کد خبر 1235710
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
دیدار سران نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در پنتاگون

رئیس ستاد ارتش اسرائیل با پرونده افزایش فشار بر ایران و تشویق آمریکا به ادامه رویکرد دونالد ترامپ علیه تهران در واشنگتن حضور دارد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری زبان در گزارشی اعلام کردند ژنرال آویو کوخاوی که به واشنگتن سفر کرده است امروز با ژنرال مایک میلی رئیس ستاد مشترک آمریکا و بعد از آن با لوید آستین وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

به گفته این رسانه‌ها  در این دیدارها محور کلی  و دستور کار انتقال اطلاعات امنیتی و عملیاتی در کنار برخی از نشست های کارشناسی بود.

اما به نوشته منابع رسانه‌های عبری یکی از مهم ترین اهداف سفر آویو کوخاوی به واشنگتن پرونده هسته‌ای ایران در کنار نفوذ ایران در نقاط مختلف خاورمیانه است که تلاش می کند به نحوی نظر تل‌آویو در این رابطه را به مسئولین آمریکایی بقبولاند.

در این نشست‌ها کوخاوی به طرف آمریکایی نسبت به بازگشت با توافق اصلی برجام هشدار و تاکید کرد باید به هر شکلی مانع از دستیابی به ایران به توانمندی هسته‌ای شویم.

افزایش قدرت حزب الله هم یکی دیگر از  محورهای گفتگوی کوخاوی در واشنگتن بود، در حالی که نحوه تعامل با صحنه فلسطین با تمرکز ویژه بر نوار غزه دیگر دغدغه ای بود که رئیس ستاد ارتش اسرائیل آن را با فرماندهان نظامی آمریکایی در میان گذاشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس