کد خبر 1234794
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
چرا برای واکسن ایرانی مجوز اورژانسی مصرف صادر شد؟

عضو کمیته علمی ستاد مقابله به کرونا به بیان توضیحاتی در خصوص واکسن‌هایی که مجوز اورژانسی مصرف دریافت کرده اند، پرداخت.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله به کرونا  گفت: در حال حاضر تمامی واکسن‌هایی که در دنیا مورد استفاده می‌گیرند نظیر فایزر، مدرنا و ... به صورت اورژانسی مجوز دریافت کرده اند، ممکن است در مواردی ساخت واکسن و اخذ مجوز دائمی برای آن ۸ سال طول بکشد و اگر برای کرونا چنین زمانی را صرف می‌شد، انسان‌های بسیاری بر روی کره زمین جان خود را از دست می‌دادند.

بیشتر بخوانید:

اختلاف ۲۰۰ برابری علائم کرونا در افراد

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه تمام شرکت‌های برزگ واکسن سازی در جهان مجوز اورژانسی برای تزریق واکسن را گرفته اند، ادامه داد: از آنجایی که کرونا بیماری وخیمی است، این فرصت به واکسن‌های ساخته شده برای آن داده می‌شود که به صورت اورژانسی به مردم تزریق شوند و چنانچه با مشکلی در رابطه با واکسن رو به رو شدند، فورا از تزریق آن جلوگیری می‌گردد.

ببینید:

فیلم/ زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با کوو برکت

عضو کمیته علمی ستاد مقابله به کرونا با بیان اینکه واکسن‌های ایرانی هم با توجه به شرایط شیوع این بیماری مجبور به دریافت مجوز اورژانسی هستند، افزود: برای خلاصی از این بیماری را ه دیگری وجود ندارد و تنها راه بهره گیری از واکسیناسیون است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا اخذ مجوز اروژانسی می‌تواند برای تزریق کنندگان واکسن مشکل ساز باشد؟، توضیح داد: در تمام کشورهای دنیا با ارزیابی این موضوع که تزریق واکسن سلامت مردم را به خطر نمی‌اندازد، اجازه مصرف اورژانسی واکسن صادر می‌شود و در نتیجه به نظر نمی‌رسد تزریق واکسن کرونا سلامت مردم را به مخاطره بیندازد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    ببخشید وقتی چند ماه دیرتر مجوز آزمایش بالینی صادر کرده اید چه معنی می‌دهد؟
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 1
    به حرفها و گفته‌های مسئولین و سخنگویان حوزه سلامت اصلا اطمینان نکنید، از پاییز پارسال تاکنون این آقایان از وزیرش گرفته تا پایینترین رده‌ها تا توانستند به ملت ایران دروغ گفتند و امیدها و وعده‌های واهی دادند، هرچه باشه زیر مجموعه دولت روحانی هستند و همه با هم در یکجا فوق تخصص گرفته‌اند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس