کد خبر 1235064
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
بیت کوین

طی ساعات گذشته قیمت بسیاری از ارزهای مجازی از جمله بیت کوین سقوط کرده است و باید دید چه اتفاقی توانسته بازار را در چند ساعت این گونه دستخوش تغییر کند.

به گزارش مشرق به نقل از فاینانشیال‌ تایمز، طی ۲ تا ۳ ساعت گذشته شاهد ریزش بیشتر قیمت ارزهای مجازی بودیم.

چهار روز پیش بود که بیت کوین رقم بالا ۴۰ هزار دلار را هم به ثبت رسانده بود، اما طی سه روز گذشته، به طور متوالی بازار  ارزهای مجازی منفی بوده است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که بیت‌کوین امروز را هم منفی آغاز کرد اما طی ۲ تا ۳ ساعت آینده شاهد ریزش حدود ۴ درصدی بازار بوده‌ایم، دلیل آن اقدامات چین در اعمال محدودیت بیشتری و سرکوب فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی است.

مقامات دولتی در استان سیچوآن چین سرکوب فعالیت‌های مربوط به استخراج ارزهای مجازی را افزایش داده‌اند؛ ‌به گونه‌ایی که از امروز بسیاری از مراکز استخراج بیت کوین در این استان که تقریباً مرکز اصلی فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی در چین بود تعطیل شده‌اند.

مقامات دولتی در این استان روز جمعه دستور تعطیل شدن این مراکز را صادر کرده بودند که این بخشی از سیاست دولت چین در به حداقل رساندن و نهایتاً ممنوع کردن فعالیت‌های مرتبط با بیت‌کوین و ارزهای مجازی است.

به گزارش گلوبال تایمز، یکی از افراد فعال در این زمینه در استان سیچوآن که خواست نامش فاش نشود گفته که بسیاری از فعالان بازار با ضررهای سنگین مواجه شده‌اند. از طرف دیگر وی می‌گوید روزنه‌های امید برای فعالیت در چین در حال بسته شدن است و آنها باید برای دستگاه‌های ماینر خود در خارج از چین دنبال جا بگردند.

روز جمعه بود که کمیسیون اصلاح و توسعه استان سیچوآن و اداره انرژی این ساتان به شرکت های توزیع نیروزی برق این منطقه دستور داند تا روز یکشنبه فعالیت‌های مربوط به استخراج ارزهای مجازی را شناسایی و تأمین برق آنها را متوقف کنند. بر اساس این دستور شرکت‌های توزیع برق تا امروز وقت داشتند تا برق مشترکان استخراج کننده را قطع کنند.

در حال حاضر فعالیت ۹۰ درصد شرکت‌های استخراج ارز مجازی در سیچوآن متوقف شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    بدبخت مردم ما که باید جور ماینر های ؟؟ممنوع شده چینی رو هم با کمبود برق بکشن بابا شما هم ممنوع کنید به ضرر اقتصاد هست اینو فدرال رزرو خیلی قبل تر تشخیص داد حالا هم دولت چین شما هم ممنوع کنید ارز دیجیتالی که غیر قابل پیگیری باشه توسط دولت ها و کل جهان فقط به درد سودا گری می خوره تمام و دولت ما هم از این قاعده جدا نیست هر چیزی که در اقتصاد در چرخه تولید ،مصرف ،تورم ،رکود .... نرخ بهره .... نشه کنترلش کرد، نشه پیگیریش کرد مضر هست تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس