کد خبر 1235936
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

  اگر از لبخند خود راضی نیستید، کامپوزیت دندان می‌تواند درمان مناسبی برای شما باشد. این روش درمانی دندان‌ها را ترمیم کرده و مشکلات زیبایی را برطرف می‌کند.

کامپوزیت یک روش درمانی برای ترمیم دندان است که با قرار دادن یک رزین با رنگی مشابه رنگ دندان‌های اصلی باعث زیبایی آنها می‌شود. این روش درمانی اصلا درد ندارد و نیازی به بی‌حسی نیست. همچنین ساختار طبیعی دندان دستکاری نمی شود و نیازی به سوراخ کردن دندان وجود ندارد.

کامپوزیت دندان با استفاده از مواد جدید و تکنیک‌های ساده در مقایسه با روکش یا کرون دندان، گزینه‌ای سریع و مقرون‌به‌صرفه است. کامپوزیت شما فقط با یک بار مراجعه به کلینیک دندانپزشکی عرشیان با قیمت مناسب انجام می‌شود. به عبارت دیگر شما با کامپوزیت در  وقت و پول خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

در این مقاله 5 موردی را که باید پیش از کامپوزیت بدانید با شما در میان می‌گذاریم.

5 مورد دانستی قبل از کامپوزیت دندان

در ادامه نکاتی آمده است که شما باید قبل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی بدانید تا مطمئن شوید که کاندیدای مناسبی برای این روش زیبایی دندان هستید.

1. کامپوزیت، روش اصلاح لبخند شما

دندانپزشک شما ممکن است بعد از حادثه‌ای که موجب آسیب به دندان شما شده باشد، درمان کامپوزیت را به شما پیشنهاد دهد. البته شما می‌توانید از این روش برای زیبایی لبخند خود نیز استفاده کنید.

کامپوزیت می‌تواند به مشکلات زیبایی دندان که در ادامه به آن اشاره شده است، کمک کند:

· دندان‌های خراب

· دندان شکسته

· دندان‌ ترک‌خورده

· دندان‌های بدشکل و دارای شکاف بین دندانی

· دندان‌های با ریشه‌های نمایان

5 موردی که قبل از کامپوزیت دندان باید بدانید

2. تمام دندان‌ها را نمی‌توان کامپوزیت کرد

کامپوزیت برای آن دسته از دندان‌هایی مناسب است که در هنگام جویدن فشار کمتری را تحمل می‌کنند، همانند دندان‌های جلویی. فشار زیاد می‌تواند به رزین آسیب برساند. در این صورت، به ‌طور معمول توصیه دندانپزشکان استفاده از کرون یا روکش برای دندان‌هایی است که فشار جویدن بیشتری را تحمل می‌کنند.

3. معمولاً یک‌بار مراجعه به دندانپزشکی کافی‌ست

بیمارانی که می‌خواهند فقط یک یا دو دندان خود را کامپوزیت کنند، باید یک‌بار به دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان مراجعه کنند.

کسانی که برای چند دندان نیاز به کامپوزیت دندان دارند، ممکن است مجبور شوند چند بار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنند. البته دندانپزشک شما در همان ابتدا، یک برنامه درمانی کامل به شما می‌دهد تا از زمان‌های مراجعه خود مطلع باشید. بنابراین قبل از شروع درمان، دقیقا می‌دانید که نیاز است چند بار به کلینیک دندانپزشکی عرشیان بیایید.

در طول ویزیت، دندانپزشک از ابزاری برای زبر کردن دندان استفاده می‌کند. سپس کامپوزیت رزینی را روی دندان قرار می‌دهد. این رزین باید با رنگ دندان‌های اطراف مطابقت داشته باشد تا جلوه‌ای طبیعی به کامپوزیت بدهد.

4. نیاز به بی‌حسی ندارد

بی‌حسی دندان‌پزشکی برای برخی از افراد خوشایند نیست. خبر خوب اینکه دندان‌پزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی عرشیان از بی‌حسی در زمان کامپوزیت استفاده نمی‌کنند.

اما اگر دندان خراب باشد ممکن است دندان‌پزشک از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده کند. در این صورت،  قبل از پر کردن دندان و استفاده از رزین، اطراف دندان بی حس می شود.

5- کامپوزیت سال‌ها ماندگاری دارد

کامپوزیت حداقل سه سال ماندگاری دارد. بسیاری از مراجعه‌کنندگان به کلینیک دندانپزشکی عرشیان که از کامپوزیت دندان خود به‌درستی مراقبت کرده‌اند، تا ده سال برایشان دوام داشته است.

چطور برای کامپوزیت آماده شوم؟

کامپوزیت دندان نیاز به آمادگی خاصی ندارد. اما لازم است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا شما کاندیدای این روش درمانی هستید یا خیر.

اگر دندان شما آسیب جدی دیده یا پوسیده شده باشد، کامپوزیت برای شما مناسب نیست. شاید دندان شما نیاز به روکش یا کرون داشته باشد.

کامپوزیت دندان چیست؟ روند درمان آن چگونه است؟

کامپوزیت ساده‌ترین روش نسبت به سایر روش‌های زیبایی دندان است. آنقدر ساده که این روش معمولاً به بی‌حسی احتیاج ندارد، مگر اینکه دندان شما حفره‌ای داشته باشد که نیاز باشد پر شود. همچنین نیازی به مراجعه مکرر به دندانپزشک نیست.

برای شروع روند، دندانپزشک رنگ رزین کامپوزیتی را انتخاب می‌کند که باید با رنگ دندان‌های طبیعی شما مطابقت داشته باشد. سپس سطح دندان را زبر می‌کند و از مایعی استفاده می‌کند که باعث می‌شود کامپوزیت به دندان شما بچسبد.

دندانپزشک شما رزین کامپوزیت را روی مایع چسبنده قرار می‌دهد، آن را شکل می‌دهد و سپس با نور ماوراء بنفش مواد کامپوزیت را سفت می‌کند.

در صورت لزوم، دندان‌پزشک می‌تواند بعد از سفت شدن رزین، آن را بیشتر فرم دهد.

چگونه از دندان‌های بعد از کامپوزیت نگهداری کنیم؟

مراقبت از دندان‌ کامپوزیت‌شده کار ساده‌ای است. مهم‌ترین مراقبت، مسواک زدن است. زیرا دندان‌های کامپوزیت شده لک می‌شوند و به ‌راحتی سفید نخواهند شد. مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی به شما کمک می‌کند تا از لکه‌دار شدن کامپوزیت دندانتان جلوگیری شود. مراقبت از دهان همچنین از آسیب باکتری‌ها به دندان‌های دیگر یا لثه نیز جلوگیری می‌کند.

شما می توانید برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر درباره قیمت کامپوزیت دندان با کلینیک تخصصی دندانپزشکی عرشیان در تماس باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس