کد خبر 1236761
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
5 بحران بزرگ در رئال مادرید

در سال‌های اخیر برخی از بازیکنان و سرمربیان رئال مادرید، به صورت شوکه کننده‌ای از این تیم جدا شدند.

به گزارش مشرق، جدایی سرخیو راموس از تیم فوتبال رئال مادرید بار دیگر بحث در مورد شیوه برخورد این باشگاه با اسطوره‌های خود را برانگیخت.

پیش از این هم انتقاداتی نسبت به باشگاه رئال مادرید به خاطر شیوه برخورد با جدایی بزرگانی مانند ایکر کاسیاس، کریستیانو رونالدو و زین الدین زیدان وجود داشته است. جدایی سرخیو راموس که کاپیتان رئال مادرید بود، واکنش‌های مختلفی به همراه داشته است.

رئال مادرید یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان است و به نظر می‌رسد که این باشگاه بتواند کارهایی فراتر از برگزاری یک نشست مطبوعاتی برای بازیکنان و سرمربیان خود انجام دهد.  

در این گزارش به جدایی ۵ اسطوره رئال مادرید می‌پردازیم که باشگاه مادریدی می‌توانست در قبال آن‌ها بهتر رفتار کند.  

۱- کریستیانو رونالدو 

درباره جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید صحبت‌های زیادی مطرح می‌شد، اما تمام آن‌ها شایعه بودند تا این که در سال ۲۰۱۸ انتقال او به یوونتوس، دنیای فوتبال را شوکه کرد.   

رئال مادرید با هدایت زیدان ۳ قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد، اما چند هفته بعد از کسب سومین قهرمانی، سرمربی و رونالدو از این باشگاه جدا شدند. پس از ابراز تمایل باشگاه یوونتوس به جذب ستاره پرتغالی، رئال مادرید تصمیم گرفت با دریافت مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو اجازه جدایی او را بدهد.  

سرانجام رونالدو در حالی که به بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید تبدیل شده بود، به یوونتوس پیوست؛ اما با وجود عملکرد خوب در سری آ، او هیچ وقت نتوانسته موفقیت‌هایی که با پیراهن رئال مادرید به دست آورد را تکرار کند.  

۲- ایکر کاسیاس 

ایکر کاسیاس یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ رئال مادرید بود و بازی‌های خوبی برای این تیم انجام داد و جدایی اش مورد استقبال هواداران رئال مادرید قرار نگرفت.  

کاسیاس که محصول آکادمی رئال مادرید است، از زمان آغاز فعالیت حرفه‌ای خود در سال ۱۹۹۹، در تمام مسابقات ۷۲۵ بار در چارچوب دروازه کهکشانی‌ها ایستاد. کاپیتان اسبق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا به خاطر قدرت رهبری خود بارها مورد تحسین قرار گرفت و در طول دوران حرفه‌ای خود، تمام جام‌های ملی و باشگاهی ممکن را به دست آورد.  

با این حال رفتارهای باشگاه رئال مادرید با کاسیاس در چند فصل آخر مورد انتقاد قرار گرفت. با تصمیم ژوزه مورینیو، سرمربی وقت رئال مادرید کاسیاس نیمکت نشین شد. او سرانجام در سال ۲۰۱۵ طی انتقالی جنجالی از رئال مادرید جدا شد و به پورتو پیوست. کاسیاس سال گذشته در ۴۰ سالگی با پیراهن پورتو از فوتبال خداحافظی کرد.

۳- سرخیو راموس 

چند روز پیش رئال مادرید به طور رسمی اعلام کرد که کاپیتان این تیم در تابستان سانتیاگو برنابئو را ترک خواهد کرد.

راموس از زمان پیوستن به رئال مادرید در سال ۲۰۰۵ یک مهره قابل اتکا در دفاع رئال مادرید بوده است و به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی نسل مدرن شناخته می‌شود. ملی پوش اسپانیایی ۶۷۱ بازی در تمام مسابقات برای این باشگاه انجام داد و ۱۰۱ گل به ثمر رساند.

 راموس ۳۵ ساله که به قدرت سرزنی، سبک بازی تهاجمی و رهبری خاص خود مشهور است، احتمال دارد به یکی از تیم‌های منچستر یونایتد، پاری سن ژرمن و منچسترسیتی بپیوندد.  

۴- زین الدین زیدان 

 زین الدین زیدان که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، طی ۲ دوره حضورش روی نیمکت سرمربیگری رئال مادرید ثابت کرد که یک سرمربی در بالاترین کلاس جهانی نیز است.

این سرمربی فرانسوی پس از اخراج رافا بنیتز در ژانویه ۲۰۱۶، به عنوان سرمربی رئال مادرید منصوب شد. زیدان در اولین حضور خود در سمت سرمربیگری رئال مادرید، این تیم را به ۳ پیروزی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا رساند و کهکشانی‌ها به قدرت مطلق فوتبال اروپا تبدیل شدند.  

زیدان پس از کسب سومین جام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ناگهان جدایی خود را اعلام کرد. با این حال او در سال ۲۰۱۹ به این باشگاه بازگشت و این تیم را به قهرمانی در لالیگا رساند. این سرمربی ۴۸ ساله امسال برای دومین بار رئال مادرید را ترک کرد و دلیل جدایی اش را بی اعتمادی باشگاه نسبت به خود اعلام کرد.

۵- پپه 

پپه در دوران حضورش در رئال مادرید، یکی از بازیکنان اصلی این تیم بود.  این مدافع میانی در سال ۲۰۰۷ با مبلغ ۲۷ میلیون پوند از پورتو جدا شد و به رئال مادرید پیوست و نام خود را به عنوان یک مدافع تهاجمی مطرح کرد.

پپه در ۱۰ فصل حضورش در این باشگاه ۳۳۴ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد و ۳ قهرمانی در لالیگا و ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد.

آخرین فصل حضور او در رئال مادرید با مصدومیت‌های پیاپی و طولانی سپری شد و این مدافع جنگنده با انتقالی آزاد و بی سر و صدا از رئال مادرید جدا شد. این مدافع ۳۸ ساله قبل از بازگشت به پورتو، مدتی در بشیکتاش بازی کرد.   

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس