پنتاگون احتمال سقوط دولت افغانستان بعد از خروج آمریکا را تکذیب کرد - کراپ‌شده

تنها پس از گذشت حدود یک ساعت از گزارش یک منبع آمریکایی درباره احتمال سقوط کابل پس از خروج آمریکا از افغانستان، پنتاگون این گزارش را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، پنتاگون، شامگاه چهارشنبه به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره احتمال سقوط دولت کابل واکنش نشان داد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال ساعاتی پیش مدعی شد ارزیابی دستگاه اطلاعاتی آمریکا این است که بعد از تکمیل خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، دولت مستقر در کابل ممکن است ظرف ۶ ماه سقوط کند.

پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز عربی» اطلاعات ارائه شده توسط روزنامه وال استریت ژورنال درباره احتمال سقوط دولت کابل پس از خروج آمریکا از افغانستان را تکذیب کرد.

ارتش آمریکا تا به حال بیش از نیمی از ۳۵۰۰ نظامی مستقر در افغانستان و بخشی از تجهیزاتش را از این کشور خارج کرده‌اند و قرار است تا ۱۱ سپتامبر فرایند خروج آمریکایی‌ها تکمیل شود.

وال‌استریت‌ژورنال در گزارش خود آورده است که کارشناسان دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا سابقاً معتقد بودند دولت «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان دست‌کم تا ۲ سال بعد از خروج آمریکا دوام خواهد آورد.

با این حال، این روزنامه آمریکای در ادامه گزارش خود به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که جدیدترین دیدگاه تحلیلگران اطلاعاتی و مقام‌های نظامی آمریکا این است که دولت افغانستان و پایتخت این کشور، کابل، ممکن است بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از خروج نیروهای آمریکا سقوط کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس