سقوط

تیم تحقیقات کانادا پس از ۸ ماه بررسی اعلام کرد: هیچ مدرکی بر عمدی بودن سقوط هواپیمای اوکراینی که ۱۷ ماه پیش در ایران سقوط کرد، پیدا نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از سی بی سی نیوز، تیم تحقیقات کانادا درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی پرواز PS۷۵۲ اعلام کرد: هیچ شواهدی مبنی بر عمدی بودن سقوط هواپیما وجود ندارد اما از مسئولیت ایران در برابر این حادثه که منجر به کشته شدن ۱۷۶ مسافر شد نمی کاهد.

 بر اساس این گزارش، بررسی های ۸ ماه تیم تحقیقات و پزشک قانونی کانادا نشان می دهد که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پرواز PS۷۵۲ هیچ شواهدی مبنی بر اینکه عمدی در این سقوط وجود داشته باشد پیدا نکردند.

سی بی سی نیوز می نویسد: یک کپی از این گزارش طبقه بندی نشده درباره شرایط و دلایل سقوط هواپیما را که بر اساس اطلاعات مدیر سابق تیم تحقیق کانادا ارزیابی و تحلیل شده را رویت کرده است.

این گزارش تاکید می کند که تیم تحقیقاتی کانادا هیچ شواهد و مدارکی مبنی بر اینکه عمدی در سقوط هواپیمای اوکراینی وجود داشته باشد، پیدا نکرده است اما همچنان از مسئولیت ایران در کشته شدن ۱۷۶ مسافر هواپیمای اوکراینی کم نخواهد کرد.

این گزارش ادعا کرده است که ایران در زمینه ارائه برخی اطلاعات معتبر خودداری کرده است و برخی مقامات نظامی و غیر نظامی ایران اطلاعاتی را حذف کرده اند که باعث شد دلایل سقوط اولیه کم رنگ تر شده و یا  جدی گرفته نشود.

این گزارش مدعی شده است تیم تحقیقات کانادا اطلاعات مربوط به خود را تحلیل می کند و اطلاعات دقیق از جمله محل حادثه و شاهدان عینی در دست ایران است.

نخست وزیر کانادا هم  به خانواده های قربانیان این سانحه هوایی نوشته است: بر سر جبران خسارت با ایران مذاکره می کند و اگر به نتیجه ای نرسد به دادگاه بین المللی دادگستری شکایت خواهد کرد.

بوئینگ اوکراینی ۱۷ ماه گذشته از ایران به کی اف اکراین می رفت که در سانحه هوایی در آسمان ایران سقوط کرد و همه ۱۷۶ مسافران آن جان باختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    60 10
    نخست وزیر کانادا در مورد گورهای دسته جمعی و کودک کشی نمیخواد نظری بده. الدنگ. :/
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      9 24
      گورها مربوط به فامیلهای شما نبود. البته بنی آدم اعضای یکدیگرند. ولی طوری گور دسته جمعی را پیش کشیدی که انگار "گور در مقابل گور"
    • GB ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      20 2
      داداش منظورش اینه که تو دست و پای خودتو جمع کن. قبل از اینکه کاسه داغ تر از آش بشی.
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 1
      با عرض تسلیت به بازماندگان مقصر این حادثه دردناک آمریکا بود که می خواست به کشور ما حمله کند و با جنگ الکترونیک و سایر ترفند های نجس که صهیونیست ها بارها در سوریه اجرا کرده اند این حادثه رقم خورد اما دیه بر حسب دیه ایران حساب می شود و کانادا خبیث که تاریخ چند دهه اش شاهد کشتار میلیون ها بومی به صورت عمدی بوده است اسه داغ تر از آش نشود از آب گل آلود ماهی های چند میلیاردی نمی تواند صید کند
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    32 3
    کانادا بهتره نسل کشی وجنایتی ک رادرحق بومیان مرتکب شده جواب بده. این فقط یه گوردست جمعی کودکان بودنتونسن مخفی کنن خدامیدونه چندتاگوردست جمعی دیگه دولت کانادا پیداکرده ومخفی گذاشته. حقوق بشردروغ وپوچ.غربی هزاران نفر رازتده به گورمیکنن خبری نیست امادونفرتصادفی کشته شدن تو سقوط هواپیماببین چقدروق وق میکنن لعنت به ذات حرامزاده و جنایتکاران غرب وحشی وعاشقان غرب
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    26 5
    بیشتر درگذشتگان ایرانی هستند اونوقت اون دوتا کشور موعی پروپاقرص اند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    23 4
    زر زیادی نزنند راجع بع گورهای دست جمعی توضیح بدهند
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    16 3
    آسیا به نوبت. اول پرداخت غرامت غصب سرزمین و کشتار سرخ پوستان و تجاوز به کودکان آنها و تحویل قدرت به صاحبان اصلی کانادا و حساب کشی از ناقضان حقوق بشر در کانادا
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 0
    این شد نتیجه یا حکم اتهام
  • رضا IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 3
    یک مشکل اساسی بین ایران و کانادا اینه که کانادا میگه تعداد کشته های با تابعیت کانادا 63 نفر بوده ولی ایران میگه 5 نفر- هر دو هم درست میگن و ریشه این مشکل هم اینه که این اختلاف آمار بعلت تابعیت دوگانه برخی ایرانیان در این هواپیما بوده هنگام خروج از فرودگاه ایران با پاس ایرانی خارج شدند ولی هنگام ورود به هواپیما پاس کانادایی نشون مسئولین هواپیما دادند -به نظر یک گرفت و گیری تو این قصه دو تابعیتی ها هست و الا دلیلی نداره هی پاس ایرانی، کانادایی کنن
    • US ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      6 1
      اشتباهی که شما می کنید در اینجا است که نمیدانید در موقع ورود به هواپیما پاسپورت نشان داده نمی شود بلکه در هنگامی که وارد کشور مقصد مثلا کانادا می شوند پاسپورت آن کشور مقصد نشان داده می شود. بنابر این تمامی افراد دو تابعیتی ایرانی-کانادایی قبل از سوار شدن به هواپیما در زمانی که در فرودگاه امام خمینی بودند پاسپورت ایرانی خود را نشان داده اند و در طی پرواز ایرانی محسوب میشوند و نتیجه اینکه ایران درست می گوید در ثانی کاملا مشخص است جنجالی که دولت کانادا بر سر این موضوع راه انداخت به دلایل سیاسی است و دولت کانادا نشان داده حقوق بشر و جان کانادایی های اصلی( بومیان کانادا ) هم برایش اهمیتی ندارد چه برسد به جان افرادی که چند سالی است تبعه کانادا شده اند. دلیل دیگری که نشاندهنده رفتارهای سیاسی دولت کانادا برضد جمهوری اسلامی ایران می باشد این است که در انتخابات یک هفته پیش به همین ایرانی- کانادایی ها اجازه نداد که در یک فرآیند دموکراتیک رای گیری شرکت کنند.
  • رضا IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 3
    یک مشکل اساسی بین ایران و کانادا اینه که کانادا میگه تعداد کشته های با تابعیت کانادا 63 نفر بوده ولی ایران میگه 5 نفر- هر دو هم درست میگن و ریشه این مشکل هم اینه که این اختلاف آمار بعلت تابعیت دوگانه برخی ایرانیان در این هواپیما بوده هنگام خروج از فرودگاه ایران با پاس ایرانی خارج شدند ولی هنگام ورود به هواپیما پاس کانادایی نشون مسئولین هواپیما دادند -به نظر یک گرفت و گیری تو این قصه دو تابعیتی ها هست و الا دلیلی نداره هی پاس ایرانی، کانادایی کنن- البته این فقط مختص کانادایی ایرانی های این پرواز نیست بلکه دوتابعیتی های دیگیری هم در این پرواز بوده مثل دوتابعیتی از ایران و سوئد- ایران و افغانستان - ایران و انگلیس که کشور های متبوعشان هر کدام ادعایی متناقض با آمار ایران دارند و این مشکل ساز شده است- فقط آلمان بود که وجود تابعیت کشورش را در این پرواز تکذیب کرد و 3 نفری که ادعای آلمانی بودن آنها شده بود را پناهجوی مقیم آلمان ذکر کرد- به طور خلاصه باید گفت نیمی از مسافران این پرواز تابعیت دوگانه داشتن و این باعث برخی اختلاف آمار ها و ... شده است
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 12
    نگفتن از قصد نبوده گفتن شواهدش رو پبدا نکردن. چون اصلا به چیزی دسترسی ندارن. ولی ما که نیدونیم از قصد زدید.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 0
    شرف والا چیز خوبیه پدرخوانده ات گفته بود ۵۲ نقطه ایران را می زنیم جنگ الکترونیک هم راه انداختن بعد تو این وسط لم داده ای و جانب امریکای خبیث را گرفته ای خیلی علاقه مندی پاشو برو گمشو امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس