اسرائیل

مراسم یادبود نظامیان اسرائیلی کشته شده در جنگ ۲۰۱۴ با نوار غزه به صحنه انتقاد خانواده نظامیان کشته شده در این جنگ از ارتش رژیم صهیونیست مبدل شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری از حضور اکثر قریب به اتفاق مسئولان اسرائیلی از رئیس این رژیم گرفته تا نخست وزیر فعلی و سابق و وزیر جنگ در این مراسم سخن می گویند ویدیوهایی از فریادهای خانواده نظامیانی که در نوار غزه کشته شده اند هم در خروجی این رسانه‌ها قرار گرفت.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان در  مراسم گرامیداشت نظامیان قربانی جنگ ساحل پایدار (که جنبش جهاد اسلامی فلسطین نام آن را البنیان المرصوص نهاده بود) سایه عملکرد (ناموفق) ارتش اسرائیل به شدت بر آن سایه افکنده است.

تصاویر منتشر شده از این برنامه نشان می‌دهد به محض حضور نفتالی بنت در جایگاه سخنرانی خانواده آویتار ترجمان نظامی اسرائیلی که در این جنگ به هلاکت رسید با فریادهایی به انتقاد از عملکرد ارتش اسرائیل پرداخته و از بنت پرسیدند چرا در جنگ اخیر به حملات هوایی اکتفا کردید اما در جنگ ۲۰۱۴ فرزندان ما را به داخل نوار غزه فرستادید.

در این بین مادر نظامی اسیر اسرائیلی در نوار غزه هم با بستن راه بنی گانتس با وی در رابطه با سرنوشت پسرش گفتگو کرد.

به گفته شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل به لائیا گولدون قول داد امیدوار است که فرزندش سالم! به او بازگردد.

گفتنی است بنت در سخنرانی خود این مراسم اعتراف کرد با وجود گذشت سالیان دراز هنوز بسیاری از دشمنان اسرائیل وجود آن را به رسمیت نشناخته اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس