلمی شود، پارتی بازی و یا روابط ناسالمی را برقرار کند و یا بخواهد دنبال رانت و رانت‌خواری و ارتباطات ناسالم باشد، حتماً باید جلوی آن گرفته شود.

رئیسی افزود: بنده نه خودم، بلکه باید همه دولت جلوی هر رابطه ناسالمی حساس شود، کسانی که وضعیت را به صورتی که الان هست کشانده‌اند که مردم ناراضی‌اند، روابط ناسالم است، باید جلوی روابط ناسالم گرفته شود.

وی اضافه کرد: هر کس در هر جایی که هست، باید این روابط ناسالم را سد کند، به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم این روابط ادامه پیدا کند.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران همچنین حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را زمان‌بر دانست و گفت: به لطف خدا مردم عزیز ما از موضوعات آگاهی دارند، چیزی که باید بدانند این است که من و همکارانم تلاش شبانه‌روزی‌مان را برای اینکه زمینه رفع مشکل بیکاری را فراهم کنیم، به کار خواهیم بست تا اشتغال نیز ایجاد شود، این مسئله هم زمان‌بر است.

رئیسی اضافه کرد: امیدواریم ان‌شاءالله مثل زمان برخی از موارد که مردم را ناامید می‌کند، نباشد، بلکه بسیار زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم، به نتیجه برسیم. این تصور هم بی‌جا نیست، زیرا وقتی انسان انگیزه، برنامه و نیروی جوان کارآمد داشته باشد، انجام این کارها کار سختی نیست.

وی همچنین درباره ملاقات‌هایش با چهره‌های مختلف طی روزهای اخیر اظهار داشت: مسئولان مختلف درخواست ملاقات داده‌اند، اما بنده سعی می‌کنم ملاقات‌هایم صرف ملاقات تبریک نباشد، چون چیزی از اینگونه ملاقات‌ها عاید مردم نمی‌شود، نشست ما با هر کسی باید ثمره‌ای برای دولت آینده و مردم داشته باشد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران با بیان اینکه بنده ملاقات‌هایم را به یک نشست کاری تبدیل کرده‌ام، گفت: یعنی اگر نشست‌هایی با آقایان مسئولین دارم، بحث‌ها در زمینه این است که چگونه می‌توانیم با هم همکاری کنیم؛ تقریباً بدون استثنا هر ملاقاتی تاکنون، برگزار شده، کاری بوده و زمینه‌های همکاری بادستگاه مربوطه را فراهم کرده است و از این به بعد همین طور خواهد بود.

رئیسی به دیدارهایش با برخی وزاری دولت فعلی نیز اشاره و تأکید کرد: در دیدارهایی که با آقایان وزرا داشتم گزارشی از عملکردها و اینکه در مجموعه‌شان چه کارهایی انجام شده و باید انجام شود، مطرح شده است.

وی تصریح کرد: مثلاً در این جلسات درباره این بحث شده که چه کارهایی قصد داشتند انجام دهند و چه نقایصی در کارهایی که می‌خواستند انجام دهند، وجود داشته است، سعی شده دیدارها غالباً تشریفاتی و صِرف تبریک نباشد، آقایان محبت دارند، اما مردم از ما توقع دارند که نشست‌ها، کاری باشد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران در پاسخ به این سوال مجری که شما در قوه قضائیه به خطوط قرمز قائل نبودید، آیا روش شما در دولت آینده هم، اینگونه خواهد بود، گفت: قطعاً در دولت هم همین طور است، در همه سطوح این موضوع را به همکارانم به صورت روشن و شفاف خواهم گفت، شرط همکاری فقط کار است.

رئیسی در پاسخ به این سوال مجری که آیا در این سال‌ها اوقات فراغت شما داشتید؟، اظهار داشت: یادم نیست که در ایام اخیر مرخصی، اوقات فراغت و اینها داشته باشم، ایام قبل از آن هم همین طور است.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران با اشاره به حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر رضوی در زمان تولیت خودش بر این آستان، گفت: خدا ایشان را رحمت کند، هر وقت که به مشهد مشرف می‌شد، خدمت‌شان می‌رسیدم و از نزدیک با ایشان درباره مسائل مختلفی صحبت می‌کردیم.

وی تصریح کرد: یک بار ایشان مشرف شدند خدمت حضرت رضا (ع)، مراسم غبارروبی بود و من دوست داشتم که ایشان در مراسم غبارروبی باشد، حاج قاسم هم بیرون از ضریح مطهر در کنار همه مردم ایستاده بودند، یعنی مردم که منظور همان خدام حضرت که حالی پیدا کرده بودند، ایستاده بودند، ایشان هم همین طور، من از شبکه‌های ضریح مطهر نگاه کردم، دیدم که حاج قاسم خیلی گریه می‌کند و حالی دارد، به دوستان گفتم که بگویید حاج قاسم به داخل ضریح مطهر بیایند.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران ادامه داد: این کاری که من کردم خیلی در مشهد مرسوم نبود، یعنی خیلی که نه، اصلاً مرسوم نبود، چون طبیعتاً حاج قاسم مهمان و قرار بود در مراسم شرکت کند و قرار بر حضور در کنار ضریح مطهر نبود، اما گفتم وی به داخل ضریح مطهر بیاد.

رئیسی تصریح کرد: حسم هم این بود که ایشان نقشی که در دفاع از حرم اهل بیت داشته است، در سوریه و در جای جای این منطقه، نقشش، نقش بسیار برجسته بوده، خادم حضرت است و خادم برجسته حضرت است، چرا نتواند به داخل ضریح بیاید، داخل ضریح آمد و حال و صفایی داشت، که تصاویرش نیز موجود است، من تصورم این است که همان جا به یاد یاران شهیدش افتاده بود و هم اینکه خیلی از حضرت امام رضا (ع) شهادت می‌خواست،

وی در پاسخ به این سوال که شما روند تحولی را در قوه قضائیه شما روند تحولی را آغاز کردید، آیا این روند تحولی ادامه پیدا می‌کند؟، گفت: سند تحولی که ایجاد شده، حتماً سندی نیست که متکی به من باشد، حتماً ریل‌گذاری که شده این ریل‌گذاری حتماً توسط عزیزان بعد از بنده ادامه پیدا خواهد کرد،

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران تصریح کرد: این سند، سندی نیست که بخواهد بندی به آن اضافه نشود، چرا، هر سندی باید در حال ارتقا باشد، ریلی که ما قرار دادیم در ارتباط با سند تحول، به نظرم می‌رسد که عزیزان بعد از ما نیز ادامه خواهند داد.

رئیسی تأکید کرد: مردم عزیزمان بدانند که ما به لطف خداوند متعال اراده کردیم مشکلاتی که با آن درگیرند، حل کنیم، اما حتماً باید به دولت کمک کنید، بنای دولت این است که بهترین سخن‌ها و بهترین آن چه که باید برای مردم اتفاق بیافتد، جزو برنامه‌های ما قرار گیرد، انشاالله در جهت تحقق شکل گرفتن ایرانی قوی همه دست به دست هم بدهیم.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران در پایان در توصیه‌ای به خبرنگاران و اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: اگر دولت نقد را نپذیرد، به خودش جفا کرده و نهایتاً جفای به مردم است، باید حتماً نقد و نقدپذیری باشد، اما طبیعتاً نقد باید منصفانه و همراه با انصاف و اطلاع باشد، اما نقد و نقدپذیری جزو برنامه‌های عدالت مردمی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    26 15
    ما با داشتن رهبری چون امام خامنه ای حکیم و شجاع و رئیس جمهور شریف و بزرگواری چون آیت الله رئیسی هرگز در برابر جبهه استکبار به سردمداری آمریکا تسلیم نخواهیم شد
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      3 0
      لطفا به وزارت راه و مسکن و شهرسازی عنایت ویژه ای داشته باشید. محل جولان مدیران ... و با کارنامه معلوم الحال شده است
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      1 0
      ان شالله
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    10 3
    اصلاح طلبان از کابینه دولت جدید سهم خواهی نکنند در دولت انقلابی جایی برای رانت خواران و نجومی بگیران نیست.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    9 9
    خدا حفظ ات کنه دعا میکنم خدا کمکت کنه و سربلند بشی و بدخواهان و حسودانت شاد نشن ابراهیم جان
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    12 3
    ای ول روحی تازه در دولت. البته با لایحه های مبارزه با فساد همچون تصویب لایحه تعارض منافع تکمیل شود/
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    حقوق،مزایا وانواع امتیاز(کارگران وکارمندان موقت قراردادی وروزمزدمقاومتی،ضد استکباری وایرانی)باید حداقل ۲برابر(کارکنان قرارداددائمی و رسمی ژنهای برتر،اقازاده ها،سهمیه ایها،بورسیه ای صوری،خودیهای مفتخور،تنبل،بی تفاوت،بی راندمان،دورو،گرین کارتی،فاسد،خائن،جنایتکار...)باشد وکارگرانی که(بازمان وشیفتکاری هفته ای یا چندهفته ای اجبارا درکارگاه باید بمانند وهفته ای یا ماهیانه فقط یکبار میتوانند به منزل بروند)باید باتوجه به(بعدمسافت،ضریب منطقه،شرایط اب وهوای،نوع کار،مدت قرارداد،امکانات وکار(تا۲۰۰درصد بیشتر ازپرسنلی که بعدازظهرها یا شبها به منزل خودشان میروند)باشد(تمام قراردادهای موقت،روزمزدواراین نوع درهرکسب وکاری باید کامپیوتری ویکپارچه درسیستم وزارت کار تنظیم وبا حضور نماینده اداره کار،نماینده کارگر،کارگر ،کارفرمااصلی،کارفرمای مجری وکارفرمای پیمانکاری،امضا وتبادل شودتا هیچ شک،شبه،تفسیر، تحریف،تغییر،اجباروسواستفاده غیرقانونی درش نباشه وقوانین کاملا بدون هرگونه توجیه و....اعمال گردد)هردرخواست دیگر(کارفرمایان پیمانکار...)وتوجیهات کارفرمایان مثل(عدم نیازبعد مسافت،تامین مسکن یا ندادن هزینه های جانبی،غذا،امکانات استراحت وخواب،بیمه،مالیات،لباسکار وایمنی،ایاب وذهاب...کراه بخواهند بعهده پرسنل قراربدهندوهمچنین قراردادهای سفید امضا با محتوی ومواد غیر قانونی...یا کاری کنند که پرسنل مجبور به امضا شوند)باید ممنوع ودرصورت وجود شدیدا با کارفرمایان برخورد وخسارت داده شو به کارگر(ضمنا بایدشغل مورد نظر ازطرف کارفرمای اصلی به لحاظ حداقل وحداکثر میزان سن،میزان تحصیلات غیر مرتبط،مرتبط ومتخصص،میزان تجربه،مهارت فنی،اداری وخدماتی مشخص ونسخ قرارداد کامپیوتری بین وباحضور وزارتخانه یا اداره کار،نماینده کارگر،کارفرما وکارگر.... به امضارسیده وتبادل گردد) دوست دارید،حقوق چند سال،تمام مشاوران ومسئولین بی لیاقت ومفتخورتان را بدهید تا یک شرایط،ضوابط،مقرارات،قراردادهای یکپارچه وجامع الشرایط را، بعدازچند سال عیاشی وعلافیتان،برایتان بنویسیم.
    • محسن IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      1 2
      عزیزم، این متن طولانی و خسته کننده چیه نوشتی؟ این همه پرانتز واسه چی گذاشتی؟ خدا وکیلی خودت حوصله داری فقط یکبار مـتـنـی رو که نوشتی بخونی؟!
  • علی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    4 1
    به امید خدا دولتی هم طراز با جمهوری اسلامی
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    10 7
    چهار سال بعد خواهیم گفت : دوران روحانی لااقل وضع از این بهتر بود
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      2 4
      دولت بی تدبیر روحانی تکرار نخواهد شد.
    • عبدالله IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      4 1
      مفتخورها بله ولی مردم نه.
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 1
    سلام انتخاب کابینه با تدبیر ریس جمهور درست است و تحمیل نفرات مورد نظر از طرف گروه های سیاسی دور از منطق و انصاف است شایستگان مدیریت ها باید از گمنامی بیایند نه از سفارشی ها کابینه آقای ریس جمهور گویای صداقت ایشان در انتخابات را نشان خواهد داد اما پیشنهادها: 1-از زنان در کابینه استفاده شود2-برای رونق صادرات و فرهنگ لایحه ادغام سازمان توسعه تجارت از وزارت صمت جدا و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از وزارت ارشاد جدا وبه وزارت امورخارجه ملحق شوند همراه با ایجاد معاونت بسیج بین المللی مقاومت در وزارت امور خارجه به مجلس پیشنهاد جهت ایجاد داده شود 3- معاونت ارتباط صنعت با دانشگاه و حوزه در نهاد ریاست جمهوری در کنار معاونت علمی ایجاد شود در آینده بیشتر خواهیم گفت امیدواریم که ایشان همیشه موفق و سربلند باشندانشاالله و توکل الله.
  • DE ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    6 0
    آژانش و دشمنان و مخالفان نظام ج.ا تاکنون در ایران هیچ شاهدی مبنی وجود سلاح اتمی پیدا نکردند. اتهام سلاح هسته ای بهانه برای فشار بر دولت و ملت ایران است. نه آژانش و نه غربی ها حق ندارند ذهن خوانی و نیت خوانی کنند و بر اساس این خوانش های کذایی ملت بزرگ ایران تحریم کنند. تحریم ظالمانه کالاهای بشردوستانه، سند خیانت و جنایت غربیان در تحریم است. امثالهم همان سالها از موافقان و حامیان برجام بودیم، دهها کامنت در حمایت برجام نوشتم و منتشر کردم، اما متاسفم که احساس فریب خوردگی میکنیم! ایران نقدا تعهدشان انجام داد و شیر را در مقایل موش دادیم! امریکا نمیخواهد کامل تحریمی بردارد، از پس بایست برجام ادامه دهیم، اما باید به فکر بی اثر کردن تحریم باشیم /// مثل بسیاری معتقدم 30% تاثیر تحریم خارجی است، اما 70% نتیجه تحریم داخلی است و نقش مفسدان داخلی به نظرم عمده است، معتقدم اگر فساد از بین برود، عمده مشکلات ز بین میرود و تحریم ها بی اثر میشود. اگر فساد (رشوه، کلاهبرداری، تقلب، احتکار، کم فروشی، گران فروشی، انحصار گرایی، مافیا،... مدرک فروشی که خطرناکترین فساد است و نسلها مفسد میکند!) ازبین برود، مسائلی مثل بیکاری، کم درآمدی، معیشت، خودروسازی، بهره وری پایین، ناکارآمدی،... تصادفات دلخراش رانندگی... همه اش ریشه در فساد است، چرا به اندازه کافی قانون خوب است، حتی بودجه هست، امکانات هست، این فساد است موجب اتلاف عمر و امکانات و فرصت های آبادنی کشور میشود.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 4
    سلام انتخاب کابینه با تدبیر ریس جمهور درست است و تحمیل نفرات مورد نظر از طرف گروه های سیاسی دور از منطق و انصاف است/جواب/ ما به رئیس جمهوری رای داده ایم که کسی نمی تواند چیز خلافی را به او تحمیل کند . حتی شما .اما پیشنهاد اشکال ندارد چون خود ایشان مردم را دعوت به همکاری و مشارکت کرده است . ایشان اکنون رئیس جمهور تمام مردم است نه گروه خاص.
    • محسن RO ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      6 0
      دوست عزیز، فرمایش شما کاملاً درست و منطقی است. فقط سؤال این است که چرا همفکران شما در این هشت سال این موضوعِ بدیهی را رعایت نکردند و آن همه در کار آقای روحانی مداخله کردند؟ یک نمونه اش آقای حسین شریعتمداری و روزنامۀ کیهان. شما خودتان این رویــه را باب کردید که هر کس در هر جایگاهی حق دارد در کار رییس جمهور دخالت کند پس حالا هم دیگر نمی توانید این رویه را تغییر دهید.
  • مجیدی DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    معاون اولی برازنده نیکزادهست چون برخلاف بقیه گزینه هاایشان ازکارمندی تامدیرکلی ووزارت تجربه دراموراجرایی رودارند.عملگراوپاکدست هستندصدههامیلیاردبودجه مسکن مهردستش بودتخلفی ازش گزارش نشد.نائب رییس وعضوهییت رییسه مجلس هست وتعامل خوبی بانمایندگان دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس