کد خبر 1236762
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
سرگیجه در فدراسیون شنا/ ابهام در اعزام بالسینی به بوسنی

اعزام نماینده شنای ایران به مسابقات انتخابی المپیک در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش مشرق، متین بالسینی در ۲۰۰ متر پروانه و بنیامین قره حسنلو در ۵۰ متر آزاد رکوردهای خوبی در مسابقات شنای انتخابی المپیک صربستان ثبت کردند. به نظر می‌رسد که بالسینی قصد دارد یک بار دیگر شانس خود را برای حضور مستقیم در المپیک مورد آزمایش قرار دهد. گفته می‌شود وی تصمیم دارد که در مسابقات انتخابی به میزبانی بوسنی حضور پیدا کند.

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در این خصوص اظهار داشت: حضور بالسینی در مسابقات بوسنی به خاطر تلاش‌های خود و خانواده‌اش است. او در این ماه‌ها واقعاً زحمت کشید و می‌خواهد شانس خود را برای کسب سهمیه مستقیم امتحان کند.

این اظهارات در شرایطی مطرح شد که محسن‌ سمیع‌زاده، مدیر فنی تیم‌های ملی شنا در پاسخ به این سوال که آیا شناگران ایران بازهم این شانس را دارند تا در رقابت های انتخابی المپیک حضور پیدا کنند یا خیر، اظهار داشت: خیر؛ مسابقات انتخابی المپیک برای شناگران ایران به اتمام رسید. 

به نظر می‌رسد ناهماهنگی در فدراسیون شنا این روزها موج می‌زند، چراکه شاهد اظهارات ضد و نقیض از سوی مسئولان این فدراسیون هستیم. امیر داود کمالی، مدیر اجرایی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص اعزام یا عدم اعزام نمایندگان ایران به مسابقات انتخابی بوسنی، تصریح کرد: متین بالسینی تنها نماینده احتمالی شنای ایران در مسابقات بوسنی است. هنوز این موضوع هم قطعی نشده و منتظر صدور ویزا هستیم.

با این اظهارنظرها باید منتظر ماند و دید که آیا بالسینی می‌تواند به مسابقات انتخابی در بوسنی اعزام شود یا خیر؛ اگر این اتفاق رخ دهد و بالسینی بتواند کسب سهمیه مستقیم کند، امکان دارد سهمیه یونیورسالیتی (اعطایی فدراسیون جهانی) به بنیامین قره‌حسنلو برسد. بنیامین قره حسنلو در ۵۰ متر آزاد رکوردهای خوبی در مسابقات صربستان ثبت کرد و تنها چند صدم ثانیه با ورودی المپیک فاصله داشت.

متین بالسینی شناگر ۱۹ ساله ایران توانست دوبار در مسابقات کسب سهمیه المپیک صربستان رکورد ملی ۲۰۰ متر پروانه را جابجا کند. او رکورد ۲:۰۰:۹۴ را ثبت کرده و قرار است در مسابقات بوسنی نیز شرکت کند تا شانس خود را برای کسب مستقیم سهمیه المپیک امتحان کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس