کد خبر 1236725
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۶
سخنرانی روحانی در جلسه هیئت دولت آغاز شد

آقای روحانی در حالی معطلی رأی‌دهندگان به خاطر قطع سیستم را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد که طبق گزارش‌ها، این قطع ارتباط صندوق‌های رأی‌گیری با سرور وزارت کشور سه بار در روز رأی‌گیری اتفاق افتاد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روحانی دیروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به نقدهای صورت‌گرفته درباره نحوه مدیریت دولت در برگزاری انتخابات، گفت منتقدان این موضوع را بی‌جهت بزرگ کرده‌اند و صرفا چند نفر به مدت یک ربع در صف معطل مانده‌اند!

به گزارش رجانیوز، اما برخلاف ادعای حسن روحانی، اخبار و گزارش‌های فنی نشان‌دهنده اخلال عمدی در رأی‌گیری روز جمعه در جهت کاهش مشارکت مردم در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری است.

صبح ۲۸ خرداد از ساعت ۷:۰۵ تا ۷:۵۵ سرورهای وزارت کشور دچار اختلال شده و سرعت ارسال اطلاعات به یک‌سوم سقوط کرده، روند ارسال پیام به دستگاه‌های مستقر در شعب با مشکل جدی مواجه شده بود.

در مرحله دوم از ساعت ۹:۱۷ تا ۹:۳۷ دقیقه مجددا در سرورهای انتخاباتی وزارت کشور اختلال ایجاد شد که در سطح اختلال در این مرحله به صورت قطع کامل سرویس سرورهای وزارت کشور بود.

با وجود پیگیری‌های فراوان نهادها و تلاش برای جلوگیری از این اختلالات، این اتفاق مجدد در اواخر ساعات رای‌گیری در ساعت ۲۳ تا ۲۳:۴۰ نیز تکرار می‌شود.

قطعی‌های مذکور علاوه بر زمان قطعی، باعث ایجاد اختلال و نوسان تا حدود ۱۵ دقیقه بعد از هر مرحله قطعی گردیده است. بدین ترتیب قریب به ۱۱۰ دقیقه امکان رای‌گیری موثر وجود نداشته است که باعث ایجاد سردرگمی و کلافه شدن رای‌دهندگان شده است. در هر سه مرتبه، وجود اختلال در سرورهای وزارت کشور توسط کارشناسان فنی وزارتخانه نیز تایید شده و فرضیه وجود کاستی مرتبط با شبکه اینترنت و اپراتورها منتفی است. برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد وزارت کشور با این سوءمدیریت حداقل ۵ میلیون رای از میزان مشارکت را کاهش داده و با توجه به روند ۱۹ ساعته رای‌گیری، سیستم وزارت کشور در حدود ۱۰ درصد از فرآیند انتخابات با قطعی مواجه بوده است. سوءعملکرد دولت به حدی بود که رهبر معظم انقلاب در پیام خود خطاب به ملت ایران، برای اولین بار به اختلالات پیش‌آمده در روز رای‌گیری اشاره کردند و خاطرنشان کردند که این اشکالات نتوانست بر عزم مردم فائق بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    6 0
    دولت همه کار کرد که نشود ولی خدا خواست و شد
  • بختیاری IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    خدا لعنت کنه خاندان روچـــیــلد و راکــــــفـــلر ها و سایر زالو صفتان وحشی نجس.پیروان سامری و ابــــــــلیس که باعث شدن مشکلات فراوانی داشته باشیم از جمله تعداد زیادی جــــــــاســــــــوس و خائــــن ****------**** انشاالله ریشه همه این بی وجدان ها بزودی خشکیده خواهد شد.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    این چهل روز هم به خیر میگذره. انشالله دولت بعدی
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    چرا تو دوره ی خودت این معطلی ها نبود اقای روحانی؟ چرا تو دوره ی خودت از ۴۵ روز قبل انتخابات سفارت خونه مشغول مهیا کردن شرایط شدن اما این دوره تازه از ۳ روز قبل اونم با اکراه شروع به کار کردن؟ چرا بعضی از کشورها که دست بر قضا ایرانی های زیادی هم داره اصلا نذاشتن کسی رای بده؟ چرا دور قبل شرایطی فراهم شد که حتی مجریان شبکه های معاند هم اومدن رای دادن( که طبیعتا مشخصه به کی رای دادن) اما این دوره به رای دهنده ها حمله کردن و صدایی هم از مثلا دولتمرد! های ما در نیومد؟ چرا؟
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    باید مسببان این اختلال شناسایی و محاکمه شوند.
  • patriot IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    مشخصه تمام برنامه رو گذاشتن برای شکستن رای مردم که حد نصاب از پنجاه درصد رد نشه هماهنگ با بیشرفهای خارجی.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    باید به هشت سال سو تدبیر و تخریب در جهت تشدید آثار تحریم آمریکا و این اختلالات در جهت کاهش مشارکت در انتخابات رسیدگی شود تا در آینده چنین دولتی تکرار نشود. تعارف و عفو تا کی؟ ترحم بر این گرگ ها ظلم بر مردم است
  • ES ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    آنطور که پیداست چهل روز باقیمانده از دولت اصلاحات، کشور آبستن حوادث بسیار خواهد بود. اتفاقاتی که تصور میشد قبل از انتخابات، از طریق ارباب ثروت و قدرت، کشور را دچار تلاطم کند با پیش بینی پیروزی جبهه ی انقلاب، به بعد از انتخابات شیف شد تا کشوری در اوج التهاب، از بابت به حد خطر رسیدن آستانه ی تحمل مردم (گرانی های افسارگسیخته، اتفاقات ناگوار اجتماعی، توافق احتمالی خسارت بار با غرب و ...) تحویل دولت تازه پا گرفته شود. بر آقای رییسی و اطرافیانش لازم و واجب است هوشیار بوده و از اکنون اوضاع را به دقت رصد کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس