مذاکرات

یک مقام بلندپایه دولت ایالات متحده از آمادگی هیأت مذاکره کنندگان این کشور برای بازگشت به وین جهت انجام هفتمین دور از گفتگوهای غیرمستقیم با ایران خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، یک مقام بلندپایه در دولت ایالات متحده بامداد پنج شنبه اعلام کرد که به محض آماده شدن سران تهران، هیأت مذاکره کننده آمریکایی برای بازگشت به وین جهت انجام هفتمین دور مذاکرات غیرمستقیم با ایران آماده است.

بنا به گفته‌های این مقام بلندپایه که خواست نامش فاش نشود، تیم مذاکره کننده «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده به ریاست «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران می‌تواند اواسط هفته آینده برای ادامه گفتگوها به وین بازگردد؛ هرچند که تاریخ برگزاری این گفتگوها ممکن است به تعویق بیافتد.

این در حالی است که اوایل روز چهارشنبه روزنامه جروزالم پست در گزارشی مدعی شد که دولت ایالات متحده به منظور شنیدن نقطه نظرات کابینه جدید رژیم صهیونیستی پیرامون این موضوع، خواهان به تعویق افتادن تاریخ شروع دور بعدی گفتگوها در وین است.

این روزنامه در ادامه ادعای خود افزود که به باور دولت ایالات متحده همکاری بهتر با اسرائیل ارزش این تأخیر را دارد!

اما در مقابل، این مقام دولت آمریکا می‌گوید که تیم رابرت مالی با مقامات اسرائیلی از جمله کابینه جدید به طور مرتب مشورت و رایزنی کرده و این گفتگوها را سازنده خوانده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 0
    مثل آدم تحریما رو بردارن بعد من موندم چطوری اینا انقدر وقیحن پرس تی وی رو تحریم می کنن سایتای دیگه رو می دزدن بعد انتظار دارن ما حرفای گرگ رو باور کنیم مثلا ما انقدر احمقیم؟
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    این روزها مواظب خیانت دولت باشید.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    باید لغو کامل تحریم ها و راستی آزمایی پیش شرط بازگشت به ایران به دور هفتم مذاکرات باشد.
  • امید IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    5 0
    اسرائیل دیروز به یک مرکز اتمی در کرج حمله کرده (جهت فشار بر ایران در مذاکرات وین).به نظر من بلافاصله باید غنی سازی را به 70% رساند تا جوابشان را دریافت کنند
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 0
      احتمالاً کار نفوذی های داخلی بی شرفشان است.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    واشنگتن آماده گذاشتن کلاه دیگری بر سر تیم وا داده ی مذاکره کننده ی ماست. مردم انقلابی، مجلس انقلابی، دولت منتخب انقلابی به هووووووووووووووووش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس